AMC 258 ja lyijytön bensiini

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Nova400, 6.12.2006.

  1. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Ostin tuossa talviharrasteautoksi (ja pääseehän sillä mökille saunomaankin) '73 Jeep Wagoneerin ja valitettavasti AMC:n tekniikka ei ole aivan täysin hallussa. Mistä lähtien nuo ovat sietäneet lyijytöntä bensaa? Tuo vuosimalli on vähän rajatapaus, jos ajatellaan amerikkalaisten autojen yleistä siirtymistä lyijyttömän käyttöön ja tietenkin on epävarmaa, onko kone/kansi auton alkuperäiset. Onko koneessa jotain tunnistetta karkaistuille venttilinistukoille (valunumero, tietynlaiset tulpat jne).

    Muutakin tietoa saa ko. koneesta ammentaa, jos haluaa.
     
  2. Scally

    Scally 1st gear

  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    jos on pikkutulpat, menee lyijytön. isot tulpat- lyijyllinen.
    lyijyttömässä versiossa oli kaakkeja muistaakeni mielettömät 110 SAE net hp 1-reikäsellä kaasarilla ruokittuna. mutta tehot nousi hirmuiset 2 yksikköä kun kaasareihin tuli myöhemmin kaksi ulostuloaukkoa
     
  4. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Jaaha, sama tunnistuskeino siis, kuin letukassakin. Hyvä tietää, kiitoksia.

    Jaa että jopa 110hp...Onneksi auto on neliveto, muutenhan tuo valtaisa teho olisi tuskin hallittavissa.. :D

    -J-
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  6. poku

    poku 1st gear

    Vanhoissa kannattaa aina käyttää venttiilien suoja ainetta sitä kun ei enää nykypensassa ole.
     

Kerro tästä muillekin!