Alustava kisakalenteri vuodelle 2021

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 20.10.2020.

  1. enzo

    enzo Gearhead

    Joo taikka tonni...
    -Ja mä tuon niitä tyhymiä bracket kuskeja viivaan kaksin kappalein ja kolmannen jollain muulla. Silkkaa säästöä!
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Aivan mahtavaa!Kyllä tonni kuulostaa hyvälle summalle!
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,laitettu kysymys mutta syvää hiljaisuutta asian suhteen.
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    Saattaa tulla vaikka uusi luokka EM-kisaan eli Factory Stock jolloin saadaan maailman luokan kisa Suomeenkin!
     
  5. josu

    josu Gearhead

    Jatkaako Top Street 2021
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä varmasti jos vaan kilpailijoita ilmoittautuu!
     
  7. leibe's

    leibe's Gearhead

    olen seurannut tätä keskustelua ja huomannut ettei tämä 7 sivun keskustelu ole edennyt suuntaan eikä toiseen, tämä pyörii tätä samaa kehää vaan , jos kerran fhra on tehnyt alustavan kalenterin niin miksei mennä niin ?. Nimimerkki : "dragracing, parasta netistä katsottuna".
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ja vittuilu on parasta paikan päällä.
     
    chevy 2, supo ja Herje tykkäävät tästä.
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kun näistä keskusteluista ottaa vittuilun pois, niin ei jää jäljelle kuin pisteet ja pilkut.
     
    jusi99 tykkää tästä.
  10. Niin, sehän näissä keskustelupalstoissa on vikana että täällä on jokaisella joka asiaan vähintään kaksi mielipidettä ja varmuuden vuoksi vielä aloitetaan vittuilulla. Sitten vielä on paljon niitä jotka ei haluakaan kehittää tai osallistua esim tämän otsikon asioiden kehittämiseen, kun vittuilu, selän paskanjauhaminen ja asioiden ruotiminen negatiivisiksi vie kaiken energian ja siitä ei voi luopua edes vieroitushoidolla.

    Drag Racing on hieno juttu ja sitä onneksi täällä vielä ajetaan. Ei ole missään päin maailmaa kehittyvä laji tänäpäivänä, mutta Suomessa sitä osataan kyllä yrittää kaataa oikein urakalla. Jännä nähdä onko kaikki lajia haukkuvat muistaneet maksaa jäsenmaksun ja muistavatkohan osallistua netinkautta olevaan kokoukseen vai pitääkö alkaa soittelemaan ja muistuttelemaan että nyt se kokous olisi ja josko herra kertoisi kokouksessa kaiken mitä on kirjoittanut ja puhunut muualla. Niin ja nyt on kaikilla mahollisuus osallistua itse tai hoitaa johtokuntaan se hyvä jätkä joka osaa ja ajaa niitä asoita oikeaan suuntaan. Voiko olla helpompaa? no ei.
     
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Auvo,nyt on niin hyvä johtokunta ja sen tekemät uudet sopparit joka suuntaan että annetaan olla vain niin homma tästä lähtee huimaan nousuun,ns.varma tieto "sisäpiiristä".Jäsenmaksu tällekkin vuodelle maksettu.Ps.2006 jälkeen kaikissa FHRA:aan SM/EM-kisoissa mukana kuskina ja viimeiset Teamin jäsenenä eli homman kehitys nähty ihan livenä.
     
  12. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

  13. gremlin

    gremlin Gearhead

  14. pinola

    pinola Gearhead

    https://www.facebook.com/111348967195974/posts/209290394068497/?d=n

    660Drags on ikäänkuin kiihdytysajon ”jokamiehenluokka” johon voi osallistua katuautolla tai mikseipä vaikka ralli, tai sprinttiautolla.
    Samalla palataan lajin juurille, lähtö tapahtuu pitkällä kuusella ja ensin maalissa oleva voittaa.

    Ryhmä ajetaan yksipäiväisenä SM-kisojen yhteydessä ja kilpailumatkana on 1/8 maili ( 201m ).

    Liikennekatsastusta ym katsastusvarusteita ei vaadita, mutta vetävillä pyörillä tulee olla sliksit. Total breakout 6.99s, jota kovempaa ei ryhmässä saa ajaa. Ryhmä on tarkoitettu edulliseksi ja ennenkaikkea hauskaksi tavaksi aloittaa drag racingin harrastaminen, ja samalla madaltamaan kynnystä siirtyä ylemmäs SM-ryhmiin.

    Tarkemmat säännöt ilmoitetaan vuodenvaihteessa kun sääntövaliokunta on ne tarkistanut / hyväksynyt.
     
    joteam1, Käkö, chevy 2 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Sinähän nokkela olit ja kekseit itse tuommosen nimen! hatunnosto siitä.
     
    Muokattu: 12.12.2020
  16. GS

    GS Gearhead

    Väärin.
    No Prep ja sitä kautta koko Street genre on ollut jenkeissä viime vuodet aivan käsittämättömässä nousussa ja vetänyt mukanaan koko Drag Race kenttää ylöspäin.
    Tämä uusi nousu on syntynyt nimenomaan lajin päivittämisestä 2000-luvulle ja tämän päivän tapaan hoitaa markkinointia, sekä oikeasti tarjota jotakin mikä erottuu kaikista muista moottoriurhelulajeista.
    Drag Racingissa on kuin onkin todellista potentiaalia, mikäli sille annetaan mahdollisuus.
    80-luku meni jo ja ne lainalaisuudet mitkä toimivat silloin, eivät toimi enään.
    Lajissa itsessään ei ole mitään vikaa, päinvastoin.
     
  17. pile

    pile Gearhead

    Jenkkilä ja jenkkilä.
    Juu siellä on iso maa ja sitä kautta potebttiaalia. On ajajia isoja tv kanavia joilla on jonkun tason kiinnostusta satsata lajin näkyvyyteen. Me ollaan täällä hiukan eri asemassa. Pelkkä suomi on niin surkean pieni että meidän pitääs saada käytännössä euroopan tasolla tää paletti pyörimään niin voitaas vastata jenkkien potenttiaaliin. Meillä vaan on yks ongelma mitä ei jenkeis ole. Eli kieli. Joka maa mongertaa omaa murretta niin voimakkaasti että se vaikeuttaa kanssakäymistä toden teolla. Toivon toki että jokin taho sais tään lajin nousuun. Ja toivotaan että se olis joiltain osin tuo fhran uus luokka.
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Jenkeissä No Prep kaava toimii niin pienissä tuppukylissä, kuin Texasissakin.
    Kyse on tuotteesta ja jenkeissä on kyllä tunkua mm.Discoverylle isolla rahalla paljon muitakin tosiTV aiheita kuin katu ja No Prep ratakiihdyttely.
    Ne lajidynamiikan ja markkinoinnin peruslainalaisuudet ei muutu miksikään oli maa iso tai pieni, tähän vetoaminen on tekosyy.
    Suomessa on kuitenkin lajeja jotka on verrattavissa Drag Racingin kokoluokkaan, mutta jotka ovat huomattavasti näkyvämpiä ja toimivampia varainkeräyksen suhteen.
    Meillä on suomessa satoja pikkulikkoja jotka pyörittävät isompaa markkinoinnin tulopuolta tubettamalla ja bloggaamalla kuin EM-kisan ulkopuolinen drag race suomessa.

    Me emme tarvitse suomen kokoisessa maassa jenkkilän potentiaalia emmekä budjetteja, koska meillä on suomenkokoinen maa.
    Jenkkilän Oklahomassa on 3.9-miljoonaa asukasta ja voidaan kuitenkin sanoa että tältä ”405-arealta” lähti liikkeelle koko No Prepin lumipallo. 405 tuli maailmanlaajuisesti tunnetuksi kun Discovery lähti kuvaamaan öisiä Street Outlaw kisoja.
    Oli tuote joka selkeästi erottui vanhojen äijien säännöin korruptoituneesta mauttomasta ja hajuttomasta NHRA Drag Racingista ja kun käsissä oli tuote, tilaus syntyi itsestään.
    Ennen kaikkea nuoret sukupolvet löysivät Drag Racingin uudelleen ja tämä tulee takaamaan lajikasvua pitkään.

    Suomessa olemme mestareita keksimään tekoisytä sille miksi pitäisi jatkaa vanhoin eväin ja toistaa vanhaa totuttua kaavaa, vaikka jokainen näkee että laji kuihtuu ja kutistuu tällä polulla olemattomiin?
    Viestintuojat ammutaan ja muistellaan sitä kuinka hyvin kaikki oli 80-luvulla samalla kun artistit maksavat kekkerit.
    Eli jos halutaan olla loppuun asti muutosvastaisia ja pitää nykyinen, pitää kysyä miksi lajin kehitys muuttuisi itsestään kasvusuunnalle?
    Siis niin että meillä olisi käsissämme tuote josta kiinnostuu yleisö, media, yhteistyökumppanit niin että lajilla olisi tulevaisuus?
    On kovin helppo ampua kaikki uudistusajatukset alas ilman ensimmäistäkään omaa ajatusta siitä millä lajin näivettymisen tie saadaan katkaistua ja jopa kasvu-uralle?

    Tein henkilökohtaisesti 19-vuoden täyspäiväisen uran toisen MM-tason urheilulajin sisällä ja kun astuin 90-luvun alussa tähän remmiin, laji oli paikallisesti jo pahassa taantumassa aivan samoista syistä kuin Drag Racing nyt. Kaikki lajin kasvukäyrät näyttivät alaspäin.
    Ei kuulemma ”kannata”, ”ei voi”, ”jenkkilä ihan eri juttu”, yhteistyökumppanit kiinnostuneet vain jääkiekosta, ei suomessa, ollaan liian pieni laji, jne,jne,jne.
    Lajimarkkinointia kun ei ole, lajidynamiikkaa ei ole ja laji automaattisesti siirtyy näivettyvien ja tasollisesti putoavien joukkoon, koska uutta verta ei tule ja treeni+kilpailumäärät ovat jatkuvassa laskussa.
    Tämä näivettymisen spiraali on itse itseään ruokkiva ja saa voimaa muutosvastaisuudesta, pelkän oman pesän puolustamisesta.
    Tekosyitä toisensa jälkeen miksi lajia ei voi eikä kannata markkinoida, vaan harrastellaan nyt vain kaikessa hiljaisuudessa niin pitkään kunnes viimeinen sammuttaa valot?

    Tarvittiin ihan ensimmäiseksi oman pesän huolellinen siivous pahimmista kehityksen änkyröistä, ”jarrumiehistä”/”ankeuttajista"(jotka olivat itse yleensä kilpailijoita).
    Heti ensiksi kaikki prioriteetit siihen että löydetään oikeat henkilöt hoitamaan tulosvastuulliset markkinointia ja lajin tiedottamista. Tämä spiraali vie taas automaattisesti eteenpäin, vaikka laji itsessään ei muutu paljon. On kuitenkin oltava jotain jotta markkinoinnissa voidaan käyttää superlatiivejä. Kaikki vaatimattomuus ja nyhrääminen täytyy julistaa heti alkumetreistä kirkon kiroukseen ja meillä on oltava jotakin joka on lajissaan kukkulan huipulla.
    Sisään virtaava uusi raha uusiin markkinointipanostuksiin ja laji kuin laji alkaa saamaan automaattisesti positiivista uskottavaa näkyvyyttä, jota taas voidaan helpommin ja helpommin myydä yhteistyökumppaneille. Kyllä, kyse on puhtaasti vain ja ainoastaan näkyvyydestä.
    Tästä kakusta ryhdytään budjetoimaan lopulta pääomia lajin sisälle, mutta niin että se tukee ennen kaikkea lajin tason nousua ja näkyvyyttä lisää.
    Kyse ei ole ”syömärahasta” eikä rahanjaosta saavutettuihin etuisuuksiin, vaan kaikki tähtää näkyvyyden ja sitä kautta yhteistyökumppanien uskon vahvistukseen dynaamisesta, kasvavasta ja ennn kaikkea oikeille kohderyhmille näkyvästä lajista(näkyvyys ei tarvitse olla samaa kuin kymppiuutisilla, mutta se pitää olla sitä yhteistyökumppanien kohderyhmälle).
    No, tulos: Useita maailmanmestaruuksia, huima lajinäkyvyyden kasvu erityisesti kohderyhmille, kilpailijamäärien triplaus, yhteistyökumppaneita joista voitiin jo valita, jne,jne.

    Kaikki muu paitsi toimiva markkinointi on missä tahansa urheilulajissa v.-2020 paskaa, mutta se on kuitenkin sen verran ”kaino leidi”, ettei sieltäkään ole kaivettavissa pelkästään ilmaisia aterioita, vaan se vaatii töitä ja ennen kaikkea oikeat osaavat ihmiset oikeaan paikkaan.
    Ilman toimivaa markkinointia lajia ei vain ole olemassakaan kuin sen koko ajan pienenevälle harrastajaryhmälle.
    Ensiksi kuitenkin pitää olla tuote, joka on vapaa kaikesta sisäisestä omien kuppikuntien eduista syntyvästä kissanhänänvedosta ja sen vuoksi kilpailijat itse eivät voi tätä organisaatiopuolta markkinointeineen hoitaa. Mitä kauempana markkinointia ja organisaatiota pyörittävät ovat itse lajista, sen parempi.

    Maailma markkinoinnillisesti ei ole muuttunut omien aikojen työstä mihinkään, mutta kanavat ja metodit jonkin verran ovat.
    Urheilumarkkinointi lajitasolla ei ole enään pitkään aikaan ollut tarrojen liimaamista, paitsi puulakisarjoissa, vaan kaikki tapahtuu tänä päivänä somessa. Oikea raha on siellä, ei yhdessäkään tarrassa eikä banderollissa.
    Sillä ei ole merkitystä tietääkö joku jotakin markkinoinnista, koska kyse on vain siitä että pitää olla ihan ensiksi tahtotila ja diktaattori joka hoitaa oikeat henkilöt niille muutamalle ekalle pallille joilta ohjaten laji saadaan jo oikeille raiteille.
    Mitään ei tapahdu yhdessä yössä, mutta mitään ei tapahdu koskaan jos lajin sisäinen muutosvastaisuus lopulta voittaa.
     
    Muokattu: 13.12.2020
    FB236 ja pinola tykkäävät tästä.
  19. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Ei saatana tätä gs runoilua. Tolla aikaa kun oot lässyttäny monella eri foorumilla ni ois luullu järjestävän jo useita kisoja ja tuhansia ponsseja. ”Käsittämätöntä” ”bulsitin””jauhantaa” ja tähän loppuun vielä muutamat heittopilkut.
     
    Mikkis, Rami_Vaan ja Herje tykkäävät tästä.
  20. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Minä varmaan kuulun vanhaan fani kaartiin kun en oikein tykkää noista katu, no-prep, 'outlaw' jne. kiihdytellyistä (Wally Parksin alkuperäinen idea oli saada kiihdyttelyt pois kaduilta)...

    Sinänsä olen täysin OK noiden 1/8 mailin kisojen kanssa, vaikka henkilökohtaisesti katselen mieluummin 1/4 mailin kisoja.

    Tää on sitten vain minun oma mielipide, joten kannattaa pitää kierrosten rajoittimet päällä. :)
     

Kerro tästä muillekin!