American Car Show 2004...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Anonymous, 22.3.2004.

  1. chevy76

    chevy76 1st gear

    Tuli Lauantain pyörähdettyä ja haahuilin kummatkin hallit läpi. Jenkki puolella tykästyin muutamaan vanhaa piccariin..JA olihan se Caddykin hieno.. =) Paljon hienoa kalustoa, mutta valitettavan silmiin pistävää oli suomalais autojen kromin taso..On se totta että kromaaminen kallista ja suomessa paikat harvassa, mutta kun katselee ruotsalaisten veljien autoja, niin kateeksi käy. Hienoja maalipintoja ja sisustoja suomessa vaikka kuinka, mutta ne kromit.Ketkä harrastajat pykäisisi kromaamon pystyyn..?? =)

    Tuning puolella oli juuri se hifilaitteiden määrä suurimmassa osassa hillitön..Tosin suurin osahan noista tehdään näyttelyjä varten ja omia ajoja varten on muut autot..Lisäksi voin sanoa, että ei niissä kaikissa autoissa ole omat laitteet(Yleensä lainassa maahantuojalta) ja vielä harvemmassa Pappa Betalar..Laina raha on hieno asia kun pääsee töihin.. Valitettavasti..Nostan kyllä hattua hienosti viimeistellyille ja rakennetuille autoille..Valitettavan monessa autossa oli viimeistelyn taso aika huono..Lasikuitu viiksia hapsotti siellä täällä ja niihiin pohjatöihinkin voisi käyttää vielä ylimääräisen tunnin..Joistain puskureista puuttui jopa isoja paloja.. =( Jostainhan se tietysti lähdettävä ja yleensä kun kiireellä rakennetaan, niin viimeistely ontuu..Mutta siitä se lähtee. Tämä Styling/Tuning on suomessa vielä tuore rakentelu muoto ja suuntaa haetaan..Jenkkejä taas on rakennnettu jo kymmeniä vuosia..En tiedä onko tämä ikävä juttu, mutta ajatellaas näin..Uusia jenkkejä tulee enään harvoin suomeen..Tuning aihioita taas on suomi pullollaan ja lisää tuodaan..Mihinkä tämä kehitys johtaa, voi jokainen miettiä itsekseen..Itsekään en ahdasta riisimopoa ostaisi, mutta ymmärrän harrastuksen..
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sellasen (vähemmän yllättävän :???: ) eron huomasin harrastajapiireissä että eipä paljon noi tuninkiporukat ja niiden touhut kiinnosta.
    Meidät ohjattiin parkkipaikalta ens "väärälle" pesupaikalle, missä lähes kaikki autot oli noita tuninkivehkeitä. Homma oli siellä ihan sekaisin, muutama jäi samaan jonoon mihin mekin ens asetuttiin, mut site alko tulla niitä riisikippoja ohi jonon (niin ettei jo pesseet päässeet sieltä pois) ja kun niille huomautteli jotain siitä niin kaverit vaan pyöritteli silmiään ja selitteli että "no hän ajaa tän nyt tohon vapautuvalle pesupaikalle niin se on pois tieltä". Ja sitten vaan kylmästi siinä putsailemaan sitä omaa aarrettaan. Homma oli siis ihan "heti kaikki mulle" - meininkiä. Vähän yritettiin saada siihen touhuun jotain tolkkua, mut kun ei oltu mitään virallisia järkkäreitä niin ennemmin se olis menny tappeluks ennenkuin mikään olis alkanut sujua siellä järjestyksessä. Homma oli ihan sekaisin ennenkuin sinne tuli sitten yks roskakuski jonka piti saada haettua sieltä roskalava kaatopaikalle. Ainoa kuka sille teki tilaa oli me, kaikki noi tuninkikuskit vaan mulkoili eivätkä suostuneet siirtämään autojaan mihinkään pois tieltä ettei vaan joku sit pääse taas kiilaamaan niiden valtaamaan vuoroon.
    Asiat alkoi selviämään vasta kun paikalle tuli yks järkkärityttö ja sano että tiellä olevat autot pihalle ja tilaa sille roskakuskille. Ja samalla se kertoi meille että hallin toisella puolella on toinen pesupaikka, minne ton meidän auton olis voimut ohjata alunperinkin sillä se oli varattu pelkästään jenkeille. Parasta oli kun siinä tuninkiukkojen keskellä samanen nätti järkkärityttö kehui vielä kuuluvalla äänellä meidän autoa että "toi on kyllä tosi hieno". Kyllä niitä vitutti, läksiäisiks kun täräytti isolohkon käyntiin ja pyöräytteli vielä sellaset kevyet suditukset ihan tosta noin vaan puolihuolimattomasti.
    Siellä jenkkien pesupuolella kaikki toimi vähän toiseen malliin. Ei etuiluja eikä kiilauksia ja jengi autteli toinen toisiaan. Tulipahan siis taas huomattua pieni ero eri tyylilajien harrastajissa :wink:
    Tietenkään kaikkea ei pitäis yleistää mut ero tuolla oli kyllä niin silmiinpistävä.
    Ps. ja tapahtuman järjestäjille kiitoksia, yleensä ottaen kaikki pelas hienosti ja vaikka mekin eka kertaa oman auton kanssa tuolla seikkaillessa kyseltiin niiltä kaikkea "tyhmää" niin aina jaksoivat ystävällisesti neuvoa, omista kiireistään huolimatta :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-04-14 10:40 ]</font>
     
  3. Otto

    Otto Gearhead

    Joo kyllä ton eron huomaa asiaa harrastaessa muutenkin. Jos sä oot tien poskessa sillä Isolla Pahalla Letukalla, konepelti auki tai tunkki auton alla, niin n.99% todennäköisyydellä seuraava ohiajava vanha US-auto (harrastaja) pysähtyy kyselemään onko huolia. Itse oon ainakin aina mahd mukaan pysähtynyt...

    Viime piknikki-reissulla meni rengas, niin oltiin oltu siinä bussipysäkillä ehkä noin 3 minuuttia, niin eikös siihen pysähtynyt Pontiakki kyseleen onko huolia. "Rengasta vaan vaihdetaan, no problem."

    Tää meni vähän off-topiciksi, palataan vaan jutteleen ACS:sta... :smile: :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Otto 2004-04-14 10:58 ]</font>
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Hmm, olisko kyse siitä, että styling-porukka on vielä vähän nuorta. Käytöstapoja ei ole kotona opittu eikä vielä ole opittu, että elämän koulussa jälkkäri ei ole makeaa. Eiköhän jenkkihemmot olleet 80-luvulla ihan samanlaisia suu auki töllääjiä. Pahimmat pölvästit ovat pudonneet/pudotettu kyydistä ja harrastajien keskimääräinen fiksuus kasvanut.

    Mutta olipa vaihteeksi mukava näyttely. Mitä jäi mieleen: Kyllä ne BOSSin venakopat kävisivät pienemmille vaikka veneeksi. Race-Ka oli kanssa metka peli, pakko mennä johonkin sprinttiin katsomaan, kuinka se sysää. 53? CoupedeVillen takatolppa on hieno. Violetti Buick-farmi sopii minun silmään, yksi hienoimmista autoista Suomessa. Willy's Coupe on aina yhtä härskin näköinen.

    Ei muuta kun Tampereella tavataan.
     
  5. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tähän väliin sopiikin tällanen juttu viime kesältä;

    Kaveri oli pysähtyny Dusterilla tienlaitaan (ei pysäkkiä eikä mitään, tien laidassa pientareella) niin pysähyin sen taakse ja menin kysymää mikä hätä?
    -Ei tässä mittää, tupakin aattelin poltella.
    Ehä siinä mitään, kahen minuutin päästä oli perässä jo Buickki SporTsWagon, ja tuli ihmettelemään.
    Sitten vielä ohi ajo Aspeni, kenen kuskia ei ees tunnettu, niin katottiin vaan kun se pyöräytti ympäri ja tuli jonon jatkeeks.
    Siinä sitten turistiin ja jatkettiin matkaa.

    Mitenhän ois käyny jos Dusterin tilalla ois ollu joko Matsta, tuskin ois tullu pysähyttyä, tai ehkä kumminkii mutta kuitenkii :smile:
     
  6. S.A

    S.A 1st gear

    Juuh.... en lähde noihin sinäänsä enempää kommentoimaan, että miten toimi hommat messuilla sun muuta.

    Mutta sen sanon, että vaikka ne eurot sun muut ois kuinka hienoja, niin silti jostain syystä tuo vanhempi autokalusto kiehtoo silmää. Varsinkin nämä 50s autot ja Muskelit.
    Mulla kun on noita tuuninkin kavereita jonkin verran, niin vähän turhan usein tulee huomattua, ettei näistä amerikkailaisista oo muuta tietoa kun, että ne on naimalaivoja ja isoja....
    Että siihen sitten vaan sanoo, että "joopajoojepjep vois mennä kahville..."
    Eli toisin sanoen, jos asiasta ei tiije, niin ei tarvii sitten alkaa mollaamaan Jenkkejä tai toisinpäinkään.....

    Ite nyt sen verran tässä asian hermoilla pysyn, että seuraan jotenkin noita uusia autoja, miten turhia laitteita niihin työnnetään ja miten rumia ne on. Ja oon tietonen, että varsin moni föönilevikelaitos on nykyään turbotettu tai jotain, että se kans kulkee sitten levikkeiden mukaisesti...
    Joten hattua nostan siitä pojille, että jaksavat noita Kadetteja ja Eskortteja viilata. Hyvä että viilaavat, etteivät piekse mummoja kadulla ja vedä huumeita samalla rahalla.

    Joten en nyt kamalasti lähe niitä silleen haukkumaan, mielidekymysys se on mistä pitää ja miten pitää. Saa ihan ite pitää mistä tahansa sitten pitääkin, mutta ei sitten aleta mollaamaan Jenkkejä, mistä ei mitään sitten kuitenkaan tiedä.(mitä usein olen todistanut paikan päällä)

    Ehkä paras esimerkki tästä hienosta tietämättömyydestä on erään kaverinkaverinkaverinkaverin tarina Toyota Supra VS "joku" Isolohko jenkki.
    Kuulemma tuo Supra kulkee sen 0-100 Kmh nopeammin, koska se kiertää enemmän.
    Vaikka tuo "Joku" Isolohko jenkki sitten menisi tasan saman ajan, niin Supra on moottorinkierroksiin vedoten nopeempi.....
    Eli mitä tohon sitten enää voit sanoa?

    Ei mulla muuta, jotain tuli sanottua ja sellasta....aika sekavaa..no joo...
     
  7. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    "auton perusteellinen kunnostus alkoi. Lopputulos on nähtävillä FHRA ACS:ssa...."

    Mäkin kummastelin hieman tota hurriganes käkkylää, oli aika roisissa kunnossa ollakseen läpikäyty?? en tiedä miten on auto uutena maannut mutta perä oli mielestäni oudon korkealla, aiknakin etupäähän verrattunua?
     
  8. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    "auton perusteellinen kunnostus alkoi. Lopputulos on nähtävillä FHRA ACS:ssa...."

    Mäkin kummastelin hieman tota hurriganes käkkylää, oli aika roisissa kunnossa ollakseen läpikäyty?? en tiedä miten on auto uutena maannut mutta perä oli mielestäni oudon korkealla, aiknakin etupäähän verrattunua?
     
  9. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    :???: aijaa...no olis vissiin pitänyt vilkasta vähän tarkemmin, mutta hyvä että että oli ylipäätänsä esillä.
     
  10. 58STW

    58STW 1st gear

    Ikinähän ei sais toisten autoja haukkua, mut oli tuossa Kädissä aika korkealla tuo perä. Melkeen pystyy ottaa mäkilähdön ilman mäkeä... :smile: (vitsi: ei herneitä kenenkään nenuun)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Luulen, että on yritetty antaa Cissen Cadille semmoista Suomi-lookia. Ei siinä Hurriganesien aikana ollut perä pystyssä, päinvastoin. Luultavasti autoon on tehty "punkat".
    Galaxie 64
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse olen myös jenkkimiehiä ja ollut omakin auto näyttelyssä muutama vuos sit. Mun mielestä näyttelyistä puuttuu sellaset suomalaiset rakennetut pro street vehkeet ja sellaset härskit rakennelmat, ehkä sikalintatkin ois ihan jees omana osastonaan. Siis sellaset vähän roisimmalla kädellä mutta tyylillä tehdyt vehkeet.

    Mua ei henk.kohtaisesti hirveesti kiinnosta noi entisöidyt ym. orkkis jenkit eikä myös muut samanlaiset vehkeet. Sen takia ihan kiva käydä kattomassa europuoltakin koska sieltä se harrastus on lähtenyt ja kyllä nostan paljon rakennelluille "tuning"-autoillekin hattua. Onhan sielläkin tietysti autoja joissa vaan alustasarja ja vanteet.

    Kiva nähdä että mitä jätkät nykyään duunaa. Eli mun mielestä on hyvä asia että molemmat näyttelyt yhdessä. Ois musta ainakin aika köyhä näyttely jos ois vaan se yks halli mis jenkit on ja se ois siinä. Tilaa tuolla kyllä on vaikka kuinka.

    Silmiin pisti esim. Mustangin osasto mikä oli niin helevetin iso ja keskellä yhden osaston verran tyhjää tilaa. Senkin tilan ois voinut käyttää vaikka omalla "sikalinttaosastolla" :smile:.

    Vaikka paljon saa kritiikkiä niin on hyvä näyttely mun mielestä just tälläsenä kuin on. 3 päivää tuli palloiltua kun oli nytkin yks laite näytillä.
     
  13. jaketin

    jaketin Gearhead

    itse kaipasin näyttelyyn enemmäm muskeliautoja leveine renkaineen ja scooppeineen yms. mutta kaikkea ei aina voi saada. muuten ihan ok näyttely. se willys oli tosi hauska. kunpa sellaisen saisi (edes tehdä)..
    tuuninki puolella tuli myös pyörittyä, imettyä ideoita jonkin verrran. juttelin parin hemmon kanssa siellä, ja sain asiallisia neuvoja ja ohjeita. myös tuli "opastettua" heitäkin. mukavia tyyppejä oli. ihan autonrakentajia, siinä missä mekin.. itseäni ei se teknojumputus häirinnyt...
     
  14. lake ender

    lake ender Gearhead

    Täytyy sanoa pientä kehua esittäen, että oli paras näyttely vuosiin. Onneksi ei ennakkouhoamisesta huolimatta tullut boikotoitua näyttelyä (tosin siihen auttoi vapaaliput :smile: )
    Kustom/rodiosastollahan sitä tuli pyörittyä pääasiassa. Duunin puolesta piti pari kuvaa käydä räpsäsemässä tuning puolellakin.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    On se niin ettei tollasesta tupperwaara-autosta (nippon/muovi) saa tekemälläkään persoonallisen näköistä,vaikka kuinka levittää tai laskee(muutakin ku lompakkoo.) Onneks jossain on joskus ollut toisin!!! Nimim.onk tribaali tarrat auton kyles COOL.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    No saat sä sellasen tehdä, senkus teet vaan.
     
  17. 300 64'

    300 64' 1st gear

  18. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Hiljasta on.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Nojaa, onhan toi Triniemen Gorilla nyt sentään auton näköinen pirssi :grin:
     
  20. Kat

    Kat 1st gear

    Kävin American car-näyttelyssä, mutta tuunarikaarat näköjään valloittavat tilaa suosiollaan. Mahtaako korkea bensanhinta harventaa vähäistä joukkoamme... Jatkan gruisailua kaikesta huolimatta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Kat 2004-05-05 12:07 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!