Amerikankitti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Tunaman, 18.8.2011.

  1. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

    Mitenkähän Ameriikassa paklatut kyljet kestää Suomen pakkasta?
    Lähteekö irtoamaan tai halkeamaan?
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Oletkos kuullut että ameriikoissa on siellä se Alaska.. eikö siellä ole aika kovat talvet :rotfl:
     
  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mun autoissani olleet amerikankittaukset ovat olleet lähes poikkeuksetta halkelleita. En tier sit syytä mut näin ovat olleet...
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Minä en näistäkään mitään tiedä, mutta mä luulen että käytetyn kovetteen määrä varmaankin määrää sen, miten se kitti halkeilee tai irtoilee, eikä se missä maassa se on tehty ja/tai vedetty pintaan. :odroll:
     
  5. linis51

    linis51 3rd gear

    Ei ne helposti irtoo, kun on kunnolla raudoitettu, vetämällä peltiruuveja klommon pohjalle. :D
     
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Amerikankitille on tyypillistä että sitä ei jostain syystä voi vetää ohuina kerroksina vaan aina pitää olla vähintään viisi senttiä.
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Amerikan poikien peltityötaidot on jotain olemattoman ja paskan välissä.. :D Siksi kittiä löytyy noista leivoksista "sopivasti".

    Itsellä myös työn alla "amerikkalainen näyttelyvoittaja", heheh.. Kittiä löytyi sopivasti myös,mutta eipä ole yhtään pintapeltiä enään pilaamassa tätä projektia. Uutta peltiä onkin talli väärällään.
     
  8. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo kun ei laita kovetetta ollenkaan niin pysyy joustavana eikä halkeile. :rotfl:

    Mulla Impalassa on amerikan poika vetänyt 90-luvulla tinapaperiteipillä reiät umpeen ja siihen kitin päälle. Hyvin on kestänyt tähän asti mutta kun näytin paineilmapistoolia niin yllättäen se kitti irtoili siitä tinapaperista... noo, karhensin vaan hiomakoneella ja vedin uudet kitit päälle niin nyt menee taas 10 vuotta että heilahtaa...
    :wink:
    - Jani -
     
  11. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    Pakko nyt juurikin puuttua tähän urpaaniin lekentaan koskien peltiruuveja ja niiden reikiä jottä bondo pysyis paremmin, ne reijäthän on siksi siä kitti-laatan alla kun sitä pelliä on vedetty pihalle veto-vasaralla eli taka-paiskarilla, joka on vissiin ainoo pelli-sepän työkalu ameriikassa, tietysti taas voi joku besserwisser käydä rillit huurussa guuglettaan ja kattoo wikipediasta ja käydä viisasteleen niinkun tällä wanna-be harrastaja-saitilla tapana on mutta sehän voikin vetää v"#4n päähänsä...
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kyllä siellä on ihan (harrastaja)kirjoissakin neuvottu poraamaan lommon pohjaan reikiä, että bondo sitten pursuaa niistä läpi ja muodostaa kitille ikäänkuin niitinkantoja nurjalle puolelle. Ei sitten putoa niin helposti, jos on paksu kerros. Letukan ovessa oli jo 3-4 milliä syvään ja tikkuaskin kokoiseen painumaankin porattu kaksi reikää pohjalle.
     
  13. Caideman

    Caideman 1st gear

    Tässä kun noita kyläseppä Callahanin tekeleitä arvostellaan, niin kenelläkään ei varmaan oo tullut koskaan vastaa yhtään suomessa tehtyä kanaverkko/maitotölkki/hiomapaperi/kalsari - lasikuitukitti - massa/maali -korjausta? :rotfl:

    Taitaa vaan olla niin, et siellä ei niitä hitsauskoneita oo ollut ihan joka pojalla tallissa, kitti on edullista ja helppoa laittaa ihan kotioloissa.

    Eikä vanhoihin autoihin viitsitä panostaa suuria summia, kun kerran ne kotterotkaan ei oo minkään arvoisia. Toisin kuin täällä, jossa on pakko elvyttää se melkein 30 vuotta vanha paska, kun kerran rakas verotuksemme huolehtii uusien autojen korkeista hinnoista. :odroll:
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kelläs se meidän entinen -77 Plymouth Volare Coupe nykyisin onkaan? :rotfl:
    Siihen laitoin keskellä ovea olevaan ruostereikään seulaverkkoa (kanaverkko oli liian harvaa) sisäpuolelle pakkelin tueksi ja oven alakulman tein kokonaan pakkelista ennen jobbarille vaihtoon vientiä. No, nythän tämä auto on jo kuulemma oikeaoppisesti laitettu, oltuaan välillä jo purkuautonakin.
     
  15. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mä olen vähän niinku sellane semipakkelimies. Paikkaan aina pellillä mut ku en viitti omistamiini tusina-autoihin kauheesti kuluttaa aikaa ni paikkapalat kulkee välil vähä eri kulmas orkkispellin kaa joten pakkelii joutuu laittamaan joskus pari-kolmekin millii jos suoraa pintaa haluaa. Nyt on työn alla appiukon kaverin Astro jonka kaaria on viimeks paikattu automaalaamos. He olivat lyöneet ruostereijät lommolle ja vetäneet päälle reilusti pakkelia joten ei se ammattimiehelle vieminenkään aina ole hyvän työn tae...
     
  16. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Toki osalla on "pro" tatsia havaittavissa. :lol: Ei siellä silti moni pysty tuohon työnjälkeen. 8)
     
  17. Mörkö-74

    Mörkö-74 Gearhead

    Ja täällä (Suomessa) joka jätkä tekee tollasta jälkee... :poff:
     
  18. peelo57

    peelo57 3rd gear

    Tuo projekti näyttää ihan käsittämättömältä.... :eek:

    lähimpänä tollaista käsintehtyä metalli työtä taitaa löytyä pienistä urheiluauto firmoista, mutta niiden autot maksaa jo ihan eri summia kuin nää vanhat jenkit.

    Mitä tv:ssä on nähnyt näitä autojen/pyörien rakennus sarjoja niin niiden touhut näyttää ihan amatööriltä tähän verrattuna :lol:
     
  19. leksa

    leksa Gearhead

    No on tullut vastaan ja on lähtenyt eteenpäinkin. Itsekin laitoin 70kyt luvun lopulla vanhaan Nissaniini kanaverkkoa lokariksi ja pakkelia ja ties mitä pakeliittia sanomalehtiä jne.. Ulkonäkö oli kaukaa katsottuna ihan passeli ja kesti kesän sekä seuraavan talven kunnes rekkaauto vei kanaverkot mennessään eturenkaineen.
     

Kerro tästä muillekin!