alumiinivanteiden maalaus....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja werneri, 11.5.2006.

  1. werneri

    werneri 1st gear

    alko tympimään voortin harmaat orkkisaluvanteet ja aattelin et niistä sais herkulisemmat jos maalais mustaks..... kellään kokemuksia vanteiden värin vaihtamisesta.....? ja viellä jos sais talvikäyttöäkin kestävät niin aina parempi....
     
  2. janzamar

    janzamar 1st gear

    Pohjusteet noihin kai pitäis laittaa,mutta itte
    oon vaan pessyt hyvin ja pyyhkäissy asetonilla vaan,
    ja spray-maalia perään.
    Ainakin yhden talven on pysynyt ihan hyvin.
     
  3. MAALAISPOIKA

    MAALAISPOIKA 1st gear

    värinvaihto vanteille.suosittelen hiekkapuhallust+jauhemaalausta jos on peltivanteet niin kannattaa laittaa jauhesinkki hiekkapuhalluksen jälkeen jonka jälkeen polyester jauhemaali esim,mustaa löytyy eri kiilloilla matta,puolikiiltävä,kiiltävä ja on tietysti muitaki värejä niinku tierättä mut tuos vain esim.RAL värikartasta saa vähä näkymää mitä on pulverimaali sävyjä....JA EI KU TÖIHIN.fi
     
  4. Riviera 1995

    Riviera 1995 3rd gear

    pulveri maalauksella saa tosi hyvät ja kestävät. Firmat (ainakin se mitä minä olen käyttänyt Tattarinsuolla) puhaltavat vanteet (myös muut osat) ja maalaavat ns. kuumamaalilla ja kyllä pysyy. Löytyy useita eri värejä niin kiiltävänä kuin mattana.
     
  5. wildchild

    wildchild 1st gear

    Jos joku tietty sävy mielessä, mitä ei jauheella saa,
    niin:

    Jos on ehjä maalipinta, siis ei syöpynyt, niin huolellinen pesu, karhunkielellä mataksi, rasvanpoisto ja värit niskaan.
    Jos taas pahasti hapettuneet, niin hiot aloittaen karkeasta paperista hienoon, happoväri-huntu päälle, pohjamaali, hionta ja pintaväri.

    Muuten:

    Tai sitte hiekkapuhallus ja jauhemaali = Hyvä ja Halpa.
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    ok

    juurikin noin se hoidetaan.
     
  7. napa

    napa 3rd gear

    juu, varmaan tulee hyvät noilla happomaaleilla ym. systeemeillä, mutta myös kalliimmat, kuin uudet :odroll:

    itse maalasin sprayllä ja lakka päälle... hinnaksi tuli 15 €/4 vannetta ja viitsii vaihtaa väriä vaikka joka kesäksi tuolla hintaa...

    kävin kyselemässä paikallisista firmoista tuota hiekkapuhallusta, eivät luvanneet tehdä, kun lopputulos on yleensä se, että vanteet paskana ja saavat sitten haukut päälle... käskivät nakata vanteet roskikseen ja hakea uudet kaupasta tai sitten tuo spray maalaus...
     
  8. Qjet

    Qjet 1st gear

    ?? Täh ?? Jokin ratakiskojen tmv. puhallukseen erikoistunut yritys...?? Jos eivät osaa puhaltaa , pelkäävät palautetta ja antavat vielä kehnoja neuvojakin, niin kannattanee kääntyä kilpailevan yrityksen puoleen. Jos tuo on tapahtunut kotiseuduillasi, niin ihmettelen suuresti. Työhön ryhtyminen , yrittäminen ja hyvään lopputulokseen pyrkiminen on mm. niitä seikkoja, joita itse arvostan. Itselläni on pohojalaasista firmoista vain hyviä kokemuksia. Työni puolesta kotipaikkakunnaltasikin.
     
  9. napa

    napa 3rd gear

    ei ollut se "ratakiskoon erikoistunut" :wink: vaan ihan muu yritys... olivat kuulemma aikaisemmin puhaltaneetkin aluvanteita, mutta saaneet niin huonoa palautetta, että ovat lopettaneet sen homman ns. normaalien aluvanteiden kohdalla, harvinaisempia vanteita kyllä puhaltelevat, mutta hinta tulee silloin niin suolaiseksi, että sillä rahalla saa kaupasta nykyään jo 2 sarjaa uusia vanteita, eli ei ollut mitään järkeä lähteä puhalluttaman noita mun vanteita... niin ja peltivanteet kyllä puhaltavat ja maalaavat ihan muutamalla kympillä...

    itse olen aivan tyytyväinen tuohon omaan spray maalaus ratkaisuuni :odroll: jos kestävät tuolla hintaa yhdenkin kesän, niin ei ole paha homma maalata vaikka joka kevät uusiksi... mun vanteet kaipasivat kyllä jopa viilaakin, kun olivat osuneet aika pahasti reunakiviin ja tosi runnotun näköiset... (kiillotettu alumiini reunus joka lakattu alunperin, osumien johdosta aivan pask... lakan alta...)

    minä taas koin tämän yrittäjän rehelliseksi ja tunnolliseksi, joka sanoi heti, että jos ne tekee kunnolla, se maksaa "liikaa" niiden vanteiden oikeaan arvoon nähden, eikä kumpikaan ole silloin tyytyväinen lopputulokseen... joku toinen olis saattanut ottaakin työn vastaan ja yrittänyt "kusettaa" rahat pois...

    rellun vanne 1
    rellun vanne 2
    rellun vanne 3



    tälläiset 9"x18" ET 30 vanteet ostin "peltoautoon", kun sai niin halvalla... :eek: (hinta 130 €/kpl...)

    noiden rellun vanteiden kunnostus olis tullut puhallettuina ja maalattuina maksamaan n. 250 € ja sillä rahalla olis saanut jo 2 sarjaa uusia 7.5x16" vanteita :wink:
     
  10. niemikko

    niemikko 1st gear

    puhallettu ja jauhemaalattu on useitakin vanteita hyvä ja halpa on ollut virroilla no ei kiireellä että kun on muutakin sen väristä maalattavana ettei pelkkien vanteiden takia ala maalaamaan yleensä hopee tai musta

    Suomeselän Jauhemaalaus
    Jouni Neste
    Jäähdyspohja
    34800 Virrat
    puh. (03) 4758701
    fax (03)4758711
    Jauhemaalaus
     
  11. wildchild

    wildchild 1st gear

    Mä luen tän jutun nyt niin, että niitä ei kiinnostanut tehdä niitä sun vanteita, joten laittoivat sellaisen hinnan, että joko viet vanteet muualle, tai sitten firma saa niin hyvät katteet, että kannattaa todellakin tehdä.

    Niin joo, mistä saa uusia 7.5x16" vanteita sarjan 125 eurolla?
     
  12. napa

    napa 3rd gear

    kyllä ne olis tehneet ja kauan juteltiinkin näistä vanteiden hinnoista ja muista asioista... mutta tultiin siihen lopputulokseen, että minä olen tyytyväisempi, kun maalaan ne vain sprayllä...

    minä epäilen enemmän sellaista "yrittäjää" joka ottaa työn kuin työn vastaan ilman mitään kritiikkiä/keskustelua asiakkaan kanssa (jos asiakas ei ole ihan varma mitä kannattaa tehdä...)

    ei tietenkään mitään uusinta mallia olevia saa 125 €:lla sarjaa, mutta poistuvia malleja ja varaston loppuja saa useinkin hyvin edullisesti :wink: halvimmat mitä mulle on tullut vastaan on olleet 80 € sarja (7x17") :eek: yhdet vähän käytetyt, mutta täysin uutta vastaavat kelvollisilla kumeilla olis irronneet 150 €:lla sarja...

    tietysti jos on tottunut maksamaan aina "pyydetyn hinnan" ja tarvitsee tavarat samana päivänä ei näihin oikeisiin tarjouksiin törmäile niin usein... mutta kun ei pidä hankintojen kanssa kauheaa kiirettä, säästää monta rahaa :D
     
  13. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mä oon töissä puhaltanut jonkun verran esim poltto- eli jauhemaalattuja karjapuskureita, hyllyköitä ja vanteita. Se jauhemaali tosiaan istuu kuin tauti pinnassa. Esim karjapuskurin voi sentään puhaltaa teräsrakeella, mutta ei se helpolla lähde sittenkään. Aluvanne on puhallettava hiekalla ja voi kilin sanonko mikä, niivittäminen siinä on. Sitte jos siinä on vielä joku hunajakennosyherö, niin siihen suuttimeen pitäis liittää kulmanivel ja hammaslääkärin peili.
    Jos asiakas haluaa, että sitä puhalletaan niin kauan, että maalin ripettäkään ei jää, niin kyllähän riski kasvaa, että joku kohta saa siipeensä. Kiinnostaa tietää, millä jauhemaalia vois vähän alustaa. Ainakaan Nitromorsella ei oo mitään vaikutusta.
     
  14. HRTP

    HRTP Gearhead

    [/quote]Mä luen tän jutun nyt niin, että niitä ei kiinnostanut tehdä niitä sun vanteita, joten laittoivat sellaisen hinnan, että joko viet vanteet muualle, tai sitten firma saa niin hyvät katteet, että kannattaa todellakin tehdä.

    Niin joo, mistä saa uusia 7.5x16" vanteita sarjan 125 eurolla?[/quote]

    niinkuin Napa kertoikin jo niin juuri noita poistuvia malleja saa aina silloin tällöin hyvinkin edullisesti. Eilen ostin ite uudet aluvanteet liikkeestä 30e/6kpl (oli joku poistopäivä ja sattui löytymään tuohon käyttiksen jaolla olevat uudet vanteet)
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead


    Niinpä. Se on vähän kuin yrittäs puhaltaa kromia pois pehmeän muovin päältä :odroll:
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    mulla on pulverimaalaamo...n.12e/vanne firma on iitissä kausalassa
     
  17. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Onx Turun seudulla taitajaa?
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    aurajoki tekee hyvää jälkeä puhalletuille vanteille, mut ei oo mikään harrastelijahalpislidl. mikäli oot vähänkin epäilyttävältä vaikuttava kitisijä niin eivät tee sulle yhtään mitään.
     

Kerro tästä muillekin!