Mielenkiinnolla lukenu noita ketjun kommentteja. Kuten kaikki tietää fhralla on perse auki kuin tuuranputki suuhun kun katsoo niin maantie näkyy. On ensinnäkin yllätys että koko nitro natikoita yritetään jollain tasolla järjestää.Suuri on luottamus tulevaan ja siitä hatunnosto johtikselle että ovat uskaltaneet ottaa harkituilla riskeillä järjestääkseen nitrot. Ei todellakaan ole itsestään selvää että ensi vuonna olis rahaa . ACS siinä se turvasatama ,voidaanko näyttely järjestää on vieläkin arvoitus. Kyllä ymmärrän myös vitutuksen niiden kuskien osalta joiden ryhmiä ei ole kisassa mukana. Mutta ajamaan varmaan saa tulla johonkin muuhun ryhmään jossa fhra ei ole maksumiehenä. Näin voisin kuvitella. Toivotaan että ensi vuosi olisi meille kaikille paree kuin tää kuluva vuosi on ollut.
Tosiaan, olishan varmaan mahdollisuus kuitenkin, kun preppaus sun muu on kohdallaan, järjestää ko ryhmät kisaamaan EM arvon ulkopuolisesti? En sit tiedä miten se kiinnostais kuljettajia. Tietoa ei mulla ole tästä aiheesta, mut voisin kuvitella ettei viimistä sanaa ole vielä sanottu. Eivät ole yhdistyksen päättäjät helpossa raossa.
Eikös just tästä ole kyse. Jos ei ole liitua millä pirtää niin kovaan ääneen takki auki ja Omin päin vaan tuulta päin.Jos EI ole rahaa eikä ehkä muutenkaan paras mahdollinen EM alku Kauhavalla viime Vuonna niin EHKÄ hiukan nöyrempi asenne ja hiukan parempi suunnittelu Ja riskianalyysi/lobbaus teamien kanssa. Kustannus pro stock palkintorahat ja matkarahat Ei varmaan ole kynnyskysymys. Ja minä henkilökohtaisesti en löydä mitään syytä siirtyä Ajamaan brackettia sen takia EN OLE laittanut näin paljon rahaa ja aikaa kiinni tähän.sanokoon kuka mitä tahansa Vaikka lopputulos onkin nämä ajoluokat.niin todella Kömpelö tapa toimia.Tässä kannattaa kaikkien vähän miettiä mihin mennään kovaa vauhtia jos/ kun monttu syvenee.Tässä ei ole vain PS/TMFC tulevaisuus Nixxon
Tuota noin, jonkun verran jonkunmoisten lupien kanssa peuhanneena voisin epäillä faktatietoasi. Toki voin hyvinkin olla väärässä, eikä olis eka kerta, eikä viimeinenkään, MUTTA: Radallehan on siis ympäristölupa olemassa, josta on nyt tehty valitus. Ja siihen valitukseen vastataan VASTINEELLA, ja sen antamisella on joku määrätty aika. Jos ei ympäristöluvassa ja/tai toiminnassa ole mitään niin pahasti vialla että se aiheuttaisi välitöntä vaaraan ympäristölle tai ihmisille, niin lupa jatkaa voimassa oloaan kunnes asia on käsitelty. Eli, vastine aikojen puitteissa kun valitus on saanut vastineen, niin asiaa käsitellään uudelleen, ja päädytään johonkin lopputulokseen. Lopputulos on usein näitten olemassa olevien lupien ja valitusten ja vastineitten yhdistelmä, millä saadaan osapuolet edes jotenkin tyytyväiseksi. Ympäristö, kansalaisten terveys ja lain kirjainta tietenkin huomioon ottamalla tehdään se päätös. Kerro Supo ihmeessä jos tiedät prosessin paremmin, olisi hienoa tietää.
Käy katsomassa ihan ite sen verran sivuilta tiedote joka tuolla touhuaa eli ei kai ne mitään ilmoittele asiasta turhaan,itse kuuntelin tiedotus/keskustelutilaisuuden kesällä eli kyllä kai itse toimijat tietää oman asian paremmin kuin esim.sinä!Totta on että on aloitusluvalla menevät siihen asti kuin saavat valitusluvan hallinto oikeudelta mutta se ei ole automaatti että saavat valitusluvan ja se tekee hommasta haastavan.Elämme sellaisia aikoja ettei ole mikään varmaa oikeasti sillä taaskaan valittajat eivät ole eilisen teeren poikia/tyttöjä!Elämme erittäin haastavia aikoja koronan suhteen joka pistänyt porukkaa todellakin kyykkyyn ympäri maailmaa ja jos kevät mennään rajoitusten ollessa päällä vielä niin kyllä homma vaikeutuu silleen kaikkialla että hiljainen kesä tiedossa jne.
Se että ollaan matkassa pienellä purjetilla tarkoittaa juurikin sitä että johtis on joutunut varmaan punnitsemaan ja tekemään vaikeita ratkaisuja mitä ryhmiä ajatetaan. Mikä olisi ehkä taloudellisesti kannattavinta niin että myös yleisö saa sitä jotain ja tulevat myös uudelleen . Maksavia katsojiahan tää laji tarvitsee . Tää ei toimi vaan sillä että kutsutaan paljon pro tiimejä mukaan ja heille maksetan maltaita että saapuvat edes kisaamaan , ja sitten järjestäjä saa vain vituulut palkakseen ja huonoimmassa tapauksessa konkurssin päälle. Henkilökohtaisesti itseäkin varmaan vituttais jos ei tuota luokkaa missä me maatiaiset ajetaan olisi mukana (saattaahan olla että ei loppupeleis olekkaan). Meillä maatiaisilla kumminkin on se perusteluissa että meille ei fhra maksa kun tullaan ajamaan vaan me jourutaan maksamaan että päästäis ajamaan.
Jos jonkin keskinkertaisesti yleisöä kiinnostavan luokan aiheuttama kustannus on järjestäjälle ja muille kilpailijoille poikkeuksellisen suuri niin tehdyn kaltainen päätös on juuri oikea.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä Mutta jos sen takia että ei voida antaa info tästä 'Oikeasta liikestä " VÄHÄN ENNEN KUN PÄÄTÖS TULEE JULKISEKSI niin teamit voisivat tehdä omia väistöliikeitä ,nyt tukiat on aika käärmeisään,,! Henkilökohtaisesti menetän enemmän kun koko Ps palkintorahat +matkakorvaukset joka on noin 10k € järjestäjälle!! Sanoisinko että on vedetty matto jalkojen alta. Olisiko pieni info ollut likaa pyydetty.?? Jos ei ole rahaa niin täytyykö silti turhaan Siltoja polttaa ??? Yhteistyötä ja yhteen hiileen Puhaltamista pyydetään. Voi olla että ensi vuonna sulle ilmoitetaan Että keskinkertaista mopoa ei kaivata ja olet jo saanut tukioilta kovin ruinaamasi rahat!!! Ja polttanutkin ne jo. UUPS!!!!!! Nixxon
Hiukan erikoista näin katsoja näkökulmasta, että 2 näyttävää ja nopeaa luokkaa jätetään pois. Pärinää ja pauketta kun pitäisi olla tarjolla koko rahan edestä, että yleisö saataisiin kiinnostumaan lajista. Ei sillä että junnudragsterit päristelevät radalla parhaaseen aikaan saada katsomoja täyttymään. Heikolta näyttää lajin tulevaisuus...
Vai tulevaisuus on paska, menetetty, peli on pelattu, paskat on housuissa, flipperi tiltissä? Elähän nyt dramatisoi. Jokainen tietää että nämä on isoja luokkia ja minusta sitä parasta antia mitä drag race kilpailuissa on. Mutta kuule jos ei ole lähteissä munia korissa ( eli tilanne on mikä on) niin miten siellä yhtäkkiä olisi kori täynnä munia. Nyt voit tuon korin vaihtaa tiliksi ja munat euroiksi, hox! Ruotsissa on 90-95% Euroopan ProStock kisaajista. Jos herrat sanoo, että eipä hirveästi kiinnosta ajaa Kauhavalla, niin minkäs teet. 2 tai 3 auton EM kisako se olisi jotain? Soittelin vähän tuonne vanhoille patuille svenska talade bättre folke maahan ja ei siellä nyt hirveän innoissaan olla Kauhavasta. Hockenheim kiinnostaa, mutta siellä onkin ehkä euroopan parhaat "karkelot" kaikkineen. Yöshowt ja muut tuo rahaa aivan perkeleesti. Eiköhän nämä ryhmähommat ole monien asioiden summa ja kai niitä on vähän joka puolelta mietitty muuallakin kuin FHRA toimistolla kokouksessa . Minä olisin tyytyväinen siihen että kisa tulee, vaikka harmi kun ja jos näitä kahta ryhmää ei ole ollenkaan. Nyt jos tulee positiivinen tulos muuallakin kuin sukupuolitauti- tai koronatestissä niin seuraava vuosi voi olla parempi kaikille. Pitää nyt muistaa että radalla tuskin Pro stock autolle parhaat mahdolliset pidot ja onko sitä pykälääkään radasta vieläkään poistettu.... Kyllä Pro Stock vaatii vaan semmoset ladut että oksat pois, (tiuha välitys, paljon vaihteita....lyö rengasta niin perkeleesti) jos nyt vähänkään sivusta seuranneena jotain tajuan.
Voisiko Enzo sisäpiiriläisenä kertoa mitä on se euromäärä mitä tällä luokkien poisjättämisellä laskennallisesti säästetään?
Tuskin enzo tai kukaan muukaan johtiksen jäsen täällä niistä kuluista liikaa huutelee. FHRA:lla on oma keskustelupalsta ja jäsenenä pääset sinne . Siellä sitten voi asioista esittää kysymyksiä ja odottaa jos sattuis että joku viitsii vastaamaan.
Sisäpiiristä en tiiä, mutta EM-sarjan paristi kilpaa läpi ajaneena siihen voi kantaa ottaa. -Nämä ihan julkista tietoa, ei mitään liikesalaisuusjuttuja, sellaisiin en tokikaan ota kantaa. --- Fyrkasta noin yleisestiottaen, niin jos olet varakas ja haluat osallistua meidän teamin kuluihin, tai kilparyhmän palkintorahojen sponssaamiseen, niin 0400-742472 -Kyllä tässä ihan ajomeininki on niinkauan, kun toisin todetaan. --- Viimeksi TMD/TMFC rundiraha 8:n kaavioon kvallanneille taisi olla luokkaa 960€ -Sillä pelillä matikka on suuntaa-antavasti tällainen: 8x960€ =7680 4x960€ =3840 2x960€ =1920 1x960€ =960 Yhteensä: =14400€ -Lisäksi matkakulukompensaatio ulkolaisille kisaajille on ehken 2-300€ per nuppi. -Matkakulukompensaatio on maksettava kvallanneille. Muutama kisajärjestäjä on piffannut ne myös kaaviosta pudonneille vitutuksen loiventamiseksi. --- Pro Stock / Pro Mod rundirahat taisi olla keskenään samaa tasoa, vajaa 500€/rundi TF on tottakai omassa sarjassaan ja saa myös lajitteluista bonuksia. --- --- Virallinen osio (Tällähetkellä "promoottori" on kisajärjestäjien ja Speedgroupin yhteisfirma): -Palkintoraha/matkakompensaatioasiaa ei ole 2021 kaudelle tietenkään vielä sovittu. 6.8. The championship promotor will be responsible for determining the allocation of minimum travel and running cost compensation that is paid to each competitor. These will be announced by the promotor no later than 1st March each year for that season. These figures will be fixed for the season, however, the promotor can choose to raise or lower all or selected figures after the opening three events of the season. Should they elect to do so, the figures cannot be decreased by more than 20% and the new figures must remain unchanged until the end of that season. The Organiser will pay the competitor any due compensation within seven (7) days from the date on which the Event is held. 6.9. The championship promotor will be responsible for determining the allocation of prize money for each event. These will be announced by the promotor no later than 1st March each year for that season. These figures will be fixed for the season, however, the promotor can choose to raise or lower all or selected figures after the opening three events of the season. Should they elect to do so, the figures cannot be decreased by more than 20% and the new figures must remain unchanged until the end of that season. The Organiser will pay the competitor any due prize money within seven (7) days from the date on which the Event is held. --- Lähde: (2021 Sporting regulations - pdf ei ole vielä julkaistu). https://www.fia.com/sites/default/files/2020_fia_edrc_sporting_regulations_eng_wmsc061219.pdf --- https://www.fia.com/regulation/category/101
Asiallinen kysymys kaikille sukuun ja sukupuoleen katsomatta!Onko meillä tällä hetkellä EM-osakilpailun arvoinen suorituspaikka sekä järjestäjä Suomessa?Tiedän että vapaaehtoinen porukka on meillä eli tietoa ja taitoa vetää kilpailullinen EM-kisa hienosti läpi,siitä on näyttöä tarpeeksi.Radan kunnostus sekä sen laittaminen EM-kisa kuntoon onnistuu varmasti nykyisen porukan voimin,ei kahta sanaa!Mutta se loppu eli rahat loppu,pitkä viuhka perässä,Kauhava paikkana ei vielä vetänyt tarpeeksi maksavaa yleisöä eikä myös kisaajia paikalle eli tapahtumat eivät tuottaneet sitä kuuluisaa hilloa kassaan jolla voisi hommaa viedä eteenpäin sekä maksaa tehtyjä hommia.Ps.Eka EM-kisan aikana emme tienneet Koronasta eli emme voi sitä syyttää huonosta tuloksesta.Olisiko viisasta olla vielä järjestämästä EM-kisaa vajaalla kalustolla ettei se viimeinenkin kiinnostus lopahda.Muutenkin haasteellinen aika kisalle sekä yleismaailmallinen terveystilanne!
Supo. Toi sun kyssäri on aika laaja ,eikä siihen ole kenenkään helppo antaa selkeää vastausta. Itse olen miettinyt noita EM kisojen statuksen alla ajettavia ryhmiä. Ja niille maksettavia korvauksia . Miksi se maksumies on kilpailun järjestäjä ,eikä statuksen haltija. Nyt kaikki riski jää järjestäjälle. Tällä tavalla järjestäjille jäisi huomattavasti paremmat resussit hoitaa kisat mallikkaasti läpi rata ym oheis tuotteet mukaanlukien . EM oikeudet omistavalla taholla on isot mahdollisuudet mainostamis ym . Muiden yhteistyö kumppaneiden kautta saada iso kasa pelimerkkejä.
Kiitos Enzolle numeroista. Nyt jokainen voi pohtia päätöksen järkevyyttä järjestäjän säästön kantilta. Jos osallistumismaksusta (josta ymmärrykseni mukaan 260eur/osallistuja menee FIA:lle?) jää järjestäjälle 200 - 300 eur/osallistuja, niin sillä katetaan about matkakulukompensaatio. Ruhdirahat pitää siten tulla muualta, joko katsojilta tai yhteistyökumppaneilta. Jos TM 8-kaavio (ja kahdeksan todellista osallistujaa) ja pääsylipun hinta keskimäärin 30eur, niin tarvitaan n 500 katsojan lipputulot kattamaan ko luokan kulut. 4-kaaviolla about puolet. Budjetoinnin kannalta ajateltuna, jos Nitroissa olisi aikomus järjestää sekä Pro Stockin että TM:n FIA osakilpailu, tulisi varmaan varautua ajattamaan 8- kaavio. Silloin tulisi löytää noin 30000 eur tulo jollain siedettävällä riskillä. Jos todetaan, että 4-kaavio riittää, niin pitäisi löytyä 15000 eur tulopuolelle. Jos tälle ei yhteistyökumppaneilta löydy rahoitusta, ainoa tulonlähde on yleisö ja Oy:n tulee silloin pohtia minkälaisen riski pystyy siltä osin ottamaan. Näin siis teoriassa, käytäntö voi olla jotain muuta.
Kyllä Kauhava suorituspaikkana on enemmistölle aivan mainiossa peruskunnossa. -Kaiteet pitää olla perälle saakka, taikka sivutuulisella kelillä haetaan prätkät heinikosta. -Pompuista jarrupäässä sunmuista pitää olla toki huolissaan, mutta silleen se on, että mun vekotin otti Tierpissä likimain maahan pompuissa, kun jarrualue on perunapeltoa. -On totuudenjuurta tuossa asiassa, mutta yleensä ollaan seliseliosastolla, tulostaululla on kuitenkin nähty sellaisia numeroita, että on syytä hieman olla hyvällä tuulella joskus. Katsojien palvelut on vaiheessa. Moottoriurheilu voidaan ymmärtää olevan jossainmäärin käden- ja pääntaitoja, mutta rahanpaska ratkaisee. Oli kyseessä kisatiimi, kisajärjestäjä, tai promoottori. Mitään merkillistä ei tapahdu ennenkun on rahaa lapata käytännössä vastikkeetta ja hyvää hyvyyttään hauskanpidon nimissä. -Kauhava tarvitsee rahanpaskaa ja käsitöitä. Paikka on vaiheessa ja maailmantila aivan ketuillaan. Kaikkea sitten aikanaan. -Hiljalleen niitä katsojien olosuhteita fiksaillaan kuitenkin. Kisaajille olot on jo välttävät. Toistakaan paikkaa ei ole, eikä tule, varsinkaan mikä olisi merkittävästi lähempänä Helsinkiä. Kortit on jaettu ja niillä pelataan se peli mikä pystytään. -Sillä asialla spekuloimisen vois nyt lopettaa ja keskittyä muuhun. --- --- FIM-kisaa ei ajeta nykysysteemillä. -EDRS Pro MC-osastolla on enemmän tarjottavaa kerhon kisaajille enemmistön mielipiteen kuulostelujen kautta. Katsojille myös jokseenkin järkevämpi nitrovetoinen kattaus. -https://www.dragracingeurope.eu/edrspro/wp-content/uploads/sites/5/2015/03/EDRS-Pro-Nordic-Motorcycle-Drag-Racing-Championship-2020-Guidelines-document.pdf --- --- Itseasiassa nollatulomatikka ei ihan noin jyrkkää ole. Kasin kaavio on ihan ok, neljän kaaviolla ei tapahdu EM-sarjaa. Ei edes EDRS Pro, jos sellainen saataisiin aikaan. Ruotsista ja keskieuroopasta meidän neljän lisäksi lienee se 8 lisäautoa tulossa ja se kyllä tarkoittaa että 12 autoa kvallaa kasin kaavioon. Jos ulkolaisia ei vaan ilmottautuisi ja mennään kotomaisilla neljällä, silloin se on niin, mutta se on niin selvä asia, että pelimiehet tulevat varmasti. -Fyrkan kautta voisi ajatella, että ryhmäsponssi/lahjoituksia n. 10000€ edestä piisaisi siihen tähän saakka sovittujen rundipalkkioiden arvolla. Sitten pitääkin vain neuvotella mitä joku sillä 10000€ saa. Kyllä, järjestäjän pitää melkoinen viuhka nakata pääsylippuja rahan vastikkeeksi, kisaukotja -akat sovitusti näitä vieraita viihdyttämään. Ja mitä muuta sitä sitten keksiikään, kaikki on sallittua kun rahaa huorataan. -Joka kisaukolle yksi kisa ilman räjäytyksiä maksaa sen kymppitonnin helposti. Kun on kisa ja mukava peruspaketti, niin silloin sen voi törsätä, varsinkin jos vähänkään saa asianmukaista jeesiä omilta yhteistyökumppaneilta. Jos niitä on, niin äkkiä menee bussilastilliselle kutsulippujakin kassan kautta. En muiden kotomaisten kilpakumppanien suulla halua puhua kun kaikki katsovat asiaa hiukan eri vinkkeleistä, mutta näkisin että kutsukisameininki ja vehkeiden repiminen ilman EM/EDRS Pro-statusta on enempi treenailu- ja säätelyhommia ja ainakaan mulla ei ole erityisiä säätöjen haeskelutarpeita, kun kampe on melkolailla tikissä ihan vanhastaankin. -Se, että ajetaanko jotain, vai ei, mitä ja missä ratkeaa kun nähdään kukkaroon, tuumataan tulevia sääntökuvioita, EU/UK, ja mitä nämä ja korona yhdessä tekee ekoille kisoille. Ekaan Santa Podiin en usko ollenkaan, samaten Tierp 1 on aikalailla siinä ja siinä että taittuuko tautiriesa. Tavallaan Kauhava voisi olla sarjan avauskisa. Senkin näkee sitten. --- --- Pro Stock 16 kaavio on ehkä utopiaa, kasi piisannee nopeille keitä sitten ilmottautuukaan. -Rahantarve on siten suunnilleen puolet, TMD/TMFC kukkarosta. Eli suomeksisanoen ei mitään merkitystä. Näillä PS-tyypeillä on senverran kalkaaneja taskussa, että nätisti pyytämällä tapahtuu sellaisten pikkusetelien kuittaus. Ei suuri ihme olisi, jos myös Top Methanol -porukka keksisi sisältäkäsin ratkaisuja raha-asioihin ja viimeistään maaliskuussa katsellaan rundirahaneukkarit. -Nyt kun katsoo poliittisia näkymiä, niin Brexit-Englantiin kisareisu on harrastajalle liian raakaa leikkiä, varakkaammat ja eläkeläiset voivatkin venyä. Se onkin oikeastaan pointtina, että kysytäänkö nätisti, puhutaanko asioista, kuunnellaanko, ymmärretäänkö puhetta ja että välitetäänkö niistä vittuakaan, vai sanotaanko päin lärviä, että "Haista sinä poika vittu, kun et osaa ees kuurankukkaa soittaa". -Meistä jokainen osaa sanoa että haista(kaa) vittu. Se sitten riippuu vastaanottajasta että miten siihen vastataan. Nyt on ainakin taustapuheet hivenen kärttyisiä. --- --- Eli rahaa. Nyt tarttetaan rahaa, muuten ei tapahdu yhtikäs mitään. American Car Show ei maksa 2021 kisakuluja isommin vaikka olisi kohtuullisen menestyksekäskin. -Toisekseen sitten se syyskokous ja sen tulema johtokunnan vaalin suhteen. Uudesta porukasta riippuu tuleeko uusia meininkejä.
Tähän hyvä pointi eli EM-kisaaja pääsee todennäköisesti n.puolet halvemmalla kuin bracket kuskit jotka on ihan sieltä kun Enzoa kuuntelee!260e-ainakin 440e luulen että ainakin 100e bracket lisää varjo EM-kisaan 2021!