American Car Show 29.3.-1.4.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Miksu.1g, 27.3.2013.

  1. Maria

    Maria 1st gear

    Komppaan sua ihan kympillä, taas.
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Kaikki te jotka täällä haukutte Julleropaajan autoa:

    Pistäkää kuvia tänne omista autoistanne. Varautukaa siihen että ne ei saa positiivista palautetta. Kuvia vaan kehiin ni katotaan. Toisen tekemisiä on tooodella helppo netissä haukkua.

    Monikos teistä on tehnyt twinturbo-vinkkelijuttuja? Ei todnäk yksikään. Moniko tehnyt jälkiturbotettuja motteja. On aika ihmeellistä että muuhun ei osata puuttua kuin vaan siihen mikä on väärin. Tyypillistä suomalaista suhtautumista elämään jossa 90% on hyvin ja 10% huonosti niin kaikki energia pistetään siihen kymmeneen prosenttiin. Se olis sit ilmesesti vaan "COOL" jos toi auto olis vedetty kilikolilla mattamustaks.

    Ja sit toi redneck-meininki tästä "pelkästään amerikkalaisia autoja näyttelyyn". Hohhoijaa. Voi sissos saatana. Suomalaiset on jenkimpiä kuin jenkit itse. No kukin taaplaa tyylillään.
     
  3. Julleropaaja.

    Julleropaaja. 1st gear

    Kyllä kaikkea saa arvostella, niinhän itsekin teen. Mutta eipä vielä ole tullut kenenkään autoa, prätkää tai itse ihmistä vedettyä nettiin kuvien kera ja perustettua julkista inkvisitiota kivittämään ja mustamaalaamaan. Mutta toisaalta onhan jo aikanaan alakoulussa olleet kovimpia ne, jotka on isolla joukolla ja mielellään nimettöminä kiusanneet jotain pientä yksinäistä :eek:(

    Mutta kaikesta pitää löytää jotain positiivista ja tästäkin löytyy. Suomessa on paljon todella upeita ja teknisesti huippuja Camaroita ekoista vuosimalleista ihan tämänm vuoden malleihin asti, mutta pikkuhiljaa minun taitaa olla silti Suomen tunnetuin auto pian.

    Jälkeenpäin ajateltuna olisi monta asiaa voinut tehdä toisin, jos olisin vain ja ainoastaan näyttelyä ajatellut, mutta alkuperäinen ajatus oli tehdä auto lähes valmiiksi niin, että tulee näyttelyyn omalla konevoimallaan. Auto tuli minulle täysin purettuna, aloitettuna projektina, joten en edes tiennyt mitä kaikkea on edessä. Kohtuullisen hyvää ja tarkkaa aikataulutusta pilasi lukuisat useita iltoja vieneet yllätykset...

    Runkoa kun oli muutettu, piti alkaa tekemään paikkoja takajousille. Odottaessani uusia Powewflexin puslia riipukkeineen, tein takakontin pohjan, no eipä jouset sitten mahtuneetkaan, siis rälläkkä käteen ja uutta tekemään. Jouset oli paikallaan niin tajusin, että perän jousien korvakkeet on väärässä paikassa, kaverilta plasma lainaan ja harjoittelemaan sitä. Ei tietenkään ollut olemassakaan alkuperäisiä käsijarruvaijereiden paikkoja tai kiinnikkeitä, siinä meni sitten pari iltaa. Takapenkki piti kaventaa ja sisustuksen paneeleita leikellä. Kardaania sovittaessa oli ilmeisesti auto kutistunut, koska se on liian pitkä, TH700 on sen verran pidempi, että pitää pari tuumaa saada kardaania lyhennettyä. Kaikki tämä siinä samassa, että auton mukana tuli täysi pakettiautollinen muovisäkitettyjä auton osia ja pari laatikollista sekaisin olevia pultteja, kiinnikkeitä yms. Sai oikeasti tehdä ison pojan palapeliä korjausoppaan ja netin avustuksella.

    Viimeinen niitti oli omin voimin kulkemiseen se, että juuri tuota konetta varten suunniteltua turbosarjaa ei ilmeisesti oltu ajateltu asennettavan autoon, jossa on kaikenlaista ylimääräistä kuten lämppärin/ilmastoinnin kotelo, jarrutehostin/pääsylinteri, runkopalkin yläpuolella kiinni olevat ylätukivarret, konepellin saranat ja itse konepelti.......

    Mutta tämä on harrastamista ja haasteet on elämän suola. Toki helpottaisi jos olisi lompakko siinä kunnossa, että veisi vain osia pajalle ja ameriikan nettikaupoista shoppailisi valmiita hipo-osia. Mutta olisiko se sitten harrastamista?

    Tuohon näyttelyn sisältöön voisin sen verran lusikkaani tökätä, että ihan hyvä saada saman katon alle erilaista kalustoa ja hyvä, että ne on eroteltu eri halleihin, kukin voi poimia oman mieltymyksensä mukaista kalustoa silmiensä eteen. Jos olisi vain tiukkaan rajattu tietyn mantereen autonäyttely, voisi anti olla huonompi ja paljon suppeampi. Ehkä nyt saman katon alle kerättynä jopa valtiovalta lainsäätäjineen näkee, että autoharrastus on huomioonotettava seikka ja koskettaa monia suomalaisia, jolloin sitä ei voi ryöstää ja laiminlyödä ehkä ihan silmittömästi.

    Nyt koko näyttelyn parina päivänä kierrellessä tuntui siltä että kokonaisuutena tuuninkipuolen nuoret lippispäät oli niitä, jotka on enemmän tehneet omin käsin autojensa eteen. Liian paljon on sitä, että joko oma tai isäpapan lompakko on siinä kunnossa, että nettiä tutkiessa vaan soitetaan välittäjälle ja tilataan auto, joka sitten viedään suoraan pajoille töitä varten, lopputulos otetaan sitten hinausautolla omaan talliin ja pari kertaa vuodessa viedään hinurilla näyttelyyn. Koskee sekä amerikanautoja, että bemareita, Nissaneita, Audeja ja muita monen normaaliä päivätyötä tekevän ulottumattomissa olevia autoja.
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Se turbosarja oli varmaan joku ebayn valmis satsi?
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    :D :D :D

    Nojoo;......... Hatunnosto jo pelkästään siitä että olet saattanut jonkun toisen purkaman osakasan ajokuntoon.

    Nimimerkki:..... oma projekti vasta 30 vuotta "työn" alla.....
     
  6. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    hyvähän se vain on,että kalusto on kirjavaa ja monipuolista,ei aina tarvi olla just viimosenpäälle,joka vehkeestä löytyy aina jotain joka ei kaikkia miellytä.

    Näyttelyn taso kokonaisuutena ei minua miellyttäny ja tällä en tarkoita ,että olisi pitänyt olla huippu kiiltäviä ja rakennettuja laitteita enempi.

    Sanotaan ,että tuuninki puolesta jäi parempi fiilis ,kuin jenkki osastolta ja en todellakaan ole mikään tuuninki ukko.

    Fastbac Mustangit ,Cadillacit,Valiantit,Galaxiet ainakin näitä jäin kaipaamaan ja ihan perinteisiä isoja korimalleja oli sitten kyseessä ht/tolppa malli näitä olisi saanut olla myös.

    nyt saa aloittaa sitte kitinän mielipiteestäni.
     
  7. Sumo

    Sumo 1st gear

    Päivää vaan kaikille.

    Apinalauman käytökseen kuuluu, että se se apina, jolla on eniten tarvetta tulla tulla hyväksytyksi ryhmän jäseneksi, lyö poikkeavia yksilöitä kaikkein kovimmin. Tuplaturbo ja appelsiinimaalaus ei siis tässä apinalaumassa missään nimessä käy.

    Poikkeava yksilö voi joko jättää lauman tai jäädä taistelemaan asemansa puolesta. Minusta Jullella on hyvät mahikset tuplaturbon avulla?

    Ai Amerikan car showhun ei mahdu euroja, japseja, ausseja tms??

    Johan pomppas. Mihis sitten mm. Wheelie Wagon (40-luvun Morris), Beavers Cortina, sheikkien Rollsi tai esim engelsmannien Ford hot rod Popularit olisi pitänyt tunkea tässä vuosien varrella (kun ei vielä ollut tuuninkia)? Ja tiedoksi, että mä en erityisemmin pidä brittivehkeistä, paitsi juuri noista ja joistain muista, joita ei nyt jaksa luetella.

    Julleropaajalle tiedoksi!! Ota se herne nokasta veks ja jatka entiseen malliin. Satuin kuulemaan tuning puolella olleesta turkoosista -67 GTOsta myös arvostelua... eli tässä apinalaumassa ei käy myöskään näyttelykunto ja klähmäiset kattokourut...

    GTO nimittäin oli erään kävijän mielestä ihan vähän huonosti tehty maaliltaan, kattokouruissa oli jotain klähmää ja muutenki oli sanomista. Mitään hyvää ei ollut, ei ilmeisesti ainakaan mainitsemisen arvoista.

    Ja mitä tulee lompakon avulla rakentamiseen, sekin on ok, koska muutoinhan jotkut Ameriikan kustomgurut ois ilman autoja?

    Loppujen lopuks, mitä väliä kuka rakentaa jonkun toisen auton ja miten??

    Me vaan ollaan maailmassa, missä mikään MUIDEN TEKEMÄ ei koskaan kelpaa ja VAIN MÄ osaan tehdä kaiken paremmin. Jotkut kutsuu sitä narsismiksi, jotkut kommunismiksi, toiset fasismiksi ja yhdet kateudeksi.

    Mä en tiedä, onko tää kaikki vain HOMO SAPIENS -lajin erityispiirre ja esiintyykö apinalaumoissa näitä ominaisuuksia, mutta ainakin banaanit jaetaan simpanssilaumassa tasapuolisemmin, kuulema.

    Ja lisäksi, apinalaumassa jos oltais, niin sun autossa ei olisi appelsiinipintaa, koska apinat ois LAUMANA hinkannu niin kauan, että ois vain peilipinta. Mä en oikeastaan kadehdi tuplaturboja enkä GTOita, vaan apinoita...

    Mutta who cares ja sä voit ens kesänä tukkia maalipinnan arvostelijoiden sieraimet kuminpalasilla.

    PS
    Sitä ennen katokin, että kattokourut on huolella tehty! :D :D :D
     
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Joopa joo.. McHeaven :lol: Yhtä ja samaa "old school" sontaa kaikki, reseptiin: pannun kone, valkosivurenkaat, kapea keula, "Texas tanko", feikki-ruostemaalaus ym.
    Noi on kaikki jo niin nähty :wc:
     
  9. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Täyttä asiaa^^
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

  11. Fargo

    Fargo Gearhead

  12. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead


    Vanhaa pohjaalaasta sanontaa mukaallen, notta tossa on vaan se vika jottei siinä oo mitään vikaa..
     
  13. Julleropaaja.

    Julleropaaja. 1st gear



    Pirun asiallinen vehjehän tuo on. Mitä kuvasta voi päätellä niin alusta on ryhdissään ja ovet, konepelti, puskuri ym istuu hyvin paikalleen ja listat ym tallella, jos niistä tykkää.


    SUMO: Onneksi Camarossa ei ole kattokouruja.....
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

  15. BT.justice

    BT.justice Gearhead

    Ja sit toi redneck-meininki tästä "pelkästään amerikkalaisia autoja näyttelyyn". Hohhoijaa. Voi sissos saatana. Suomalaiset on jenkimpiä kuin jenkit itse. No kukin taaplaa tyylillään. A M E R I C A N carshow! Thyyninki ja hunksit sitte erikseen :) peace!
     
  16. vw79

    vw79 3rd gear

    Varmaan nämä only amerika punaniskat on käyneet paskomassa general motorsin pääkonttorin pääoven eteen kun servoletti alkoi myymään korealaista daewoota servolettina. Aivan kauhee häpeä.

    Se mikä mua isoissa näyttelyissä kiehtoo, on just kaluston monipuolisuus.

    Hesan näyttelyllä on ihan oikea perusasetelma

    Seuraavana vkl saloon autosaloonia kattomaan.
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    Pari kertaa on mainittu tuo meidän paskainen tolppa mopari, joka oli KERHO osastolla, ei siis ollut fhran valitsema. Vieressähän oli entisöity ja museokatsastettu dart. Halusimme tuoda esille kerhoa, joka oli muuten ekaa kertaa esillä historiansa aikan näyttelyssä. Halusimme tuoda myös esiin, että kerhoon voi kuulua minkäkuntoisella a bodyllä tahansa. Kerhomme on sellaine kituva kerho, johon haluamme lisää jäseniä.

    Toinen juttu oli kannanotto tähän ilmastotouhuun, jossa kohkataan sitä, että pitää olla uusi vähäpäästöinen auto, että maailma pelastuu. Vertailuna toimikoon Prius, joka on jotain todella hienoa, jonka valmistaminen on todella saastuttavaa. Mielestäni on ekoteko ajaa vanhalla autolla..
    Tämä on myös samalla kannanottoni suomen korkeaan autoverotukseen, joutuu ajaa vanhalla, eikä ole varaa uuteen autoon. Ikinä.

    Jos juttumme ei avautunut sinulle, niin sorry, emme onnistuneet asiassa. Jos älysit, niin onnittelut :)
    Ps. Oudoin ilmiö oli se, että tuota paskaista darttiamme kuvattiin enemmän, kuin sitä hienompaa Darttia :eek:
     
  18. ata

    ata Gearhead

    Jo on taas juttua täällä...

    Mutta niinhän se on, että oli siellä näyttelyssä ihan mitä tahansa niin jonkun mielestä se on ihan paska ja siitä pitää kirjoittaa nettiin. Joko siellä on LIIKAA jotain tai sitten niitä ei ole TARPEEKSI. Ja jos on jotain tarpeeksi, niin sitten jonkun toisen mielestä just niitä oli ihan LIIKAA. Ja ihan paskoja muutenkin.

    Ja jos näyttelyn nimi on American Car Show, niin ei saisi olla kuin Amerikassa tehtyjä autoja... no onko kaikki muut kuin Amerikassa tehdyt autot sitten Tuning-autoja, kun sen toisen puolen nimi oli "Tuning Car Show", sielläkään ei sitten vissiin saisi olla kuin "tuning-autoja" eikä minkään muun tyylisuunnan mukaisia valmistusmaasta riippumatta.

    Keskeneräisen auton osalta minun mielipiteeni on oikeastaan se, että joko täytyy sitten tuoda vaikka jollain kyltillä esille että auto on keskeneräinen projekti ja miksi se on tuotu näyttelyyn keskeneräisenä, tai sitten tuoda se vasta seuraavan vuoden näyttelyyn valmiina. Keskeneräinen auto ilman mitään selityksiä auton vieressä aiheuttaa juuri tuollaista keskustelua jota paljon oli esillä tuon Camaron osalta. Toki on ymmärrettävää, että joskus autoa ei ehdi saada valmiiksi. Yhdellä kaverilla oli auto siellä tuning car shown puolella joka oli hylsynä vielä keskiviikkona ja taisi viimeisenä autona torstaina työnnetty halliin... siitä ei kuitenkaan nähnyt ainakaan että se oli aika viime tingassa valmistunut päällepäin, toki sama auto oli ollut esillä jo viime vuonna Tampereen hrrs:ssä ja x-treme car showssa, mutta ainakin sisusta oli rakennettu uudelleen tässä nyt keväällä siihen.

    Itse kävin näyttelyssä parina päivänä, lauantaina ja sunnuntaina, ensin omaan tahtiin lauantaina ja sitten kaverin kanssa sunnuntaina, molemmille päiville riitti oikein hyvin nähtävää eikä tarvinnyt kyllästyä. Parkkimaksun maksoin lauantaina kun omalla autolla (joka viime vuonna oli tuolla esilläkin, vaikka on kauheaa, Australiassa tehty eikä siten "amerikkalainen" vaikka löytyy kyllä mm. "Encyclopedia of American Cars"-kirjasta). Se tosin vähän hiersi kun harrasteparkkiin ajaessa nörtin näköinen parkkivahti sanoo, että "se on täynnä", vaikka siitä paikastakin näki että se oli ehkä 2/3 täynnä... ja kyseessä oli kuitenkin jo iltapäivä jolloin osa autoista oli jo lähtenytkin sieltä. No eikun uukkaria vaan ja halliin parkkiin. Sunnuntaina en sitten Australianmuskelilla tullutkaan, vaan kaverin käyttisbemarin kyydissä, kun ei tuonne erikoisuuksia kaivata. Joo, tuommoinen 2000-luvun australiankummajainen käyttiksenä vaatii sekin aika lailla harrastuneisuutta, vaikka sitä en ole mitenkään rakentanutkaan, lähinnä vain teettänyt jotain parannuksia ammattilaisilla. Ei kaikkien autojen tarvitse olla museoikäisiä eikä uudempien tarvitse olla muutettuja, etenkään jos ne vakionakin ovat erikoisuuksia vaikkei sitä suuri yleisö aina tajuaisikaan. Makuasioita kaikki toki. Tosin se harrasteparkki oli muutenkin nyt jäänyt sellaiseen paitsioon kaikenmaailman rekkojen ja kuljetuskaluston väliin ettei sieltä mitään päässyt oikein näkemäänkään.

    Mutta nyt näin viikkoa myöhemmin kuvia katsellessa mukavasti pääsee takaisin tunnelmiin ja kuvista näkee aina jotain sellaista jonka näki livenä, mutta ei ihan samalla tavalla. Siksi kiitos kuvien napsijoille ja nettiin laittaneille, siksi pistin itsekin omat kuvat nettiin. Tosin pistin vain kameralla kuvaamani kuvat nettiin, "mp3-soittimessa" (iPod touch) kun on vielä toinen mokoma kuvia jotka napsin sunnuntaina, joita en laittanut ainakaan vielä nettiin.

    Monia mieleenjääneitä autoja oli kyllä esillä, kuten muutamia sellaisia jotka eivät olleet ainakaan tällä hetkellä ihan näyttelykunnossa. Huonoja maalipintoja oli siellä tuning car shown puolellakin. Toisaalta voisi kuvitella että se turkoosin GTO:n haukkuminen oli tarkoitettu lähinnä sarkastiseksi kommentiksi sen arvostelijalta, eihän siitä autosta oikeasti voisi mitään valittaa... toisaalta lähinnä vain siitä että miksi se oli siellä tuning car shown puolella kun selvästi se olisi kuulunut american car shown puolelle. Sama autohan oli viime vuonna kyllä nähty jo Tampereen HRRS:ssä ja taisi olla Lahden Classic motor showssakin, mutta näyttelykierroshan kuuluu asiaan, kunhan ei samassa näyttelyssä ole useana vuonna ilman merkittäviä muutoksia, niitäkin aina joskus näkyy.

    Hinnasta ei voi valittaa kun ei mun budjetti mennyt sekaisin 9 euron kustannuksesta mitä tuo tuli maksamaan... tänä vuonna tuli käytettyä FHRA:n jäsenetuna tuo kokoaikaranneke, aiempina vuosina on ranteessa ollut näytteilleasettajaranneke.

    Itsehän olen näyttelyssä käynyt joka vuosi vuodesta 1982 lähtien poislukien yksi vuosi jolloin olin USA:ssa ja samana viikonloppuna kävin sitten paikallisessa autonäyttelyssä... Toki silloin 80-luvulla kokemus oli järisyttävämpi kun oli itse nuorempi eikä mitään erikoisempaa kalustoa nähnyt ainakaan pikkukaupungin kaduilla juurikaan, muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta. Ei tämä vuosikaan pettymys ollut ainakaan minulle. Mutta tiedän kyllä että omat mielipiteeni ovat omiani, siihen kyllä varaan oikeuden pitää omat mielipiteeni autoista, itse kun pidän sekä eurooppalaisista että amerikkalaisista sekä etenkin australialaisista autoista. Japseista nyt ei niin väliä tai moottiripyöristä, mutta ei nekään minua haittaa siellä... :D
     
  19. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Näitä kun lueskelee, niin tulee väistämättä mieleen että mikä on huonon ja hyvän maalipinnan määritelmä? Missä raja kulkee?
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tässä mun käyttöautossa on ainakin selvä raja, listan yläpuolella on huono maalipinta ja alapuolella on helvetin huono :D

    http://aijaa.com/iHPSLI

    Lauantaina tuli käytyä paikanpäällä ja ei mitään valittamista.
     

Kerro tästä muillekin!