Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Korjauskirjassa näet alipainekaavion joka auttaa vianetsinnässä jos ei muuten löydy.

    Jos ääni kuskin paikalle kuuluu niin 90% varmuudella tulee sisältä eikä konepellin alta.
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onhan siinä paisuntasäiliö toiminnassa?
     
  3. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok, jälleen hyviä vinkkejä
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja kun rupeaa letkuja vaihtelemaan niin uusi paisarin korkki ei tee pahaa. Käkkylässä oli rikki ja aina porisi kun sammutti. Ei pitänyt painetta.
     
  5. debner

    debner Gearhead

    Kiitoksia, nämä on melkoisia autoja, peltikuluissa ei ole säästelty :) Omassa ei kuulu pihinää, mutta aiemmin lamppuluukut aukeni itsekseen yön aikana ja nyt aukeaa jo tunnissa. Siinä itsellä seuraava tutkimisen kohde mistä vuotaa alipaineet pois.
     
  6. litres

    litres Gearhead

    Jos en ihan väärin muista...siellä on letkujen välissä joku "alipainekello" joka ajan kuluessa
    alkaa sikailemaan, siitä syystä luukut auki. Tosta aiheesta löytyy infoa kunhan vaan jaksaa
    surffata:) guugleta vaikka thelincolnforum.net
     
    Muokattu: 9.7.2017
    debner tykkää tästä.
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kellothan sulkee ne luukut ja oliko siellä vakuumipommikin niitä varten ja varmaan pari takaiskuventtiiliä, pletkuu ja liittimii, sinänsä simppeli. Siitä tehtaan oppaasta selvii kyllä ihan joka nippeli.
     
    Muokattu: 10.7.2017
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jaa niin onkos tässä paineellinen paisuntasäiliö? Sillä kyselin sen perään kun jos on paineeton ja se ei ole toiminnassa, niin systeemistähän häviää aina litra-pari kun ajaa kunnolla lämpimäksi täytön jälkeen.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä kun asiavirheeni korjaat. Tarkoitin tottakai jäähdyttimen korkkia :oops:
     
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    On tässä paisuntasäiliö, mutta painekorkki on jäähdyttimessä. Se on siis vaan muovisäiliö, johon menee pieni letku. Kävin muuten teettämässä vara-avaimet. Kuskin oven lukko toimii taas!
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo. Tuo painekorkki vanhemmiten vähän väsyy ja voi päästää nestettä läpi/nostaa koneen käyntilämpöä kun paine karkaa.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jäähtyessään sen pitäisi imaista nesteet paisuntasäiliöstä takaisin jäähdytysjärjestelmään, mutta mulla oli sellainenkin vika että ei sitä tehnyt. Jolloin kun aina piti lisätä nestettä jäähdyttimeen (tässä tapauksessa välijäähdytin), niin paisuntasäiliössä pinta vaan nousi kun mistään ei kuitenkaan vuotanut. Korkin vaihtamalla tokeni.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Tuo "lopsahdus" saattaa tulla sisäkierron läpästä. Kun alipaine häviää imusarjasta jousi vetää läpän toiseen asentoon ja siitä kuulu tuon tyylinen ääni. Systeemissä pitäis olla säiliö ja takaiskuventtiili alipaineletkussa ettei vakuumi karkaa. Sinänsä harmiton vaiva
     
  14. isalmela

    isalmela Gearhead

    :(
    Piti oikein testata tänään. Kun laittaa lämmityslaitteen offille, lopsahtelu loppuu. Lämppäri päällä kaasun painallus aiheuttaa lopsahduksen ja ilmavirran suuntaus vaihtuu. Lopsahtelija on siis selvillä, syy selvinnee joskus kun korjauskäsikirja saapuu;)
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    En oo aloittelija mutta melkein otsikon mukaista kädenvääntöä käyn itsekkin,tosin sec mersun ja c4 corveten välillä. Mersu olis kaikin tavoin kovempi sana,mutta jos isoolujaa tahtois mennä niin tpi-pannu olis tuttu ja helppo viritettävä. Toisaalta tarviiko mun enää päästä niin lujaa? Ehkäpä ei,jolloin v8 secci 80-luvulta olis aivan selvä valinta,aivan toisen tason auto. Mersu on jo meidän pihalla selkee ykkönen käyttövehkeistä,ehkäpä tulee olemaan harrastekkin. Oliko tästä sitten jollekkin päätöksessään apua,toivottavasti. Ja eikä tässä ole tarkotus entiseen leiriinsä kusta,kyllä jotkut jenkit jossain mielessä sytyttää edelleen(ja todennäköisesti tuleekin) mutta onhan se tajuttava että automaailmassa on muutakin mielenkiintoista. Ja autoja jotka on Oikeasti hyviä....ei pelkän fanaattisuuden ja fiiliksen pohjalta. Ja kylläpä niistä oikeasti hyvistä löytyy sitten sitä fiilistäkin....
     
    Muokattu: 11.7.2017
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Käytiin ajelemassa kaverin luona kylässä. Nesteet tuntuivat pysyvän syylärissä ja ilmastointikin jäähdytti, vaikka kompressori jonkinlaista jurinaa pitääkin. Sen verran vaivasi lapsellisuus, että piti laitella kalusto oikein ryhmäkuvaan. Lättykahvien jälkeen kotiin, varsin onnistunut kesäpäivä siis! Nämä on varmaan niitä harrastuksen parhaita puolia :cool:

    [​IMG]
     
    passerby tykkää tästä.
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tsemppiä auton valintaan, vaihtoehdot ovat erinomaisia :D
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mä oon 8 vuoden aikana tottunu ton suuntaseen sarkasmiin,ei tehoa. Varsinkin kun toi mitä sanoin,ei edes anna aihetta sarkasmiin.
     
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    ? Olikohan tämä minulle tarkoitettu? Mielestäni ne ovat kyllä molemmat tosi hienoja autoja, nimimerkillä "kolme mersua omistanut".
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jaa mä käsitin väärin,sori.Yleensä vaan ne asenteet täällä on ollu mua kohtaan mitä on. Juu kyl se vaan niin on että pitäis se stutgarttilainen tai siis mieluiten useampi niistä ja eriluontosia vielä,kokeilla ennenku puhuu liikaa autoista. Ei sillä turhaan se asemansa ole.
     

Kerro tästä muillekin!