Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRC1, 7.1.2009.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    tee se kone käytön mukaan,jos ajat aina lätkä tiskissä tai normi ajoa,turha hakea taulukoista optimi heppoja ja virtauksia jos siwaan ajelee normi vauhtia,puhaltimen käyttö on aika hyvä,toimii molemmissa hyvin jopa vähän halvemmillakin kansilla.
     
  2. Anza

    Anza Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    LQ9:ssä on jotain 10hp enemmän ja puristukset lähellä 10 ku LQ4:ssa.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Tuplahytti fullsize on kyl semmonen möykky, että huipputehon merkitys lienee aika vähäinen vs kunnon alavääntö. Mä luulen että ne pakosarjat ja putket vois tehdä jo aika kivan avun alhallekkin ja toi nokka kans jos jaksaa vaihdella. Kansia mä en vaihtelis jos nykyiset on kunnossa.

    Missä tilanteessa toi "alaväännöttömyys" nykyisellään rassaa? normiajossa, kuminpoltossa, kärryä kiskottaessa tms?
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    LQ4 = 300 - 325hp ja LQ9 = 345hp.
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    No ei se rassaa, mutta ainahan se on kivempi jos olisi enemmän. :D Se vaan voi olla että kun pakosarjat irroittaa niin menee useampi pultti poikki ja sitten joutuukin jo nostamaan kannet irti. Pari taitaa jo olla.

    Autolla on rullattu n.290tkm. Se on kyllä totta että putki muutoksella ja softan ronkkimisella saa jo paljon aikaiseksi. Tosta 9.5 -> 10.5 rutun nostosta saisi vaan lisää vääntöä ja parempaa hyötysuhdetta palamiseen varsinkin kun ajan metaanilla. Noi 5.3 kannet on aika halpoja. Ebayssä ainakin oli muutamia 350$ rempattuna.

    Mulla on yksi 5.3 kone mikä ei vielä ole menossa mihinkään autoon niin siitä voisi ottaa kannnet. Vähän putsailisi valupurseita ja nostaja studin pattia pienemmäksi. Lähinnä toi 1.89" imuvena että käykö se liian pieneksi tuohon 6.0 koneeseen.
     
  6. Anza

    Anza Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Mulla oli männänrenkaat ihan kuoleentunu. Pikkujututkin vaikuttaa siihen onko kaikki hepat tallella.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    En usko että 5.3 kannet jää liian pieneksi 6 litraseen. Kyllä nekin virtaa orkkiskansiksi aika hyvin.
    Nokan mä silti itse vaihtaisin ekaks, sieltä se isoin "bang for the buck" näissä tulee.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    No siinä samalla se nokan vaihto menee kun tekisi noi muutkin muutokset. Jostain luin että noi 5.3 kannet riittää 450hp asti. Eihän noissa 5.3 ja 6.0 kansissa ihan hirveitä virtaus eroja ole. Tietenkin jos imuvenan vaihtaisi 2.00" niin sitten kansien pitäisi ainakin riittää.
     
  9. Anza

    Anza Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne


    Joseph Potak, How to build and modify GM LS-engines. S.41

    "depending on your engine setup, each point of compression can add 20 to 25 horsepower by itself, with no other changes"

    Eli 20-25 hp lisäys kun ruttu nousee yhden pykän. LQ4 = 9,5:1 LQ9 puristukset on 10:1 eli 10-15hp lisäys puristuksesta, loput tulee jostain muualta. :)
     
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Ei noissa koneissa muuta eroa ole kuin männät. 8cc dished vs flat top.
     
  11. Anza

    Anza Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Saattaa olla eroja nokissakin..

    two cams used on the LQ4 and the LQ9
    0967 191/190 .457/.466 lsa 114
    1721 196/207 .457/.479 lsa 116

    the 1721 was also used in the 5.7 LS1

    Corvette LS1
    97-98 12554710 199/207 .472/.479 117
    98-99 12560964 199/207 .472/.479 117
    2000 12560968 198/209 .500/.500 115.5
    01-03 12561721 198/207 .467/.479 116

    Corvette LS6
    2001 12560950 204/211 .525/.525 116 385hp
    02-04 12565308 204/218 .555/.551 117.5 405hp

    Camaro/Firebird
    98 12557812 198/209 .500/.500 119.5
    99-00 12560965 198/209 .500/.500 119.5
    01-02 12561721 196/207 .467/.479 116

    Trucks and SUV with Vortec engine
    LR4 and LM7
    99 12560966 191/190 .457/.466 115.5
    00-04 12560967 191/190 .457/.466 114
    the 03-04 LM7 used the 12560967 camshaft

    LQ4
    99-00 12560967 191/190 .457/.466 114
    01-04 12561721 196/207 .467/.479 116
    01-04 LQ4 cam is same as Camaro, Corvette LS1 and LQ9 cam

    LQ9
    02-03 12561721 196/207 .467/.470 116

    GM Performance Parts
    Hot 12480033 219/228 .525/.525 112
    ASA 12480110 226/236 .525/.525 110
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    LQ4 vs LQ9

    "The difference In power comes from the added compression and the factory programing. The LQ9 is tuned for more performance with the bump in compression."
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Mites nyt noi ls6 jouset? Kelpaako ne tuolle nokalle vai pitääkö laittaa parempaa? Yrittänyt jenkki foorumeilta lukea noista, mutta niin kuin aina niin on puolesta ja vastaan. Jossain luki että .570 nostolle riittäisi ja toinen sanoo ettei ikinä pitäisi käyttää "viri" nokalla. Noi ls6 venttiilijouset vaan on aika halpoja ja niitä nyt on vissiin käytetty mietojen nokkien kanssa.

    http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... =1096&sb=2

    Jos nyt laitan noi 5.3 (706) kannet ja vaihdan imuventtiilin 2.00" niin onko noista ohennetuista venttiilin varsista
    miten paljon hyötyä vs vakio venttiilit? Lähinnä nyt haen kompensaatiota noille vähän huonommin virtaaville kansille eli kannattaako hommata swirl and undercut stems venttiilit samantien.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Tuollehan suositellaan yhtenä vaihtoehtona 26915 jousta, johon verraten LS-jouset kelpais ainakin paperilla aivan mainiosti.

    Jos laitat tuolle nokalle 26915 jouset sillä 1.8" asennuskorkeudella saat seetipaineeksi 105 ja aukipaineeksi 270. LS-jouset kun laitat 1.77" korkeuteen saat 100 seetipaineen ja 295 aukipaineen.
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Jos noi ls6 jouset shimmaa 1.77 korkeuteen ja nokassa on nostoa sen 0.524 niin jääkö liian tarkalle toi jousi
    kun max nosto ilmeisesti tuolle jouselle on 0.570 ?
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    Juuri tuolla 1.77" asennuskorkeudella ja .520" nostolla pääset jousen ilmoitettuun auki-korkeuteen (1.25") ja coil bindiin (1.085") jää kyllä reilusti matkaa.
     
  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne

    No kappas niinhän se näyttäisi olevan ! Kiitos !
     
  18. Puuma6

    Puuma6 2nd gear

    5.3 LM7 + 4L60E ´67 Cougarissa. Ensimmäinen kesä kahdeksaan vuoteen kun voi huoletta vain ajaa. Muut kesät on mennyt kone ja laatikko murheiden kanssa. Paras muutos tähän autoon tähän mennessä :D Konehuoneen siistiminen vähän vaiheessa vielä mutta oli pakko päästä jo ajamaan :)

    [​IMG]
     
    Seevu, sbc350, xarper ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    kyllä mie oon suunnitellu, ja valmistautunu asentaa yhen pienen uustyyppisen koneen ahdettuna johonkin, repii ne toki yli 400 hv niistä 4.8l ameriikassa, eli menis naturaalinakin. konetta en aatellu kummemmin parantaa, nokka, jouset vaan vaihtoon. muuten tarkastellaan, vähän ylempään renkaaseen enemmän välystä ja kovaa säätöö. jos tää ny mihinkään millään tavalla liittyy... yritetään ny vaikka se +700hv saada ylipaineella alkuun
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. laujok

    laujok 3rd gear

    Nostetaas vähä.

    Onkos kukaan tehny näitä swappeja ns. "uuden vallan" aikana? Nyt kun valoja jne. ei tartte enää muuttaa niin vois kuvitella, että olis vaikuttanut näihinki muutoksiin. Tai sitten ei.

    Ittellä kävi mielessä tuottaa 60-70 lukujen taitteen C10, C20, Caprice, Cutlass ja semmoseen esim L59 tai LM7.

    Jos aikasempi pata on vaikka 454 tai 402 niin pelivaraa olis kai enemmän kuin 350.

    Kokemuksia kaivataan asian tiimoilta.
     
    belair66 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!