American Car Show 29.3.-1.4.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Miksu.1g, 27.3.2013.

  1. Sumo

    Sumo 1st gear

    Pitäis perustaa Raggarbil -luokka! Sit ois jokakeväinen FHRA American / Raggar-tuningshöy.

    Potkukelkka/sukset/matkalaukku katolla on jo sitä paitsi menny muodista. Katolla kuuluu olla halkoja, pökäleitä tai ruosteista roinaa.

    Sukka pakoputken päässä, rintsikat vetokoukussa ja kaljatölkit lävistettynä antenneista oli IN ainaki Rättvikissä viime kesänä.

    Terva ja höyhenet on myös aina yhtä eleganttia.
     
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tulihan tuolla kahtena päivänä käveltyä, ensin päissään lauantai ja maanantaina sitten parsintakierros selvästä päästä.

    Minä kiinnitin tässä Julleropaajan Camarossa huomion nimenomaan tekniikkaan, en nähny (edes silloin maanantaina) mitään appelsiinipintoja, koska en ole sellaisesta kiinnostunut. Ilahduttavaa yleensäkin nähdä, että ahtaminen on siirtynyt jenkkautopiireissäkin jo 2000-luvulle.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Itse en Jullen autoa livenä edes nähnyt, ainoastaan tänne linkitetyn kuvan, mikä ei antanut oikeutta tekniikalle.

    Mut joo, jos RaggarBilar osasto tulee näyttelyyn, en varmasti maalaa tai pese tota kaukoa sitä ennen :D
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    raggarbilar nurkkaus ois kyllä ihan hyvä. tilaa siellä tuntus olevan että tuskin se ees veis tilaa oikeilta autoilta. Kokeilu mielessä ens vuodeksi ?
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ton ^^ osaston mä muistan jonkun vuoden takaa.. Tai sit on ollut enemmänkin vastaavia.

    Mitäs jos perustais "kerhon", keskenään hoitais sen muutaman "asiallisen" ritsan paikalle ja koittais pitää homman suht asiallisena.
    Panostais siihen sommitteluun kunnolla, niin ehkäpä vois olla tuollainen osasto useampana vuotena.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Otapa riski, vuokraa tilat ja järjestä linttanäyttely, sittenhän tiedetään, vetääkö ne yleisöä vai ei. Itse en niiden usko vetävän yleisöä niin paljoa, että näyttelyn järjestäminen olisi kannattavaa. Muutenkin nuo linttaihmiset yleensä kuuluvat harrastuksen lieveilmiöihin, jotka aiheuttavat lähinnä pahennusta muissa ihmisissä niin autoillaan kuin käytökselläänkin.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Putte, aiheutanko minä mielestäsi pahennusta kanssaihmisissä :D

    Älä oo taas noin mustavalkoinen, linttailua on monenlaista kuitenkin...
     
  9. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Niin missä kulkee lintan raja? Tuleeko autosta lintta, kun se maalataan mattamustaks vai mikä? Lintta osassto tai näyttely olisi jotain mikä muistettais vähän aikaa. Yksityisen ihmisen nyt on vähän vaikee alkaa järjestää näyttelyä muutenkaan, mut suomen ajoneuvo kulttuurin vuoksi fhra ja jotain muitakin kimpassa vois järjestää tälläsen näyttelyn
    Sinne ne herkkupyllyt notkumaan vaan kyl sinne sakkii tulis.
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    No ei sinne kyllä ainakaan asiaan perehtymättömiä juuri sitten tule.Lapsiperheet paksuine lompakkoineen voit unohtaa samantien.Tuuninki pellet myös.Ainoastaan myymällä siellä halpaa kaljaa,järjestämällä jonkun kuminpolttopaikan(jossa joku rämä voi ulvottaa toista takarengasta)ja joku laadullisesti huono pumppu soittaan. :rotfl: Ja voittehan sitten pitää kilpailun kellä paskasimmat kuteet näyttelyssä kaupanpäälle. Lopuksi joku iso nyrkkitappelu. :poff: Räkäsiä ukkoja ja akkoja.Huutoa ja möykkää.Onneksi tuo linttameininki on tosiaan vähän vielä näkymättömissä.Joskus jotkut rakennelmat ollut ihan ok,ne patinoituneet pinnat yms mutta tekemällä tehdyt..
     
  11. Fargo

    Fargo Gearhead

    Mä oon mukana.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Luin koko topikin läpi, varsin viihteellistä :lol: . Itse olen viimeksi käynyt -92. Huomasin että autoja kannattaa katsella niiden luonnollisessa ympäristössä, ts kilpurit kilparadalla, cruisailuvehkeet cruisingissa, nelivedot metsärallissa, ja näyttelyssä sitten näyttelyautot. Vika oli siinä että ne ei sit taas kiinnosta. En luultavasti ole tässäkään suhteessa ainutlaatuinen. Mikään ei ole niin tylsää kuin kilpurin katsominen näyttelyssä.

    Pikakelaus 20v eteenpäin ja nyt tuo menisi nimenomaan perhetapahtumana, missä juniori saa hieman katsella kaikenlaisia autoja, vaikka sit tunareita, ja isä "somisteita". Ilmeisesti autoista vähät välittävälle vaimoväellekin oli jotain chippendaaleja lavalla tms? Eli kuulostaa nyt ihan ok tapahtumalta. Ei jaksa olla enää niin hardcorea tämmösten kanssa, kunhan nyt kaikki jotenkuten viihtyy. Amerikkalaisissa sen pääpainon pitäis kuitenkin olla, jos jenkkejä olis tarkoitus mennä katsomaan.. Mut jos eurotunarit ei ole jenkkien määrästä pois niin ei niistä haittaakaan ole. Jos ne on vielä eri hallissa niin sieltä voi pysyä sit poissa.

    Hinnoittelu tuntuu olevan ihan linjassa sen kanssa mihin on muualla tottunut, oikeestaan kohtuullinen. Kalja saakin maksaa että pysyy se dokaamisen meininki aisoissa.

    Tämmöstä näkökulmaa.
     
  13. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Tuliko selväksi? :poff:

    Tuota linttanurkkausta sen sijaan kannatan, varsinkin asiallisesti tehtynä, vaikka tapanani ei olekaan ajella millään hirveellä lintalla ja aiheuttaa pahennusta, kai ne ajat oli parikymmentä vuotta takaperin... :rotfl:
     
  14. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Viihteellistä kannanottoa tänäkin vuonna... :) Omasta puolestani näyttelyvierailu oli ihan OK eivätkä hinnat ahistaneet ollenkaan ja pyöreitä vuosia tuli juhlittua perjantaina näyttelyssä. Muutama sellainen kaveri tuli tavattua, joita ei ole nähnyt vuosiin. Täytyy kyllä ihmetellä, että millainen puusilmä sitä on, kun porukoitten valokuvista löytyy sellaisia autoja, joita itse ei ole muka nähnyt...

    Pizzerian mimmit yllättivät (tämä ei ole moite FHRA:lle, koska ei liity mitenkään näyttelyyn...) viimeistä "ehtoollista" haettaessa: kun kello oli pe 17.31, niin bisseä ei enää tippunut kuivaan kurkkuun, koska messuhallin säännöt käskevät lopettaa annostelun silloin (puolta tuntia ennen loppua). No kannoimme rahamme Ahmedille, Pasilan aseman yläkerran pizzeriaan, jossa bissekin oli lähes puolet halvempaa...Nou hätä siis ja saunaoluetkin löytyivät alakerran K-kaupasta, jossa näytti oluen katteetkin olevan kohdallaan...Päivän hämmästynein henkilö löytyi kotoa, kun rouva ihmetteli kahdeksan maissa, että: "joko sä olet kotona?" Tarkistin varmuudeksi vaatekaapit, josko sinne olisi eksynyt ylimääräinen "Huulio" isännän liian lyhyen visiitin aikana autonäyttelyyn... :)

    Linttaliiteri ideana ihan hyvä, nyt saadaan kaikki raadot helposti näyttelyyn ilman peruutuksia, kun ne on aina valmiina... :)
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Jaa-a,tähän pakko hiukan avautua kun joskus itekkin on tullu puhuttua linttamiehistä tohon yllä olevaan sävyyn..Onhan ne pahimmat porukat laskettavissa lieveilmiöiks,eli kymmenen agressiivista tappelunhakijaa autossa ja ketään ei autot oikeasti kiinnosta eikä niistä mitään tajuta.No,on varmasti olemassa eri ryhmääkin linttaäijissä.Tässä itte rakentelukautta lopetan tänään (valmis),ja tulee mieleen yks ryhmä mikä vituttaa vielä enemmän,eli isin kultapojut jotka päättää että nyt ruvetaan jenkkiharrastajaks,ostetaan valmis auto ja kaikki viritykset ja huollot tehdään pajalla,koska ei itte osata eikä viittitä opiskella,koska se ite auto ei kiinnosta vaan se on ostettu sen takia että sattuu sopimaan hyvin aurinkolasien sankojen väriin tai jotain vastaavaa...Tai ostetaan valmis auto ja viedään näyttelyyn,on ehkä itte pesty?? Nämä ne vasta feikkityyppejä on,jos pitäs valita vähänkään asiallisesta linttamiehestä tai tommosesta kultapossuörvelöstä niin ensin mainitulle menee mun kunnioitus.Lähtökohtana pidettäköön sitä että lienee 90 prosenttia porukasta on samaa kun minä,eli hankitaan vehkeet koska kiinnostaa,opiskellaan ensin ja sitten aletaan tekemään,vuosia menee pelkkään opetteluun.Noilla kahdella ryhmällä ei mene. Edellisessä jämsä-miitissä vierailin yhessä raggarimökissä niin porukka ei osannu edes laittaa automerkkejä omiin leireihinsä.Se on jo aika karu signaali.Meillä muijakin tietää tommoset perusasiat vaikka unissaan.Hieman noloa kun ollaan isot rebel liput selässä eikä tiedetä onko cadillac moparin vai gm:n lippulaiva,uunoimmat ei osannu edes chevrolettia yhdistää leiriin..säälittävää.Mut toi etelävaltiolippu onkin yleensä merkkinä jostain tuon tyylisestä.. :wink: Tähtilippu ja uskollisuutta siihen,ja aitoa kiinnostusta niin sitte toimii.
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Kaikki kun ei tiedä kaikkea kaikesta, vaan heitä ehkä enemmän kiinnostaa ne omat jutut, kuin esim minkä valmistajan auto on mikäkin.
    Sä kuitenkin näytät tietävän, kiva homma :wink:
     
  17. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    .. osu ja uppos. :poff:
    Tarttee seuraavassa cruisingissa pälyillä olan yli, ettei tosiharrastajat ala pommittamaan klapeilla tai jotain, jos sattuu huomaamaan, että en oo itte ruiskinu moppeen maalia pintaan.. ja pakarinkin on takonu joku peltiseppä Kannelmäen kupeesta.. :oops:

    vakavasti ottaen, itelleni tärkeintä on saada ihailla komeita kiesejä, riippumatta siitä, kuka ne on kasannu, tai millä ansioilla hankittu. Kiva että rahamiehet hankkii maahan kalustoa, josta meiksi näkee vaan märkiä päiväunia.

    mutta tää nyt ei tainnu olla ihan sitä mistä JP marmatti, mutta sainpahan sanottua ..
     
  18. JariV

    JariV 2nd gear

    Jos et oo jotain autoa ostamassa ittelles niin mitähän väliä sillä oikeesti on onko sen vehkeen rakentanu sen ajaja vai sen kaveri? Vai herra X?

    Jos et oo ostamassa mitään ja vituttaa ku joku ei aja ite tekemällään autolla niin kannattaa varmaan jäädä sohvalle telkkarin ääreen ja kirota maailman epäoikeudenmukaisuutta.

    Mitäs ihmettä se kenellekkään ulkopuoliselle kuuluu kuka on rakentanu ja mitä? Jos "tosiharrastajalla" on varaa alkaa tuomitsemaan tolleen niin parempi on, että pysytään vaan siellä omassa halkovajassa hinkkaamassa sitä fillarinstongaa eikä näytetä sitä koskaan kenellekään ni ei tuu spekulointia.

    Kuulostaa vähän meininki siltä että kaikki pitää tuomita ja mistään ei kannata nauttia. Ei edes hienosta tai vähemmän hienosta autosta kun "sen rakentaja ei enää oo sen omistaja". Niinku mitä ihmettä? Mitä toi tollanen on?

    Mä suhtaudun kauniisiin autoihin silleen että niitä on kaikkia kiva kattoo ja nähdä liikkeellä. Se pelastaa päivän kun näkee moisen audivolvobemarien joukossa ja moninkerroin kun niitä näkee useamman kerralla.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Eikös se ole hyvä yhtälö, että toisella on rahaa ja haluaa auton ja toisella on taito tehdä se auto. Jos noita rahakkaita auton haluajia on riittävästi, niin se elättää muutaman autoja rakentavan pajan ja tuo lisöksi valtiolle verotuloja ja auton ostajalle myös nautintoa omistamastaan autosta ja kaikki ovat tyytyväisiä voittajia.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    JP päästi suustaan oikeen katkeran miehen pökäleen.

    Esim mulla ei ole aikaa "rakennella" yhtään mitään. Valitettavasti ei ole rahaakaan, ainakaan niin paljon että sen laittaisi hienoihin leluihin. Jos olisi niin voisin hankkiakin jonkun valmiin lelun. Itse tehty on aina itse tehty, mutta jos vaihtoehto on ei-mitään, niin...eiku kauppaan vaan. Ja se on sit ihan sama millaisia ajatuksia JP:n kaaliin siitä tulee.

    Mutta tuo linttahomma ja paskat housussa konttaaminen onkin ilmeisesti ruotsista kopioitu ja ainutlaatuinen "tyyli". En ole pohjois-amerikassa koskaan nähnyt vastaavaa.
     

Kerro tästä muillekin!