Amerikanrauta joka kuluttaa 10L/100km tai alle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja JenkkiFani, 16.10.2011.

  1. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Minun neuvo on se että ostat jonkun josta on suhteelisen helppo päästä eroonkin tarvittaessa. Jos menet ostamaan jonkun suomessa superharvinaisen, mutta muuten perus jenkin menetät rahat jo siinä ostovaiheessa, koska todennäköisesti sitä ei saa kaupattua järkevään hintaan kenellekkään. Hyvänä esimerkkinä oma LHS Chryslerini. Maksoin tästä karvan alle 5000€, mutta jos tästä oikeasti nyt tarvisi päästä eroon ilman vaihtokauppoja olisi 1000€ sopiva hinta.

    Eli ostat jonkun halvan esim. Chrysler Saratoga tai pikkulaittonen alle 1000€ piilofarkku. Et menetä ainakaan kaikkia rahoja ja pääset siitä suht nopeasti eroon jos tulee tukala paikka ja varat eivät riitä auton ylläpitoon.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    "himpun verran" enemmän sulla siinä pyyntiä näyttää olevan, mutta jos tonnilla lähtee niin voin ostaa pois kuljeksimasta :lol:
    Nojoo, on tuossa varmasti paljon autoa tuohonkin rahaan nähden. Eipä noi muutkaan etuvetojenkit kovin hintaansa halua pitää. Stratusta, 300m:ää ja jotain lepakkoa saa melkein ilmaiseksi. Kait se on se tomaattiräjähdyksen pelko mikä arvoa pudottaa?
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Tai juurikin se etuvetoisuus.
    Ainakin omalla kohdallani kiinnostus loppuu juuri tuohon "pikkuseikkaan".
     
  4. timo.t

    timo.t Gearhead

    camino 4,3 kiisseli
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mul oli olds custom cruiser joka meni 8L kulutuksel. tosin nisunasutekniikalla :poff: se oli vaan päällepäin sen verran riettaan näkönen että :pinup: käski hukata.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    No minua ei ole haitannut. Etuvetoisella etenee ihan yhtä ripeästi kuin takatuupparillakin, paitsi talvella vähän ripeemmin vielä, kun ei tartte jäädä alamäessäkin sutimaan niin kuin omalla pitkäkatolla joskus kävi :lol:

    Nykyvehkeillä saa ajaa jo aika pitkään että pystyy päättelemään kummasta päästä se raapii. Ja siltikin pitää ottaa kaikki luistonestot ja absit pois kun ei noi pirulaiset anna autoa edes sladiin potkaista. :-? Menepä uudellla bemarilla tai mersulla jääradalle, tai soratielle räppäämään niin alkaa vaan vituttamaan :lol:
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Miten se tekniikka edes liikutti tollasta maantielaivaa :lol:
    Tosin näkeehän noita aina välillä nörttiautossakin jollain 2.8l japanintekniikalla tjsp.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    :rotfl:
     
  9. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    luin juuri 6/ 70 tekniikan maailmaa, ja siinä oli raportti amerikan testilaitosten uusien autojen testeistä. niissä oli lähinnä kiinnostuneena listattu kiihdytysarvoja yms, mutta myös kulutusta. ja jopa niin että kulutusmittaukseen oli kuulunut täysikaasukiihdytyksiä ja siis arkiliikkumisen simuloivaa nopeuden vaihteluita.

    AINOANA alle kympin meni amc hornet kutosella!
    fordin pintot ja maverickit oli 10.5 paikkeilla kuten valiantit ja dartitkin. chevy nova 6:lla oli vienyt 11 sadalla -siis vuonna 1970, uusina mutta kaasareilla.
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    katso kulutuslukemat www.fueleconomy.gov, ameriikan valtion viranomaisten virallliset lukemat.
    Lukemia on päivitetty EU-yhdistetty-tyyppisiksi, ja sivuilta löytyy luvut myös litraa sadalla- sekä vanhemmalla mittaustavalla ilmoitetut luvut...

    oma 3800koneista käyttöbuikkia pitää tankata yleensä viimeistään 500km välein ja alle 60litraa sinne aina menee,siis 10-12 satasella (98e5;sta). Alin on ollut 10,3.
    fueleconomyn sivujen mukaan menee maantiellä noin 9:llä. varmaankin niin eikä tunnu lisäävän arkipyöritykset paljoa ruiskuvehkeisiin.
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Laajenna näkökantaasi ja osta pikappi. Siinä ei kukaan koskaan tule kyselemään onko oikea jenkki alla.

    Tässä esim tuli yksi erittäin edullisen näkönen vastaan:
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/scottsdale/3845512

    Koneswappi pitää huolen ettei kulutus ole kova.

    Tossa esim toinen. vaihtoehto ihan amerikkalaisella koneella

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/scottsdale/4301250


    Unohda ne henkilö"jenkit" joita tohon hintaan saa. Ei 60 luvun jenkeillä kuulu enään päivittäisinä vehkeinä pitää. Ei se edes kannata rahallisesti. Harrasteena hyviä.

    Sitten kun varallisuus kasvaa, osta Dodge Ram Cumminssilla. 8)
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No jos rotiskon hp oli 850e ja ajoaikaa 11/12... Nii eipä tuossa suurta tappioo tuu jos vaikka 12/12 Kuusakoskelle ajaa 8) :rotfl: Ottaen huomioon että kauppaan sisälty 2x "uuden veroiset" renkaat aluvanteilla. Eli investointeja perus huolto-osat ja menovesi :rotfl:
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    EI toi linkki aukee!!!! Ainakaan firman koneella...
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Ota se pilkku pois perästä? ainaskin itellä kun klikkaa ni se sisältää ton pilkun siihen linkkiin...
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Mahtaako noi dieselswapit mennä alle kympin kun vie senverran jo alkuperäsessä vehkeessäkin?
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Muistaakseni Tekniikan Maailma koeajo tollasen pitkäkaton, oiskohan ollu buicki, joskus aikanaan ku ne oli "muotia", 307:lla. Mitähän mahto siinä olla kulutus?
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    En muista tarkkaan, mut oli itellä silloin jenkkikuume hirveä ja mieleen jäi kommentti, että keskikulutus voi olla ajotavasta riippuen yhtä hyvin 14.8 kuin 18.4 l/100 km. Ostin silloin about 7 vuotta vanhan Capricen 305:llä mikä oli aina jostain kohtaa rikki eikä mennyt missään oloissa alle kahden kympin. :rotfl:
     
  18. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    No ei työssäkäyvälle, mutta sitten jos puhutaan tyylliin opiskelijat ym. jannut niin kyllä toi 850€ on aika kova kolaus. Sitä kun vähän leimalle laittaa hitsaa parit ratsupaikat tms. niin saa helposti omansa takasinkin.
     
  19. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    On joo pyyntiä, mutta mulla onkin tinkivaraa jos sen joku vaan ymmärtäisi. Ei ihan 1000€ kyllä ole lähdössä kun olen tähän lootan ja ilmastoinnin uusinu äskettäin. 8) Kova pyyntihinta karsii tyhmät kyselijät. Itse olen saanut vain puhelinsoittoja ja asiallisia tarjouksia tähän mennessä, mutta ei ole kiinostusta vaihtaa euroautoihin enään joten kaupat jääny tekemättä.
     
  20. JenkkiFani

    JenkkiFani 1st gear

    No se on kyllä totta ett ei monetkaa bensa autot, muutkaa ku jenkit, vie sitä alle 10L "kaupunkirallissa" :) mm. frendil vm 86 1.5l mazda 323 ja vie sellasta 8-10 satkulla. Oli kait turhan pihi toi mun otsikko :D, tosiaa halusin sil vaa karistaa sellaset tyylii 15L satkul & sitä enemmä kuluttavat veke, mut kuha matka ajos alle kympin pysyy, nii se olis meitsille realistinen ja kute tossa joku viisastelija noit valokuvaus jne. kommiaan lauko, nii onha se nii ett metroa & dösäää tulee käytettyä, nii ei sitä menopeliä joka ainoa päivä tartte :)
    Ett parkkiruudus se varmasti tulee aikaa viettää :D , jote sit ku sil ajelee nii ei se kulutus ny nii "pilkun päälle" :p ja silloi sais kyl se kyytiki olla jotai Neonia "jenkimpää" 8)
    60-luvun autot tosiaa ei kyl nykypäivän iha arkikäyttiksinä niit käytännöllisimpii, mut esim. Chevrolet Lumina josta luin ett olis saatavilla myös 6 paikkasena ja suhteellisen monipuolisella varustelutasollakin, ei kait kuluta kute caprice? Eikä hintakaan välttii yli pudjettini. Kellää minkäälaisii käyttökokemuksii? onko hyvä auto? iha käyttöauto tarkoitukses siis :D
     

Kerro tästä muillekin!