Oho. Mites tää taas tämmöseks meni. Aikoinaan 80 luvul tehtii tuohesta runkoo. Lahes. Leima tuli,, useimmiten.
Varmaan joen jäljiltä takakyljet menneet lyttyyn niin vasaralla hakattu ulospäin ja pirusti pakkelia ja maali. Hyvin on muodot saatu. Lattiaa korjattu liimamassalla ja pellin paloilla! Käy se näemmä niinkin. Vasta itselle tullut.
kaivurin sipistelyä (4) by antti hietanen, on Flickr Tuollaiset patentit löytyi kaivurin venttiilipöydän painepuolelta
Jos ei runkoa, niin ainakin täytettiin kotelot sillä, jottei mennyt ihan hirveästi Plastic Paddingia. Mut paras tuohikorjaus oli sukulaisen, joka pakkeloi terroristivolkkarin helmat ruosteviat, veti tiikerimassaa päälle ja viimeisteli korjauksen polttamalla tuohta paikkauksen tienoilla. Kylkeen tuli nokiraidat tuohen savusta samannäköisesti kuin kaasulla hitsatessa. "Hyvinhän tuo on korjattu" sanoi Mäntän karsastusmies ja löi leiman.
Liekkö hyvä patentti vai viritelmä vai molempia, parsa osat ainahhii päässy hyötykäyttöön... https://flyingkmachines.wordpress.com/
Tuohesta puheenollen;90-luvulla ostin iipulta(nyk.Igor,lävistäjä,promoottori ja ex.pornokeisari) -68 valiantin purkuun,ja oltiin sitä hinaamassa naapurikylästä omalle purkaamolle,kun etupyörän laakeri antautui lopullisesti,oli vikaa jo valmiiksi kyllä.Saattui tienposkessa olemaan pino koivupölliä,josta revittiin tuohta navan ja olka-akselin väliin,ja kaivettiin hiluksin lavalta vaseliinia reilusti väliin,rikkana taidettiin käyttää pakoputkilemmaria. Se vähän kärysi kun hinattiin loppumatka,alennettiin vauhti jopa kuuteenkymppiin,muutehan mentiin aina niinpaljon kun hiluksi 2,2d kulki. Se savusi vielä seuraavana aamunakin ja kärysi kitkerälle...
Ilmeisesti sama mies, keneltä limon ostin. Parhaat kaupat, mitä olen koskaan tehnyt. Elimäeltä haettiin 2,5 vuotta sitten.
Sama mies,on hällä jenkkiä paljon ollut vuosien aikana,sama punainen dusteri taitaa olla vielä jemmassa, jonka osti 80-luvun lopussa,monta muuta on pistänyt kiertoon vuosien varrella.
No, eihän tuo nyt ole mitään. Rupesin -89 rakentamaan -65 fury kolmosta joka jäi tosin melkein heti kesken ja myin kaverille sen. Se ilo siitä oli että purettaessa sitä jäi niin paljon ylimääräistä johtoa 1,5-6 neliöistä että on niillä pärjännyt sähkötöissä näihin päiviin saakka. Tosin nyt alkaa jo jotkut värit ja koot jo loppua. Kaikki irroitettu siis edellisten rakentajien ylimääräisiä toimimattomia virityksiä ja oli uutta johtoa. Pitäs vissiin vastaava rojekti taas ostaa. Siitä saaduilla kaapeleilla selviäis tän ikänen ukko hautaan saakka vaikka eläs vähän pitempääkin.
Oliks noi liittimet irti vai kiinnikkin jossain? Isompia liittimiä ei taida marketeista löytyä ja ei ainakaan euro fordeissa ole ton paksumpaa johtoa alkuperäisenäkään Ois toi voinu olla karveperseitä ja jesaria asennuskin Nythän ei ole vaikeaa poistaa tota varkauden estolaitteistoa, pikanapa ja piuhat pois vaan niin palautus on valmis Joskus tuli vastaan sellainen asennelma et oli kaks rengasliitintä surrattu rautalangalla yhteen, ihmettelin aikani miksi ja laitoin popniitin rautalangan tilalle ja kutistesukan päälle