Alipaine käynnistäessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja p0ks, 28.3.2017.

  1. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Pitäiskö startatessa olla alipainetta kun mittari on kiinni imusarjassa( edelin air gap) mittari näyttää nollaa ja vähän väpättää.
    ongelmana on ettei käynnisty ilman että kaataa suoraa bensaa kaasariin, kaasari kyllä ruikkasee bensaa kurkkuihin kaasua polkastessa.
    Voisiko syynä olla viallinen imusarjan tiiviste? Ekana tuli mieleen liika nostajien preload ja tein sen uusiksi eikä tullut muutosta.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei pidä
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko sulla ryyppyläppä kiinni kaasarissa?
     
  4. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Ei ole ryyppy läppiä. Laitoin korjaussarjan kaasariin niin on toki mahdollista että kasatessa on jokin menny vikaan..
    Mietin vaan että kun kummiskin hörähtää huikalla käyntiin niin voisiko tällä sulkea pois sen että venttiilit jäisi kantamaan?
    Miten kannattas ruveta mahdollisia vikoja pois sulkemaan?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käy sen aikaa vaan kun huikkabensat kurkussa?
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Bensapintojen säätö?
     
  7. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Juu.
     
  8. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Säädetty ohjeiden mukaisesti.
    Pitää tosin tuo kyllä vielä varuiks tarkistaa.
    Muutenkin kovin orjallisesti ohjeita noudatin.
    Erona oli vanhaan kiihdytyspumpun kiinnitys kohta, oli aiemmin keskellä ja ohjeessa muistaakseni että ylimpään 750cfm mallissa, liekkö tästä kummiskaan kiinni.
    Toimivaton pcv venttiili voiko vaikuttaa/miten tulppaus vaikuttaa mihkään?
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kaasari on siis Edelbrockki, onko tyhjäkäynnin seosruuvit tarpeeksi auki?

    Kiihdytyspumpun tangon kiinnityskohta ei estä käynnistymistä, ja sehän toimi..

    Mahdollista liian matalaa bensapintaa voit testata ennen avaamista täyttämällä kohokammion jollain pikku pruutalla kaasarin päällä olevista aukoista.
    Jos tällä konstilla käy vähän aikaa ja sit sammuu, niin kaasariin ei tule tarpeeksi tavaraa.

    Onhan ne step-up jouset paikoillaan?
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Miten pvc on rikki? Ja ei siellä pahemmin alipainetta ole ilman ryyppyläppää.
     
  11. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Seos ruuvit oli 1.5 kierrosta auki, nyt 2 kierrosta. Tarkastin et neulat liikkuu ja jouset on paikoillaan, samalla laitoin vähän neulan vartta pitki bensaa ja kokeilin käyntiin niin sehän lähti ja käy myös tyhjäkäyntiä.
    Liekkö neulat ollu jumissa tai ruuvit liian vähän auki?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös 1.5-2 kierrosta perussäätö eli tuskin siitä johtu?
     
  13. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Eli kohokammioissa oli liian vähän bensaa.
     
  14. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Näinhän se. Pitää vielä varuiks tarkistaa bensapinnat vaikka ne 2kk sitte säädin ku kasasin kaasarin.. Kyllä taas tuntee ittensä tyhmäs kun näinki pienestä oli homma kiinni..:oops:
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sääsitkö bensapinnan vai kohon maksimi "putouman" alaspäin?

    Joku tyyppi osti multa pari vuotta sitten yhden edelin ja valitti että bensapinta on päin persettä, ei toimi (no eka se oli hiekkapuhaltanut kaasarin....ei ihme ettei toimi enää jos kaikki röörit täynnä santaa) ja oli ilmeisesti mitannut ton kohon liikkeen eikä bensapintaa kun niin sekopäisiä lukuja sano mulle sähköpostiin mihin bensapinta tulis säätää ettei se uimuri olis edes taittunu sellasiin mittoihin mikäli oikeesta kohtaa mittas. Ei se sit enää vastannut mitään kun sanoin että säädät bensapintaa päin persettä.

    Joku poranterä oli hyvä ton mittaukseen, en muista minkä kokonen, olisko joku 9 ollut?
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jos sul on PVC rikki siten että jatkuvasti auki niin eihän se käy. Vetää seoksen liian laihalle...
    Tulppaa letku ja kokeile.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    7/16 aka 11mm ois netissä näkyny olevan. Hyvä tietää kun ite oon aina pahvimitalla sohinut.
     
  18. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Bensapinnan säädin pari kk sitten 1.1cm ja nyt tänään sen tarkistin niin oli se tippunnut liian alas, johkun 7-8mm tietämille. Liekkö syynä hyllyssä tyhjillään seisottaminen..
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Muistankohan ihan väärin edelin rakenteen vai onko sulla ollut kaasari hyllyssä väärinpäin?
     
  20. 401

    401 2nd gear

    Eikös sulla nyt ole ohjearvoa ylempänä bensan pinta vai?
     

Kerro tästä muillekin!