Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mittasitko arskazone koskaan Lincolnin kulutusta? 27 l vai vähemmän?
     
  2. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Kyllä se aina kakkosella tais alkaa..
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyllä on, ja tilanne sama jenkeissä. Eipähän tarvitse olla niin ajan hermolla, ja voi hieman rentoutuakin kun ollaan joka tapauksessa 30 vuotta suomen kaltaista edelläkävijämaata jäljessä. Ei herätä mitään huomiota kun kaupan kassalla vetää shekkivihon esiin ja alkaa raapustamaan. Ehkä ne Kendallitkin vielä joskus ilmaantuu kauppaan.
     
    pantera ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jossakin oli noita speksejä, reilu 18L /100km oli ilmoitettu "virallinen" lukema. Eli ajosta riippuen helposti yli 20 upouutenakin. Siihen sitten vähän pihinälisiä ym.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos en väärin muista niin fordit on ollu aina niitä janosempia ja toi 460+c6 isossa korisss ns janoisin jos vertaa vaikka mopar gm.


    "Taloudellisempi" cadillackin tais jonkun kerran päästä siihen 18-19 mutta kyllä se 2 alkava on tosiasiaa ison lossin kanssa.

    Mutta myös kaasarin pienetkin virhesäädöt ym tuntuu kostautuvan sillä että bensaa palaa herkästi. Jne jne.
     
  6. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Meillä ei ollu tossa kuin 400 patti,eihän sitä polkea tarvinut.Vääntöä riitti.Tossa aiemmin
    mainostamassani 68 Thunderjetin 429:issä oikeen ihmettelin kun läksin pinnoilla valoista
    ei ketään taustapeilissä...
    Kivoja autojahan nää Voortit on,ei käy kieltää vaikka nyt ajellaan GM ja tallissa eläke
    projekti Mopar.Ainakaan ei voi kukaan väittää nurkkapatriootiksi,kaikki käy,niin äidit
    kuin tyttäret:)
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo 20 minustakin ihan ok, 27 l turhan paljon
     
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Paljonhan tuo on, mutta iso kuluttaa aina enemmän kuin pienempi moottori.
    Olen myös todennut nykybensiinin olevan enemmän kuluvaa kuin aikaisemman ajan etanolivapaan bensiinin aikoina.
     
  9. karra

    karra Double Gearhead

    Tällä itärajalla tankkaavat on sen huomanneet; eurobensaa palaa enemmin, jopa 10 % enemmin mitä itäbensaa. Ainakin kasarimersujen ruiskumoottorit käyttäytyy siten. Tässä mielenkiintoiseksi rönsyilleessä topikissa kun puhuttiin mersuistakin niin kasimersujen siistin ajon matkakulutus on itellä ollut seuraavaa:
    1992 500E noin 9-10 l sadalla, 1987 560 SEC 11-12 l sadalla, M100 moottoriset (eli 6.3 ja 6.9) vie 15-16 l sadalla ja tämän vuosituhannen G500 hörppii sekin 15-16 litraa vaikka pitäis mennä alle 14 ohjekirjan mukaan.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo, 27 ei normaalissa maantieajossa ainakaan ole se hyväksyttävä minimi mihin säädöissä oleva kone pystyy.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    En juurikaan päässyt isolohkolla ja isokoppaisella Moparilla alle 22 l/ 100 km
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla vei käkkylä 25 maantiellä mutta oli vähän rikkaalla ja toision nokka oli rikki.

    Tippu sitten siihen 20 aikalailla. Uus omistaja kehu ajaneensa 18.


    Mulla oli 472cid ja deville.


    Kyllä se 27 on silti liikaa mun mielestä.
     
  13. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo pitänee tutkia asiaa, mistä se pihisee. Tekis mieli käydä vähän reissussa viikonloppuna, jos tuo kortisonipiikin saanut polvi kestää. Siinä tulis taas ajettua autosta lisää vikoja esiin. Kaikesta huomaa, että autolla ei ole ajettu pariinkymmeneen vuoteen paljoa. Pikkuharmia löytynyt aika paljon: niveliä, laakereita, sähköriesaa, puhkeava vesiletku jne. Onneksi auto on niin hieno, että jokainen suunnilleen toimiva ajelupäivä tuntuu upealta.
     
    riviera56 tykkää tästä.
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onko tuo se Kunnarin entinen?
     
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kunnarin? Vellu Jämsästä edellinen omistaja
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ehkä mistään muualta ei saa niin hyviä katteita kun suomesta jollon koko tuotanto tulee tänne:poff:

    Ei mulla silti valittamista ole muuta kun että on aika arvokasta tavaraa.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itte pääsin jakopäävikasella cadillacilla 18 litraan, pitäs ehjänä mennä vähemmällä. Muutenkin kaikki siinä koneessa oli loppu ja paskaa kuten myös kaasarissa.

    Jos tollaseen foorrttin pistäis kualajetin, menisköhän pienemmällä? se fordin oma tekele 70- luvun alusta vaikuttaa aika brutaalilta jollon soppaa voi kuluakkin enempi, uudemmat kai jotenkin fiksumpia.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Millasta ajoa ajat?

    Jos ihan matka-ajoa niin on todella paljon liikaa. Jos ajat jotain kylärinkiä voi olla ihan OK.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hyvin Q-jetti Foortin päällekin istuu, eikä hylji yhtään. Pari sellasta tehny, kun ei muakaan ne omat vakuuttanu.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Alipainevuodosta, jos sulla on autom. ilmastointi, koita eri asennoissa kokeile loppuuko pihinä jossain asennossa kokonaan?
     

Kerro tästä muillekin!