Innovaten mittari, toimii normi ajossa normaalisti. Mutta kun runttaa pedaalin pohjaan, sekoo ja alkaa näyttää laihaa, asteikon loppuun asti. polttoaineena E-85, 421 cid mopar sb, W9 kannet, sheetmetal imari, 2x 750 holley, pelkillä pakosarjoilla. tuskin noin laihalla, kun eilen malmilla meni kuitenkin 10,38/213...
Onko se joskus toiminut kaasu pohjassa -ajossa? Anturin sijainti mietityttää. Jos sille tulee tulimyrskyssä kuuma...
Mullaki sekoili innovaten mittari niin päivitin firmwaren ja alko toimia paljo paremmin. Tiiä vaikka ois sama sulla.
Luin tässä muutama päivä sitten jonkun kommentin, että Innovaten (?) suositus oli jotain 82 senttiä. Minusta se oli paljon paljon enkä silloin asiaa tarkistellut. Nyt en enää muista, mistä sen luin..
Pikkugooglaus: "Ideally, the O2 sensor should be placed at least 24 inches downstream from the cylinder head exhaust ports. This ensures that the O2 sensor takes its measurements after the exhaust gas from each primary merges into a common collector. In turbocharged applications, the sensor should be placed at least 24 inches downstream of the turbo." Ei pitäisi luottaa muistiin, mutta yli 60 cm kuitenkin..
Turbokäytössä jos vaikka jonkinlainen kilpuri on,niin laipan jälkeen noin 10 sentin päähän laittanut,nääs kun sitä pakoputkeakaan ollut kuin reilu 20 cm.Taitaa se lämmönkesto olla tärkein kriteeri?No vaparissa pakko se kollektoriin laittaa on. Näköjään Bosch LSU 4.9 olis 930 astetta jatkuva ja hetkellisesti 1030.
Ongelmahan on kun sitä ei kerkee ajossa kattomaan. Viime kesänä oli kaveri kyydissä, ja sillon kadulla pikasesti arvoja katteltiin. Täys kaasulla. Sillon toimi. Tosin oli koko putkisto kiinni. Nyt oli gopro mittaria kuvaamassa, mut ei paljon iloa siitä saatu.
Mulla on myös innovativen mtlx joka ei toimi kunnolla välillä menee jumiin, välillä näyttää e8 sitten taas herää ja välillä näyttää viiveellä arvoja... 2 vuotta vanha harmittaa kun myydään 300€ hintaista paskaa mikä hajoaa heti. Tuskin itse lambdassa mitään vika..
On sitten Innovaten laatu huonontunut,mulla oli semmonen iso laatikko LM-1 aikoinaan ja ei ongelmia,aikaa on yli 10 v.
PLX ihan yhtä paskalaatusia kanssa, se mittari varsinkin sekoilee, etenkin kylmällä. Nyt sit ei näytä ku jännitteen toi oma ja vilkkuu vaa ledit ympärillä näytössä...
Taitaa olla kuitenkin anturivika. Itsellä viime syksynä alkoi Innovate sekoilemaan, tökkimään ja näytti kaasua antaessa mitä sattui. Korjaantui uudella lambdalla eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia. Myös muita vastaavia tapauksia tiedossa.
Mulla on kaksi lambdaa molemmat bosch lsu 4.9 toinen on eculle ja toinen mittarille. Ecun lambda pelaa mainiosti ja lamdat on ahtimesta aivan yhtä kaukana. Miksi Innovativen lambda vaan ois hajonnu kun molemmat on identtisiä? 50% ajasta mittari toimii 50% ajasta ei.
Vedä tuolle omat sähköt kunnollisella eli vähintään 2.5 neliön kaapelilla ja suoraan sulakeboksilta. Parissakin kärryssä tehnyt samaa ja molemmissa on korjaantunut kun on laittanut kunnon sähköt ja maadoituksen mittarille. Vaatii ettei jännite pääse tippumaan.
Viime kesänä tosiaan tuli anturi vaihdettua, kun edellinen pimeni. Mut mikä ja mistä sen hankin, ei muista. Niissä ilmeisesti eroja?
Vanhemmissa ja miksei uudemmissakin kannattaa vetää omat sähöt sulakkeineen ja releineen.. ei siis varastaa auton sulaketaulusta.. myös näytölle . Varmistaa että ei pätkäse virtoja esim startatessa.
Itselläkin Mtx L E85n kanssa, kenkkuilee usein, epäilen anturivikaa (tai vikaa itse näytön softassa, ei hyväksy anturiarvon lyhyitä piikkejä vaan menee häiriötilaan?), jouduin taannoin tankkaamaan bensaa reissun päällä kun etanolia ei ollut saatavilla ja meni luonnollisesti aika paksulle. Nyt tekee sellaista että jos lähden liikkeelle kylmällä koneella isolle tielle näyttö jumii ja lopuksi tulee E8 koodi . Jos lähden pikkutielle ja anturi ehtii lämmetä rauhassa näyttää oikein. Taas jos ajaa motarilla vaikka satasta ja tekee täyskaasukiihdytyksen näyttö jumii johonkin arvoon ja lopuksi tulee E8 eli vaikuttaa ettei siedä lämpöjen muutoksia. Anturien lämmityksen kytkennästä on ollut juttua, jos ja kun se kytketään suoraan virtalukon taakse ja autoa ei käynnistetä(tai se ei käynnisty) heti vaan vastus ehtii kuumentaa anturin ja sitten tulee putkeen runsaasti rikasta seosta/kondenssia niin äkillinen jäähdytys tekisi hallaa.
2.5 neliötä on ne muut johdot poislukien ne mitkä tuli mittarin mukana. Releeltä vedetty kaikki suoraan ei mistään rosvottu.
Melekosilla piuhoilla ootte vetäny jos 2,5 neliöistä. Siinä MTX-sarjalaisessa on ongelmana ainaki mittarin sisällä noi kaks piirilevyä yhistävät pinnit jotka ei ilmeisesti oo juottunu kunnolla. Mä nykäsin lämpimäks omasta ja laiton vähä lisää tinaa ja sillä loppu kans sekoilut. Teki aikasemmin vaan semmosta et kosteella ilmalla alko AFR-lukema pomppia ja meni e9 tai e8-vikatilaan; enimmäkseen välikausina eli toimi ok talvella ja kesällä. Ei oo nyt vähä yli vuoteen tehny mitään erikoista ton em korjauksen tehtyä. Mulla on johot tehty silmällä pitäen että 3A sulake on sillä koko vehkeellä, jotain 0,5-0,75 neliöistä ja maadotus lähelle akkua. E: Siis se vetiki 3A virtaa ja sulakekoko oli suositeltu 5A.