"Kuten kuvasta näkyy tässä liitintyypissä ei ole niin paljoa tiivistepintaa, että saisi tiivisteprikalla tasopinnasta tiiviiksi." Yritin itsekin etsiä vastaavaa joku aika sitten. Ei löydy oikein mitään kivijalkaliikkeistä. https://www.puuilo.fi/Hana-vesisaeilioeihin tuossa lähin mitä löytyi, tuo hana on ilmeisesti putkikierteellä ja liimalla kiinni eli ehkä sais karan laitettua tilalle. Oli vaan omaan käyttöön liian iso, ja liekö edes kestää bensaa. Sitten on nämä https://www.ikh.fi/fi/venttiili-tubeless-tr618a-pv562308 mutta joutuu tuohonkin tekemään "aivan hyvän" patentin että saa letkun kiinni.
Tässä olis kaikki tarvittavat ominaisuudet. Kiristettävä läpivienti, sihti ja hanankin voi ruuvata ulkopuolelle. Koko voi sitten olla toinen juttu. https://www.aliexpress.com/item/400...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Tai sitten yksinkertaisempi. https://www.aliexpress.com/item/400...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Tai vielä yksnikertaisempi https://www.aliexpress.com/item/400...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Poraa mieleisesi kokoiseen pulttiin reikä niin ei tartte plarata nettiä eikä tilata jenkeistä jutskaa. Siihen pultin pähän tiiviste prikan alle ja sama homma mutterin puolelle niin on just sellaanen ku haluaa (sattuu tulemaan)
Ajankohtainen patentti: auton jäähdyttimestä saa hyvän viilennyslaitteen, hanasta letkulla vesi vain valumaan läpi ja sähköflekti kiinni akkulaturiin. Eikä tule kalliiksi jos on kiinteän suuruinen vesimaksu...
Vesipumpun uusimisen jälkeen ei enää ahtimen tukiraudan yksi pultti yltänytkään kierteille. Ja koska kyseessä on aika pitkä pultti, ei semmoista tietenkään mistään löytynyt. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi siis tehdä oman näköinen patentti. Ja hyvin toimii
Etuputkessa oli 2mm leveä ja 2cm pitkä reikä. Tuntui hyvältä idealta hitsata se mutta laajeni niin siirryin suunnitelma b:hen. Peltiä, paikka massaa ja pari klemmaria.
Hollikka rupes työntämään toisiopuolen kurkuista bensaa valtoimenaan imusarjaan. Neulaventtiilin puhdistus oli vähän turhaa hommaa kun rengastiivisteestä näytti olevan vain vähän mustaa väriä jäljellä. Sorvasin porakoneella ja viilalla vanhasta pultista tulpan kovaan bensalinjaan ja kytkin taaempien kurkkujen vivuston irti. Eipä tarvinnut lähteä kaasari kainalossa liftaamaan täältä keskeltä ei mitään kohti kaupunkia. Birdsville engineering rulez.