Alustava kisakalenteri vuodelle 2021

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 20.10.2020.

  1. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Onhan toi ihan takapuolesta. Antaako joku iso guru luvan että nyt saa purkaa ja nyt saa lähteä kotiin.
    Naurettavaa päsmäröintiä ja lisäksi tiedossa helvetilliset ruuhkat alkumatkalle kun kaikki kuljetuskalusto vetää letkassa.

    Kyllä siellä varikolla on näin katsojana aikaa hengailla päivän aikana muutenkin.
     
  2. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    En tiedä onko mahdollista löytää jokin kompromissi, esim. joku aika (alkuiltapäivästä), jota ennen ei saa viedä kalustoa pois (huom. Tämä on vain heitto, joten ei tarvi vetää herneitä nenään puolin ja toisin)[/QUOTE]

    Näyttelyssä nämä.

    Onko tässä nyt järkeä kun aamun ekassa lajittelulähdössä hajoaa kone. On varmaan kiva käkkiä vitutus tapissa ja motti paskana iltamyöhään jossain Hällinmäessä sen yhden inisijän valituksen ansiosta. Mutta jos tämä on tähän mennyt kehoitan jokaista katsojaa lähettämään toiveensa tuonne toivomuskaivoon, niin asiat korjaantuvat vauhdilla.

    Myös kilpailijoiden kannattaa naamioitua katsojiksi lähettäessään palautetta jotta saa toiveensa läpi.

    Vaadin mustamakkarakioskia kisoihin eikä se saa lähteä vasta kuin maanantai aamuna ja Pellehermannia penkalle joraamaan Taiskan tahtiin.
     
    three hundred tykkää tästä.
  3. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Kuten sanoin, niin oli heitto vain ja itselle (HC fanina) tuo 'poistumiskielto' (oli se aikarajattu tai ei) sinänsä lähes merkityksetön kun sitä varikkoa tulee kierreltyä jo aamulla ennen pudotusten alkamista...

    - 2019 Nitro Nationalsien aikana Kauhavalla harmitti se, että portit parkkiin avautui vasta kun ajot alkoi... Eli pakosta missasi sen mahdollisuuden kierrellä varikkoa ennen lajitteluiden/pudotusten alkua (toivottavasti niin ei tapahdu tänä vuonna ja onneksi Pinola on ratamestarina, eikä se svedu 'expertti' joka pilasi silloin radan ainakin Nitropyöriltä)...

    Mutta koska lajin pariin on hyvä saada lisää katsojia niin siinä mielessä on hyvä kokeilla joitain uusia keinoja jotta se katsojakokemus on ensikertalaisille miellyttävämpi...

    - Toisaalta luulen (en tietenkään tiedä kun en ole mitenkään tekemisissä asian kanssa), että kilpailun johdolta heltiää tuo poistumislupa jos kalusto hajoaa totaalisesti heti aamulla tms.

    Asiasta toiseen: Nyt voisi olla hyvä FHRA:n laittaa kova mainostuskamppanja päälke kun tuo Suomen MotoGP kisat peruttiin siltä Nitro Nationals 2021 viikonlopulta... Voisi olla mahdollista saada muutama moottoriurheilun ystävä paikalle... Sillä aika moni on varmaan jo ottanut ko. viikonlopun vapaaksi ja ostanut lipun ko kisaan (rahat jo ostetuista lipuista palautetaan... Ref. https://finlandmotogp.fi/ joten nekin on jo 'budjetoitu' moottoriurheilun 'nautintaan')...

    Eli nyt olisi hyvä laittaa "Iso Rumpu" soimaan ja mainostaa tapahtumaa...

    Luulisi ainakin prätkäpuolen fanien puolelta löytyvän kiinnostusta nähdä nopeita ja äänekkäitä vehkeitä radalla ja varikolla (tämä voi olla tärkeä pointti tuon poistumiskiellon suhteen ainakin Nitro Nationals kisojen tapauksessa, sillä se on varmaan se tapahtuma johon voi tulla noita enemmän satunnaisia katsojia) ...

    - Idean mainostus mahdollisuudesta saa varastaa (huom. FHRA Marketing)...
     
    Muokattu: 16.5.2021
    FB236 tykkää tästä.
  4. salakazi

    salakazi 2nd gear

    "Varikkoa ei saa purkaa ja varikkoalue on pidettävä edustuskunnossa kilpailun loppuun asti. Poikkeustapauksista tulee sopia kilpailujohdon kanssa. Jos laiminlyöntejä havaitaan, ne pitää korjata välittömästi. Toistuvasta huomautuksesta FHRA voi langettaa 500 € :n sakon / huomautuskerta."

    Sääntö herätti myös johtiksessa lähes yhtä paljon keskustelua kun nyt on ollut eri foorumeilla.
    Perusteluja sääntöön on lukuisia tässä muutama:
    1. Finaalit minkä pitäisi olla kilpailuiden kliimaksi on lähinnä antikliimaksi, odottaisin ryhmien kilpailijoilta edes sen verran kunnioitusta kiinnostusta kanssakilpailijoita kohtaan että olisivat seuraamassa kuka kinkerit voittaa.
    2. Lippujen myyminen Sunnuntaina "muuttavaan mustalaisleiriin" on maksavan katsojan aliarvioimista, maksava katsoja on kumminkin loppupelissä se joka mahdollistaa kilpailuiden järjestämisen.
    3. Lähtökohtaisesti jokainen kilpailija aikatauluttaa kisaviikonlopun päättyvän palkintojenjakoon vai lähteekö joku kisoihin putoamaan ekalla rundilla?

    Mikäli kilpailijat ovat sitä mieltä että sääntö on "perseestä" niin voimme tehdä päätöksen ettemme myy Sunnuntaille lippuja, mutta se tulee valitettavasti näkymään ilmoittautumismaksun roimana korotuksena.

    Sääntöä tullaan tarkentamaan ennen Savon ensimmäistä kilpailua muotoon " Kilpailu-ajoneuvoa ja telttaa ei saa purkaa ennen Finaalikierroksen alkua" (mikäli kotiin on niin kiire ja "pakko" lähteä ennen finaalien alkua) niin kyseisestä kisasta ei jaeta ko. tiimille pisteitä.

    P.S
    FuelTech NitroBike Showdownin säännöissä on pykälä, mikäli ei osallistu palkintojenjakoon henkilökohtaisesti niin ei myöskään saa pisteitä, palkintorahaa ja ei osallistu kisapalkintojen arvontaan. Lisäksi on herrasmiessopimus että kaikki tiimit tulevat seuraamaan finaalikierrosta niin katsomoonkin välittyy kuva siitä että kisan voitolla on jonkin sortin merkitystä.

    Elämä on täynnä valintoja.... Voihan sitä kisojen sijaan mennä vaikka kalaan tai jotain.
     
    Muokattu: 16.5.2021
    fmila, Rami_Vaan ja FB236 tykkäävät tästä.
  5. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Ja tämä mustalaisleirikö oli sitten se the ongelma. Nerokasta.
     
    supo tykkää tästä.
  6. SG 448

    SG 448 Gearhead

    No nythän on "Kovat Piipussa" jos pisteet menettää poistuttuaan Varikolta sekä 500 euron sakko vielä päälle,Miten musta alkaa tuntumaan Kilpailijan aliarvioimiselta ja vielä "Mustalaiseksi"nimittelemällä.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  7. salakazi

    salakazi 2nd gear

    Henkilökohtaisesti olen vastaan kaikkea sanktioita. Missään tapauksessa en ole 500 sakon kannalla mistään rikkomuksesta. Sääntöä ei ole tehty kiusaksi vaikka useat sen haluavat niin nähdä. Ei ole ihme että ei lajiin saada mitää uutta tai parannuksia kun kaikkeen suhtautuminen on negatiivistä ja otetaan vittuiluna. Palaute sääntöön on kuitenkin ollut pääasiassa positiivista. Muutamien on vaan pakko vinkua kaikesta se on se talkoilla tapahtuvien tapahtumien palkka. Mitäs yritetään ja jos menee ihon alle niin syyllinen löytyy peilistä. Kaikille kiitos rakentavasta palautteesta.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  8. pile

    pile Gearhead

    Täänki olis voinu esittää tiimeille jalona toiveena , olisiko mahdollista. Eikä heti uhkailulla. Jos ja kun tuollaiseen uhkailuun mennään heti se osoittaa vaan mielestäni todella huonoa johtamisen taitoa. Mutta ei tästä enää enempää mun osalta. Aika näyttää tuliko kuset omille kintuille.
     
    Duster440, three hundred, Araldite73 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Onnea valitsemallenne tielle jos on Fhra:n virallinen kanta.
     
    552 tykkää tästä.
  10. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Joo en minä sanktioita halua vaan ne muut. Missä ihmeen utopialandiassa näitä päätöksiä tehdään. Talkoilla tai palkoilla, yhtä käsittämättömiä silti.

    Kannattaisko ottaa hattu pois päästä ja pyytää tätä sekoilua anteeeksi kilpailijoilta ja perua koko homma. Vai onko se yksi mielensäpahoittajakatsoja sittenkin tärkeämpi kuin itse gladiaattorit areenalla.
     
    three hundred, SG 448 ja pile tykkäävät tästä.
  11. fmila

    fmila Gearhead

    Näkisin tässä myös kilpailijoiden edun, kun omat tukijat on esillä kohde yleisölle tilaisuuden loppuun asti. En minä ainakaan tukisi moista kilpailijaa joka "juoksee heti ensimmäisenä häntä koipien välissä himaan", kun jotain sattuu niin että putoo kisasta pois. Pidetään ne vähäisetkin sponssit tyytyväisenä näkyvyyden suhteen olemalla paikalla koko tilaisuuden ajan. Silloin kun itse aloittelin oli suurin osa kilpailijoista paikalla aina palkintojen jaossakin. Siinähän riitti aina ennakolta"arvaamatonta" ohjelmaakin.:D:D

    t. AM
     
  12. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Tarkoittaako tämä myös test and tunea? Meinaan itse kun tuli launtaina noin klo 10.30 osa oli jo perjantaina ajanut ja ekan vedon tehnyt jo. Varikolla keräiltiin ja tavaroita pois ja autoja oli trailerilla viemässä pois useampikin... hieman harmitti kun ei nähnyt ja varikolle ilmestyi tyhjiä koloja puolen päivän aikaan. Olisi ollut hieno turista varikolla ja katella miten mikäkin toteutettu ja spekuloida vaikka olisi ollut jo kyseisten kilpailijoiden osalta ohi hajoamisen yms takia.
     
  13. jule69

    jule69 3rd gear

    Yllin tiimipäällikkö mietti jotta saakohan niitä sakkoja maksaa muutaman kisan ennakkohon
     
  14. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Voi, mutta säännön hengen mukaisesti vain Saksan Markoilla.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Katsojan kannalta voin ainoastaan kommentoida, kun 30 vuotta kisoja kiertännyt katsomassa.
    Ei minua ainakaan haittaa yhtään vaikka sunnuntaina varikko jo tyhjeneekin finaaleja kohti.
    Harvoimpa siellä finaaleissa on edes paljon katsojia jäljellä, joten ne "sponssit" eivät hyödy siitä paljoakaan kun porukka joutuu kärvistelemään varikolla ja pitkä kotimatka vielä edessä :odconfused:
     
    SG 448 tykkää tästä.
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sinne stockereiden ja nitrojen väliin mahtuu varmaan aika monta tiimiä jotka eivät ole ihan niin vakavasti ja ammattimaisesti liikkeellä, joten tuollainen poistumiskielto sakon uhalla saattaa korotettujen osallistumismaksujen lisäksi jopa nostaa osallistumiskynnystä.
    Ikävä homma jos niin käy, toivottavasti ei kuitenkaan.

    Mitä taas tuohon vinkumiseen tulee, niin muistuukin mieleeni takavuosilta Alastaron kisat ja eräs ohjaajakokous.
    Kilpailun johtaja oli huolissaan varikkoturvallisuudesta, kun kaikenlaisilla härveleillä ja jopa kilpureillakin ajallaan hupia ympäri varikkoa, joten tämän pitää loppua.
    No tähän alkoi heti eräs stockki-kuski kesken kokouksen äänekkäästi kommentoimaan, että "Kyllä pitää saada ajella varikolla, että saadaan pyöränlaakerit ja muut lämpimäksi ennen radalle menoa, menkääpä vaikka jenkkeihin katsomaan kun sielläkin saa!"
    Niin tämä pyöränlaakerinlämmittäjä on nykyään FHRA:n puheenjohtaja.
     
    1/4mile, 462857, Aulis Hämeenkorpi ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Samoin muistuu samalta pyöränlaakerilämmittäjältä Alastaron Nitroista kun oltiin ylävarikolla varsin negatiivinen somekirjoittelu Stockin jäätyä yhdeltä lajittelurundilta välistä,no seurausta siinähän oli kaikki kilpailijat kilpailujohtajan nuhtelussa Sunnuntai aamuna tornin juurella tuon vuoksi.
     
    1/4mile tykkää tästä.
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Täytyy siis kieltää katsojiltakin poistuminen ennen aikojaan. Olisko satasen pantti lippuun jonka saa takaisin, kun viimeinen veto on ajettu? :D
     
  19. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Kuulemma tuo käytäntö ettei poistuta ennen Finaalien alkamista ei ole UUSI,Kyllä täytyy sanoa et aika sumussa olen sit mennyt nämä vuodet ja ei oo kyllä hajuakaan tollasesta ettei pudottuaan kisasta voi poistua varikolta:)
     
    Aulis Hämeenkorpi tykkää tästä.
  20. supo

    supo Gearhead

    Pakko laittaa eli jos Motoparkissa kumi palaa suunnitellusti niin muistakaa käydä äänestämässä kunnallisvaalissa ennakkoon ettei sinne kuntien päättäjiin tule sellaisia voimia että tämäkin homma loppuu!Varsinainen äänestyspäivä on 13.6 sunnuntai eli olemme Motoparkissa paikalla eli ei voi äänestää oman kunnan hommia!
     
    SG 448 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!