Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Koneen kyljessä oli onneksi tarra josta selvisi ennakko, 16 astetta eykk
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tosiaan sulla isalmela todnäk kulumaa tai töhnää nostimessa kuten mulla cadillacissa. Nafta liuotti sen pois.

    Jotkut pelottelee että paskat liukenee koneesta ja menee sihti tukkoon. Ei ole mulla ainakaan käynyt. Nafta tuntuu lietteen vielä tosi hyvin liottavan.


    Toki tein sellasen valmistelun että otin venakopat pois ja katoin ettei siellä oo hirveetä möhnäkerrosta. Kertoo mun mielestä aika hyvin koneen tilanteen. Lähinä huuhteluakin ajatellen.
    Miksi et?
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kovimmat karjut huuhtelee 50% naftaa, 50% öljyä suhteella.
     
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Jaa se oli sen nostajan naputuksen takia tehtävä huuhtelu, nyt ymmärrän. Lisätäänpä asian pohtiminen seuraavan öljynvaihdon yhteyteen:)
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja puhdistaa myöskin konetta. Oon nykyään tehnyt sen ihan kaikille autoille joka öljynvaihtoon.
     
    passerby tykkää tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pitää ainakin varmistaa, ettei koneen sisällä ole kilokaupalla karstaa, olen purkanut useita koneita, joissa ei ole näkynyt venttiilinjousia möhjän keskeltä ;)
     
    passerby ja pantera tykkäävät tästä.
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mielestäni karpov tuolla aikaisemmin sano et kannattanee kurkata venakoppien alle ensin...
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja pitää varmistaa, että stefat ja mahdolliset koiranpaskat kestävät naftaa ;)
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos ne kestää öljyä niin miksei ne kestäisi puolen tunnin altistusta naftalle?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos litran max lyö vaikka viiteen niin eise mun mielestä mitään pilaa. Sillon se on jo rikki jos on.

    Sitten jos koko koneen täyttää naftalla ja liuottelee niin eri juttu.



    Naftahuuhdontaa suotta pelätään. Mut onhan se forte kivempi ja paljon parempi kun onhan se kallis! Ei kallis voi olla huonoa. (no ei forte huonoa olekaan mutta mitä se edelleen antaa vs nafta :D)

    Mutta juu
     
    passerby tykkää tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, reippaasti siitä vaan.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Peesaan tässä. Siellä koneessa ei ole mitään, minkä nafta liottas yhtään paremmin ku kuuma öljykään. Ajelee kunnollisilla öljyillä muutaman tiuhahkon vaihtovälin, niin paskat vähenee ilman ylimääräistä riskinottoa.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Henk. koht. laittasin jotakin high mileage tyyppistä, niitä on ainakin valvolinella, quaker statella, castrolilla ja pennzoililla. Mobil 1 syntinen löytyy myös high mileage versiona. Niissä pitäs olla lisäaineistusta vanhempia koneita ajatellen tiivisteiden ja puhtaanapidon suhteen.

    Tuo viskositeetti varmaan on jo alueella.
     
    Muokattu: 18.7.2017
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Kendallia suosittelen, siinä laadukas jenkkiöljy jolla olen itsekin ajanut harrasteautolla jo 26 vuotta ja kone pysyy hyvässä kunnossa.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aika jännä tää Kendalli, kohta 20 vuotta jenkeissä ja kanadassa asunu ja koskaan en ole moista hyllyssä nähny.
     
    passerby tykkää tästä.
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia hyvästä diesel keskustelusta ja öljysuosituksista!
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tosta oli muuten jonkun harrastajan kanssa puhetta. Jännä, väitti samaa.
     
    passerby tykkää tästä.
  18. grantorino

    grantorino Gearhead

    Suomesta löytyy monestakin usa autovaraosia myyvistä liikkeistä ja maahantuontikin on suomen lännessä.

    Noissa brittiläisen kansanyhteisön maissa on paljon muutakin takapajuisuutta.
     
  19. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Mukavia muistoja omasta aiemmasta 79 Mrk V,kaikilla muilla tehtaan optioneilla paitsi
    CB puhelin ja tallinovenaukaisin.Kuskin peilissäkin oli tehtaan kompanssi.Joka kerta kun
    starttas tallista,suupielet hymyyn.Harvemmin ohjastaa 'kuin kotisohvalta' autoaan..
     
    Powerstroke ja leivonharri tykkäävät tästä.
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Hyviä fiiliksiä siis! Mukava auto minustakin, pitää hieroa muutama juttu kuntoon ja ajaa!
     
    arskazone tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!