Alipainepumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jumani, 2.6.2003.

  1. jumani

    jumani Gearhead

    Onko vika alipainepumpussa kun lämmityslaite puhaltaa lasille aina kun kierrokset putoavat tyhjäkäynnille? Oli valintakytkin missä asennossa tahansa. Auto on chevy van 6.2d -90

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jumani 2003-06-02 22:31 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    juuri näin todennäköisesti.vähän ajan päästä ei puhalla kuin pelkästään tuulilasille.jos pumppu tai kalvo on entinen myöskin cruise lakkaa pelittämästä.pelkän kalvonkin voi vaihtaa.aika työläs tosin..kalvon hinta noin 45€.rautakumpu myy ainakin muistaakseni
     
  3. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Tässä vinkki, miten korjataan.

    Jos on Chevy van, niin tässä vinkki.
    Ota pumppu irti(kahdella pultilla kiinni runko-osassa).Käännä sivuleikkurilla pokattu reuna auki ja saat punpun kahteen osaan.Sit poraa kalvon keskellä oleva niittaus auki ja saat kalvon pois.Kasatessa voit porata keskitappiin reiän ja laittaa kierteen tai voit hitsata kiinni(minä hitsasin).Sit kalvoon pitää tehdä kaksi kuudenmillin reikää jos ei ole valmiina.Kasaus siten,että osat yhteen ja ja naputtelet reinat kiinni.On hyvä laitta liimamassa ulkoreunan ja kannen väliin.Voi myös leikata reunan pois ja tehdä v-muotoisen vanteen.Kun pumppua on useamman kerran kojannut(Chevyt ja ehkä muutkin jenkit)alkaa reunat hajota.Tässä vinkki:Aineena 1mm peltiliuska,leveys n.20mm,muotopokkikoneella v-muotoon veivataan niin kauan,aina välillä kiristäen,kunnes halkaisija on sopiva ja sitten laipat päihin ,toiseen reikä ja toiseen kierre kiristystä varten ja kyllä on helppoa korjaus sen jälkeen.Siis kysymyksessä on v-muotoinen vanne.
     

Kerro tästä muillekin!