Alkuperäisen omistajan selvitys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja dumb, 4.11.2006.

  1. dumb

    dumb Gearhead

    Innostuin tutkimaan autoni papereita ja löysinkin jo neljälle aikaisemmalle omistajalle tiedot sekä puhelinnumerot mutta vielä uupuu ne alkuperäisen omistajan tiedot. Mulla on AKEsta tilatut paperit joista käy ilmi, että auto on tuotu muuttoautona usa:sta 9.5.67 sekä tietenkin myös omistajan nimi ja rek numerot yms.(en kirjoita niitä tähän).
    Myöhempien omistajien puhelinnumerot löysin ihan perinteisellä finderilla, mutta alkuperäisomistajapariskunnan numeroita ei enää löydy. Tai on toki saman nimisiä, mutta paikkakunnat eivät ainakaan satu yksiin. Googlettamalla löysin tietoja ns ameriikansuomalaisista ja tietoja siitä, ketä siellä on asunut ja kulkenut tätä väliä (molemmat nimet löytyvät listoilta).
    Miten olette selvitelleet omien autojenne tietoja? Mistä pitäisi lähteä liikkeelle että löytäisin nämä omistajat? Epäilen, että voivat olla jo edesmenneitä, mutta koska sitäkään en varmasti tiedä niin aihe kiinnostaa.
     
  2. hoppa69

    hoppa69 3rd gear

    Paperit

    Mulla sama projektivaihe menossa 3:n M voortin kanssa. AKE:n selvitys on ja Enirosta kaiveltu nimiä, muutama varma on tiedossa ja ajattelin kirjoittaa kirjeen ja laittaa sen menemään kuvan kera, tietysti yhteystiedot mukana ja toivoa parasta.
    Maksoi muuten AKEn paperit 89€ yhteensä 3 autosta, A4 tuli n. 50 kpl, ei kai mulla vaan ole mitään kierotpalkintoja :odroll: .

    Mielenkiintoista puuhaa, suosittelen kaikille
     
  3. Tirri

    Tirri 1st gear

    Minä tilasin AKEsta rekisteriotetiedot. Sitte soitin väestörekisteriin ja sain sieltä tiedon kuinka monta samannimistä ihmistä on olemassa suomessa,30 immeistä! Ne ei voi antaa osotetietoja kun en tienny ketä tarkasti etsin. Sit soitin numerotiedusteluun ja otin kaikki numerot ylös ja sit soittamaan. Ja kymmenes numero tärppäs! Voi sannoo et oli tuuria. Ja kyseinen henkilö asu ihan toisella laidalla suomea,aikaa oli kulunu n. 20 vuotta tuosta vanhasta rekisteriote tiedosta. Näin siis sain autoon paperit.
     

Kerro tästä muillekin!