Alumiinisen ö-pohjan "hätäpaikkaus"?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja renttu81, 12.3.2014.

  1. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Systeri halkas käyttö mondeosta öljypohjan. Nyt vinkkejä paikkaukseen?
    Halkeama on noin 10cm. ja tekee mukavan lätäkön ajon jälkeen. Kylmänä ei älyttömästi vuoda. Mennäänkö sikamassalla vai millä? Pohjaa en ala nykimään irti, eikä viitsisi alkaa railoa tekemään kemialliselle metallille kun tuo noinkin vähän vuotaa.. Vittu että vituttaa! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ihan sikamassalla tein joskus hätäkorjauksen ihan peltiseen pohjaan. Kyllä se sitä vuotoa ainakin hillitsi.

    Valuta ensin kunnolla öljyt pihalle ja putsaa useampaan kertaan huolellisesti se kohta jollain liuottimella. Sit reilusti mössöö päälle.
     
  3. olds79

    olds79 3rd gear

    onnistuuhan se tilapäisesti korjata kemiallisella metallilla ilman railoakin. huolellinen puhdistus ja karhennus, ja riittävän leveälle ja paksusti kemiallista metallia. ja voi laittaa vaikka pari kerrosta. hienohan siitä ei tule mutta voi pitää että pääsee ajamaan.
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Joo. hienoahan ei ole tarkotuskaan tehdä. Muistelen vaan nuoruudestani noita patentteja, niin ei oiken toimineet. Tosin silloin oli helvetin kiire päästä ajelemaan. Esim. colfin vaihdelaatikkoa ei saanut pitämään millään. Eikä bemarin pohjaa muuta kuin tigillä. Tästä päästääkin jo versioon 2. Jos eipidä, niin pelti/alumiinilevy pohjaan ruuvveilla ja väliin kumia ja sikaa. Nää vehkeet hajoo vaan just sillo ku ei pitäs. Aamusta öljyt sisään ja kovaa ajoa, piti tai ei.

    Edit. Kaverilla onkin metallikittiä. Heitetään sitä ihan ensimmäiseksi sinne ja kakku sikaa päälle.
     
  5. hevimies

    hevimies Gearhead

  6. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Mätänet on 40 km. päässä ja tuolla ei ole tarkotus ehkä ajella kuin heinäkuulle joten ei maksa vaivaa. lisänä kun tihkuu hiljalleen ööliä ja nyt tinneriäkin halkeamasta, niin töhöä en ihan heti sinne tuikkaa. Eiköhän noilla edellämainituilla taas kurvaamaan päästä.
     
  7. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Alumiinilevyn pala, liimaa ja miljoona ruuvia! :)
     
  8. renttu81

    renttu81 Gearhead

    No se on se plan b.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mulla oli joskus joku 90-luvun alun Fiesta kehonsiirtimenä, siitä ruostui öljypohja puhki. Laskettiin ölpät veks, irtoruosteet pois ja perusteellinen putsaus ja mälvättiin reikä tuulilasiliimalla. Piti ainakin sen kaks vuotta mitä vekotin oli nurkissa...
     
  10. bp74

    bp74 1st gear

    Koita "niitata" pistepuikolla ja vasaralla railo umpeen.
     
  11. renttu81

    renttu81 Gearhead

    "Niittasin" metallikitillä ja kohta sikaa perään. Ei ideana huono, mutta sumpun keskiosa halkeamassa n. 1-2mm. sisällä.
     

Kerro tästä muillekin!