Amerikanrauta joka kuluttaa 10L/100km tai alle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja JenkkiFani, 16.10.2011.

  1. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Riviera normiajossa tasaseen sellaset 29.50 satasella:Delectra 13-14.
     
  2. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Mopar 273 nätillä ajolla jossain 9,00-12,00 litraa satasella.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Näyttää olleen edellisen kerran palstalla vuonna 2012, joten ei kannattane pidätellä hengitystä vastausta odotellessa.

    Vaikka topikin kahlattuani kiinnostaisi itseänikin että mikä on meininki nykyään.
     
    jjjkkk, Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    350 saaste-olssi 2.41:1 perävälläril ja th350 +1800kg, karvan alta 11 matka-ajos.
    Eka stoppi oli ku tankki tyhjä ja tarvi tankkaa uuestaan, välil ei yhen yhtä stoppii ja ilmastointiki jauho :poff: Kirjaimellisesti matka-ajoo eikä mitään kylästä-kylään neppailuu.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Otsikkoon liittyen:

    Ford explorer 93 4.0 meni matkassa alle kympin 90% maantieajoista.

    3.8 v6 etuveto gmmät myös selkeesti alle, jopa alle 8. Yleensä alle 9.
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Valiant '65 170cid slantilla, maantiellä alle kymppi satkulla, pätkäajo voittoisessa seka-ajossa 12,2l satkulle.

    Joskus ns. kertamittauksella otettuna, eli mitään päiväkirjaa en oo pitäny.

    Toki mulla vaan kesäajossa ku kuulun niihin kermaperseisiin jotka ei viitti ruostuttaa täällä etelän talvisilla suola-aavikoilla tuota.

    Ja kun kaikki mahdolliset tiivisteet ja raitisilmaluukut vuotaa vedet sisään, ni eipä oo mikään nautinto ajella tommoisella talvella.
     
  7. esmi

    esmi Gearhead

    Veikkaan että tänään menee, Oldsissa enemmän alkoholia kuin bensaa!, sen verran lyhyt matka Nastola cruisingiin! :cool:
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla 307 muuten samoilla meni suunnilleen tohon matkassa.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pidin vuosien kulukirjanpidon 1966 Valiantista. 225, automaatti ja 2,93 perä. Kymmeniä tuhansia kilometrejä Suomessa ja ulkomailla. Kotiosoite oli tuolloin pitkänsillan eteläpuolella, joten kaupunkiajokin oli todellista. Sekakulutus 13,3. Maantie 10. Kaupunkiajo 17. Muuten vakio paljon ajettu tekniikka, mutta kaasarina uusi ”Holley Economaster” joka oli valuiltaan suunnilleen 1:1 70-lukuisten slanttien tehdaskaasari, mutta pienellä pääsuuttimella. Ei ruopaissut asfaltilla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. kuutio

    kuutio Gearhead

    Menisköhän foximusti pinton koneella ja manuaalilla alta kymppiin...
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Oikeastaan aika mielenkiintonen aihe herätetty henkiin!

    Huhut kertoo ls padoilla päästävän kympin pintaan matkassa? Semmoinenko seuraavaan?

    Minulla on pariki jenkkiä mitkä menee ihan sekaajossakin alle kymppiin. Mutta molemmat käy tupaöljyllä ja ovat sekasikiöitä / pyhäin häväistyksia, joten jätettäköön ne ulkopuolelle.
     
  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Meillä oli taannoin 64 impala 2dht alkuperäinen 6+3-man auto. Siinä oli 250cid kutonen 1k holleyllä ja 3.08 perävälitys. Laitoin siihen alkuperäisen manuaalin tilalle 3+loikkari laatikon; sillä pääsi tasaisessa matka-ajossa 55mph 8,5l/100km. Se oli varsinaista pihistystä. Kun miettii suoran kutosen pitkää imusarjaa ja sitä yhtä pientä kaasaria, niin siellä rivin päissä 1 ja 6 pytyissä ei varmasti ole sama seos/täytös kuin esim 3 ja 4 pytyissä. Suuttimenkin taisin valita tuohon pienimmän mahdollisen millä se kakomatta toimi.
     
  13. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Ex-American 232 + aut vei n 9l/100 maantiellä ja varmaan toi nykyinen 232 man+OD menee alle kympin .
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Buick park avenue -92 v6, meni 8L satkulle rauhallisesti ajaessa.
    Turbo Paroni menee 7-7,5L luokkaan maantiellä.
    Jeeppi 4.0 L6, 10-12L maantiellä.
    Chrysler 300 -66, 383 v8, 13-15L maantiellä. Menis varmaan pidemmillä välityksillä lähemmäs kymppiä.. Nyt satkun vauhdissa 2800rpm.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ls kulutuksista kans luin joskus enemmän, mitään isoa autoa en löytänyt missä ois heittämällä alle kympin mennyt. F body ym kyllä, mutta onnistunee jo vanhan liiton padalla. Toki tehot ym eri.


    Kutosiahan löytyy myös mutta kaks pyttyä juu uupuu.


    Nopea yhteenveto tässäkin topicissa osoittaa kutosen edun kulutuksessa , siks mulakin 4.3 pickup
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tutun -06 chargeri 5.7hemillä lepuutuksilla menee keskikulutukseltaan kympin-yhdentoista välille. Taisi olla 10,5l/100km kun viimeksi ajoin sillä tuossa alkukesästä. Autolla ajetaan arkiajoja ja 40km suuntaansa työmatkaa. Kulutus nollattu vuodenvaihteessa et pitkä mittaus saattaa vääristää mut siinä on myös talven pakkaskelit ilman lohkista ja lämmintä tallia.
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eripituiset kanavathan on koko kierrosaluetta ajatellen oikein hyvä ratkaisu: aina on edes jossakin pytyssä ihanteellinen täytös!
     
    Bluestone tykkää tästä.
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Riippuu tietenkin imusatsista.
    [​IMG]
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    2 litrane kyrsleri kuluttaa enemmän kuin 4.3 tbikuukkaplatseri vaikka latserissa on 31" rupulikumit alla.
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla oli -66 Monacossa 413 cid, perävälitys 2,32, joka on aivan liian pitkä, 15l/100km oli utopiaa, lyhyempi välitys olisi varmaan auttanut ;)
     

Kerro tästä muillekin!