ei eiinä en moralisoi oli se itsekkin junnuna kivaa räjäytellä ja heitellä hiltin pateja salaa notskiin
Rautapää Sportsterin männät otin tänään työn alle. Amerikan Joe oli laittanut alempaan puristusrengas uraan öljyrenkaan puristusrenkaan kaveriksi. Takapytyssä oli kombinaatio tosi tiukassa, mutta taitaa siitä vielä ajomäntä tulla
https://digg.com/2020/this-dodge-ch...ir-job-is-proof-that-we-cant-have-nice-things Että sillä lailla sitten
Ihmeellinen korjaus varsinkin siihen nähden, että aika kallis auto. Veikkaan, että korjaajana on toiminut tuo videon kuvaaja, koska kuvattu pystyasennossa ja ärsyttävä katsoa.
Haluaisin nähdä sen videon, jossa tuon omistaja ajanut tuon palkin vituiks ja tajunnut sen. Saattaa sisältää muutaman sensuroidun sanan.
On se näinkin tietysti. Joskus noin 15-vuotiaita kun oltiin, niin pari kaveria hommasi Cortinan, joka heidän piti muka kunnostaa oikein hienoksi ja myydä voitollisesti eteenpäin. Siitä nyt ei (tietenkään) tullut yhtään mitään, ainoa mitä saivat aikaan, oli hienosti tussilla piirretty vaihdekaavio johonkin verhouspaneeliin ja sitten traktorin tukkikouralla tms. vahingossa poikki tuikattu alatukivarsi (tai joku vastaava), jonka hitsasivat puikolla kiinni ennen kuin myivät auton eteenpäin, eivätkä tietenkään mitään maininneet ostajalle asiasta. Tekniikan Maailmassahan oli muuten joskus joku vertailu, jossa oli vanhoja autoja kesäautoksi ja sihen oli ostettu juuri katsastettu BMW E30 325i, jossa joustintuet olivat täysin piloilleruostuneet. Kävi ilmi, että se oli katsastuksessa niiden takia hylätty, jolloin tilalle oli laitettu uudet, hoidettu katsastus, vaihdettu romut joustintuet takaisin ja pistetty auto myyntiin. Aina ei katsastuskaan pelasta. Sitä tossa videon autossa ihmettelin, että miksi tuo on tehty. Tilaa isommalle öljypohjalle vai lisää maavaraa vai mitä ihmettä? Alkuperäisestä palkista on kuitenkin ihan suht siististi saatu pala poistettua. Hienosti toi on rakennettu niin kuitenkin, että jos tuon ajaa vaikka johonkin esteeseen, kuten tiestä pilkottavaan kiveen, niin tuo uusi tukeva teräsrakenne toimii puskurina, eikä isku tule ensimmäiseksi öljypohjaan. EDIT: Oli tätä kirjoittaessani spekuloitukin jo parissa viestissä, että se palkki on ajettu romuksi ennen tuota "korjausta". Joo, voi olla niinkin tosiaan.
Olen tämän kertonut aiemminkin noin 10 vuotta sitten. Oli oikein uutisissa poliisin julkaisema kuva teinin 80-90 -luvun Toyotasta, johon oli asennettu ralliratti. Jostain syystä alkuperäistä rattia ei oltu irroitettu, vaan rälläköity irti siten, että vain keskiö oli tallella. Siihen oli sitten ruuvattu ralliratti kiinni asennusruuveilla.
Eikö tuo palkki ole vain pika kyhäys että pystynyt korjaamolle auton siirtämään? Oon itsekin nähnyt omistajien tekemiä luovia ratkaisuja ennen pajalle tuontia. Ihan tyyliin tyypillisestä, ovi sisäkahvasta vedetty narulla kiinni johonkin ettei aukea ajaessa kun lukko ei toimi tai taka-akseli vedetty kuormaliinalla kiinni kun norra poikki, jne..
Mutta jos solmuun ajetulla palkilla on päästy kotiin hitsaamaan niin miksi ei voinut ajaa suoraan pajalle? Tai olisiko vahinko sitten sattunut ihan kotipiirissä.