Ajovalojen "silmäluomet"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Kotitalo, 15.8.2021.

  1. Kotitalo

    Kotitalo 1st gear

  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei tule, monta kertaa käynyt käyttikselläkin leimalla, ei merkitystä kunhan ei muuta valokuviota/peitä lasien merkintöjä.
    Nykyautojen ajovalot on niin pöljän näköisiä että ne on käytännössä pakko joko teipata, maalata tai laitettava jotkut luomet...eikä ole minusta enään mikään tuuuuuuninki juttu, kun se on ollut pois muodista jo kauan.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mites muuten noi ajovalokalvot? Tuleeko niistä leimalla sanomista?
    Aika usein näkee autoja, jossa on tummat tai keltaiset.

    Mulla on ollut vaan muutamassa vehkeessä tummat pleksit, jotka olen ottanut leimalle pois.
     
  4. taski

    taski 1st gear

    Tervetuloa vuosi 2002 ja Fast & Furious. Vähän vielä tribalitarroja, lexusvaloja ja neonit alle.
    Kyllä kulkee, prööt prööt.
     
    -chgr tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Laittomia nekin on.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kirkas kivenisku teippi on hyvä naarmuuntumista estämään nykysissä muoviumpioissa, värilliset ehdoton ei.
    Turhat ylimääräset pinnat joita on noissa nykysien autojen umpioissa riittää jonnekin puoliväliin konepeltiä tai A-pilaria, ne korin värisellä teipillä piiloon tai sitten maalaa kokonaan yli ja jättää vaan normaali aukon valolle eteen päin.
    Voi olla jonkun mielestä tuuuuninkia, mun mielestä päin vastoin palaamista perinteiseen suuntaan.
     
    Fuselage ja Seevu tykkäävät tästä.
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Muistelinkin, että ajovaloa ei ainakaan aiemmin saanut "peittää" millään. Eli noi teipit olisivat laittomia. Niitä kuitenkin näkee todella usein. Sillä kysyinkin, että onko nykyään sallitumpia.

    Omissa olleet pleksit tiedän laittomiksi, ja siksi ne leimalla pois olen ottanutkin. Ikinä ei ole niistäkään poliisit mitään sanoneet, vaikka oli niin tummat, että pimeällä piti poistaa, kun ei valo oikein päässyt läpi. Samassa vanissa oli vähän yli 100 lediä keulassa pelkillä parkeilla, ja parkit päällä yleensä ajoinkin.

    Pari-kolme vuotta aikaa, kun poliisit oli tienvarsiparkissa taajama-alueella, ja viittoivat pysähtymään. Toinen kehui vania pirusti kolleegalleen, joka ei ollut yhtä vakuuttunut.:D

    Myötämielisemmän kanssa juteltiin autoista, ja skeptisempi kysyi "onko sulla ajovalot päällä?"
    Vastasin, ettei ollut. "laita ajovalot päälle". Laitoin, ja vähän jo pelotti, mitä se keksii, kun niin tummat pleksit ajovalojen päällä (Ne oli kyllä ilman työkaluja poistettavissa nopeasti).

    Ei se niistä mitään sanonut, mutta sitten sitä rupesi kiinnostamaan piuhaviidakko, joka pilkisti kojelaudan alta. :rolleyes: Onneksi riitti selvitykseksi, että olin piuhoja juuri raivaillut, ja jäänyt kesken. (näytti varmaan siltä, että revitty piuhat alas piuhoista käynnistykseen:p).

    Myötämielisempi edelleen kehui vania, ja skeptisempi hymähteli/murahteli, ja meni maijaan istumaan. Hyvää päivänjatkoa, ja siinä se.

    Edelleenkään en tiedä, miksi liputtivat sivuun aika erikoisessa paikassa. Mutta luulen että tämä myötämielisempi halusi vaan nähdä erikoisen vanin lähempää.;)


    Jaahas, tästä tuli taas "vähän" ot, mutta niin se tuppaa mulla humalassa menevän. Sori siitä.:D
     
    esmi tykkää tästä.
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Entäs ne sellaiset lipat valojen yläreunassa, jossain kuvissa nähnyt vanhoissa autoissa... o_O
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ne eteenpäin sojottavat kromiset lipat ei peitä ajovaloja, ja on ollut sallittuja aina.
    Jos siis niitä tarkoitit?
     

Kerro tästä muillekin!