Vein Jeepin -05 Grnadi leimalle 3vko sitten ja ajokieltoon tekemättömän virtalukko Recallin takia, varasin heti ajan Wetterille (=Oulun Jeep huolto) ja nyt näyttäs että menee ainakin kuukasi että saavat lukon jenkeistä, kenen perkeleen vastuulla tämä on, itekkö nämä pitää selvittää mikä minkäkin romun takasinkutsu on päällä, soitin trafille ja voi perkele mitä palvelua, saisivat ampuu ittensä kaikki.
Hehe, näin se menee ja kaiken kukkuraks siitä virtsalukosta tulee paskempi kuin ennen total recallia.. Vissiin joku pitkäkoipinen tökkiny ajossa vahingossa polvellaan avainta niin että auto sammunut ja sitte tietty kaikki kuolee. No pärjää sen muutetunkin lukon kanssa, pitää painaa sisäänpäin ennenkuin kääntyy off asennon suuntaan.
Eikö ole tullut kutsua recallin tiimoilta? Yleensä niitä lähetetään melkoinen nippu ennen kuin tieto menee Trafiin asti. Toimitusvaikeuksia kyseisellä konsernilla kyllä on. Saman konsernin erimerkkiseen takuun alaiseen autoon tilasin turbon joulukuussa, ensimmäinen katosi matkalla, tilasin toisen ja se tuli jo viime viikolla. Asiakas alkoi olla jo "tyytyväinen" reilun 4kk odotuksen jälkeen...
eipä ole tullut yhtään toin auton reilu 2 vuotta sitten Ruotsista trafin hemmon mukaan mun vastuulla huolehtia ettei noita recalleja ole eikä kuulu heille mitenkään
Mistä keskimääräinen auton omistaja seurailee aktiivisesti ettei esim 15 ikäisessä jeepinreuhkassa ole ilmestynyt takaisinkutsua joka pistää täysin toimivan laitteen ajokieltoon?
juu sehän tässä vituttaakin valituksen trafille voi tehdä mutta arvatenkin se ei ole ilmaista ja jos jo etukäteen tietää kumpi voittaa senkin kisan vitun kekkoslovakia kyllä tää joskus ottaa pattiin iha oikeesti no enivei ajan kokoajan jokatapauksessa ja aattelin hitsata kilpimutterit kii niin ei lähe kilvetkään ihan helpolla
Joo,anna mennä vaa...poliiseja ei näy oikein missään tään koronan takia ja jos näkyy,ni ovat viemässä jotai juoppoputkaan. Tuo koko saatanan Trafi joutas myydä/antaa vaikka venäläisille,meillä tarpeeton rahankerääjä.Siellä muuten alin palkka n. 5000 kk ja ei ole mitään budjettia..jos rahat alkaa loppua,keksitään joku uusi lisävero. Ukkoa ja akkaa niin paljon,että päät kolkkaa yhteen,puolet vois saada kenkää ja homma toimis yhtä huonosti ku nyt.
Tuossa osan ongelmaa muodostaa tuo käytettynä tuonti, jos olisi tuotu uutena Suomeen niin maahantuojalta olisi takaisinkutsu tullut mutta ruotsalaista maahantuojaa tuskin kiinnostaa heidän rekisteristä poistunut auto pätkääkään... Tosin on tuo sen verran vanha takaisinkutsu ettei ole medelsvenssonkaan ilmeisesti saanut kutsua tai välittänyt siitä... Hard to say, mutta ei se Trafinkaan vika oikeastaan ole. Muoks... Oikeastaan maahantuontikatsastuksessahan tuohon olisi jo/ehkä pitänyt puuttua?
Ajokieltoa tulee nykysäännöillä monista pikkuvaivoista, joilla ei ennen ollut kuin näyttövelvollisuus 1kk sisällä. Just olen paikannut volkkarin, jonka kynnyskotelon pään pehmeä ynnä "väljät" kallistuksen vakaajan kumit tuottivat saman tuloksen.
Kannattaa huollattaa liikkeessä joka tarkistaa huollon yhteydessä että onko avoimia recallejja, itse tarkistan aina huollon yhteydessä, osaan asiakkaiden autoista jopa kolme kertaa vuodessa, ettei ole tullut uusia recalleja, kaikkia ei edes maahantuoja ilmoita, ne kun ei liity suoraan liikenneturvallisuuteen.... DIY Jeepisteille se tarkastus vastuu on siirtynyt automaattisesti...
Niin ja voi siihen sen leiman saada, kun pyytää sieltä merkkiliikkeestä lausunnon, jossa sanotaan että osat on tilattu. En tiedä mikä on käytäntö tuossa, muistaakseni joku asiakas sanoi että toimii...
tän ikästä kannata huoltaa ku ite eikä käynyt katsastajalle mikään lupalappu kysytty on toki voi koittaa vaihtaa konttoria, pitääpä selvitellä no onneks on tuo -86 K10 veneenvetoon vielä mut sillä ei kovin kauas viitti lähtä
eimistään muualta kuin että täytyy käydä aktiivisesti (varsinkin ennen katsastusajankohtaa), traficomin sivuilla omat ajoneuvot osiossa vakoilemassa ettei näy oranssia... mulle kävi samoin viime syksynä 300c:n kanssa, että katsastus tökkäs tuohon recalliin. oli unohtanut työn tehnyt firma ilmoittaa trafille suoritetusta työstä, ei auttanut muutakuin alkaa hommailemaan jälkeenpäin todistusta, ja vieläpä lafkasta joka oli ehditty lopettaa.... eli kaikki pitää vittu ite tehä, näin se täällä suomistoliitossa menee.
sehän oiski ylivoimasen vaikeeta laittaa omistajalle vaikka postia että tämmönen on päällä kun yhteystiedothan niillä on, mutta eihän toki tällä rahalla mitä ne nyt autoiljoilta kerää ni semmosta saa
Tämä on sitä paljon puhuttua norminpurku talkoot. Kaverilla tuli hylsy kun jarruletku oli vähän vanhan näkönen kun on pykimää. Ja toisessa autossa samalla kaverilla jarrulevyt melkein loppu 10,4mm minimi 10,2mm. Tämä nillitys on kotoisin Tampereella. Itse olin ostamassa kk sitten pakua ja just leimattu mutta yllätys yllätys ei rek otetta noo sitten selvitys taas maksaen trafitille 2€ ja yllätys suuri kun oli leima tullut ruostevaurioista rikkinäisestä lasista valot ei ollut toiminut. Sviddu jäi ostamatta
Isä viime vuonna onnistui katsastamaan auton vaikka oli airbagista kutsu päällä. Ei mitään mainintaa koko katsastuksen aikana asiasta. On se kyllä vaihdettu nyt siihenkin, siitä tuli ihan kirje jo ennen katsastusta. Tänään vaihdatti toiseen autoonsa, ne japsien airbag ongelmat vuosien takaa realisoituu nyt.
vaikka kutsu on "päällä" niin voi katsastaa, mutta jos näkyy trafin sivulla oranssina palkkina niin leimaamatta jää. samaa takatan sontaa on ihan liian monessa merkissä. paras että esim. toyotissa kutsuvat uusinta recalliin, jo kertaalleen vaihdettuja bägejä.
vie katsoukon päätös hallinto-oikeuteen, kaatuu varmasti ja saat billions and billions (lue kuuskymppiä) korvauksia