Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    eilen iski lumi tänne saloon, illalla piti mennä muutama valokuvakin ottamaan lumisesta salosta.. jiihaa kyllä taas liukkaalla cadilakkini mun meni kuin juna, paras talviauto ikinä ! (paitsi että vitun kuskinlämmitin ei toimi...)
     
  2. jyke

    jyke 1st gear

    Ragtop, vaihda kuskinlämmitintä.
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ei ihan helppo homma, 200 sivuu on aiheesta 5000 sivusissa shop manuaaleissa.. penkeissä on mm räjähdyspanos joka kiristää turvavyön kolarin sattuessa, asento solenoideja, moottoreita, miljoona johtoa...
    olen meinannut korjata ko vian jo viimeiset 3 kesää :oops:
    taidan ostaa motonetistä??? vaan uuden irrotettavan penkinlämmitimen, vaikka kauheelta näyttääkin... se vaan tuppaa jäämään päälle...
    noh, ei hätää, näissä cadilakeissa on hieno akun säästö systeemi, auto tajuu itse sammuttaa turhat laitteet, että akku säästyy.. esim ajovalotkin sammuttaa itsekseen, jos ne unohtuu 8)
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ootas kun se alkaa renaamaan.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    renaamaan??? siis temppuilemaan, vai ??
    edellinen kesti 2-3 talvea.. ei tämän 140 kilosen jantterin alla mikään kestä :O)
     
  6. jyke

    jyke 1st gear

    Ahaa, kyse olikin penkinlämmittimestä.
     
  7. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    '61 Ford STWeellä pyyhkii oikein sutjakasti ainaki vielä näillä keleillä. Ei sivuputkilotkaan kolise niin pahasti ku on lunta pehmusteena. 8)
     
  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Ettei mennä ihan ulos aiheesta niin lainataan tämän topikin aloitusviestiä 5/2003:
    Ylläolevasta on aikaa sellainen runsaat kahdeksan vuotta joten jos nuorennetaan tuota ikärajaa samassa suhteessa niin mahtuu omakin auto mukaan! Ja ettei tarvi kokoajan hakata päätä seinään kaikkien vikojen, paskojen renkaiden ym jonninjoutavuuksien kanssa niin kyllähän vanhassa (?) takavetojenkissä on ihan omanlaisensa tunnelma cruisata silloin kun on maa valkoisena ja ihmisillä karvalakit päässä. Siispä heitetään tähän väliin hiukan tuoretta tunnelmakuvaa kun käytiin talvitassuilla jaloittelemassa ja piristämässä tämänpäiväistä katukuvaa:
    [​IMG]
    :D
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Hienon näköinen on auto ja hieno on kyllä kuvakin!
     
  10. patsuli reising

    patsuli reising 1st gear

    Kyllä täällä keski-suomessa päästellää vanhuksilla ympäri vuojen muija ajaa neljättä talvee -65 Belairilla(Bitch Air) hyvinhän tuo on tiellä pysynyt, tuntuu kuulemma ärsyttävän muita autoilioita varsinkin miespuoleisia, on se joutunu kuulemma ottamaan luulot pois muutaman kerran kikkare kuskeilta. :lol:
    Ite ajelen nyt -80 Caminolla ja tätä ennen -74 vanilla ja ennen vania -66 Impalalla joka nyt siirtynyt kesä harrasteeks.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    66 Dart vaihteeksi myös talviajossa. Ihan yhtä kamalaa tai ihanaa on kuin 80-luvun alussakin oli.
     
  12. dusterenator

    dusterenator 1st gear

    Mä ajelen talvet Plymouthin raatovankkurilla vm -76 :eek:
     
  13. amalia

    amalia 1st gear

    Mulla kakkos käyttimenä -67 belve. Hyvin kulkee sohjossaki, tahtoo pienemmät jäädä jalkoihin. :D
     
  14. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Tänäkin vuonna kun ajokauden lopetus vähän venähtää, niin ihmettelen miksi monet luopuvat harrasteautoilusta jo kauan ennen lumien tuloa.
    Toki olen itsekin sitä mieltä, että harrasteauto säilyy paremmin ilman sohjoa ja suolaa, mutta vastahan sitä alkaa tulla joulu-lokakuussa? Tai jospa kaikilla on niin paljon rakennettavaa ennen kevättä?
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Kustomukuupalla on tuossa ajatusta! Nimenomaan jos ei välttämättä halua ajaa esim '50-lukuisellaan talvella (ymmärrettävää), niin huhti-lokakuussa on enemmänkin päiviä kuin vain se heinäkuu, kun kiertää jokaisen autotapahtuman. Vaikka toisaalta kyllä olen alkanut pitää eräänlaisena sivuharrastuksena tätä talvijenkkeilyä, on omanlaistansa tunnelmaa tässä ehdottomasti, tänäänkin juu. Sohjo ja räntäsade on ikävin, hyvä talvikeli on hyvä talvikeli jenkilläkin!
     
  16. leksa

    leksa Gearhead

    64 Belvellä useita talvia ajaneena voin olla samaa mieltä.
     
  17. ilu

    ilu 1st gear

    Joo tänään taas oikein kiva pöperökeli ja kyllä täytyy todeta että halvallakin voi saada helvetin hyvää, nimittäin näissä Sailun Ice Blazer renkaissa ilman nastoja pito on aivan tolkuttoman hyvä, ehdottomasti parhaat M+S kumit mitä mulla on ollut, tulevaisuus sit näyttää miten pidon käy vanhetessa.
     
  18. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    -62 laikka-avo t-bird ajossa. irto mallin kovakatto päällä. hyvä ajjaa ja tarkenooki hienosti
     
  19. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^Cool !
    Millä nyt tuollainen leikattu haartoppi pysyy tiiviinä ?? jesarilla ?
     
  20. shelby-ippe

    shelby-ippe 1st gear

    Mulla talvikäytössä 1992 Buick Park avenue 3,8 V6 etuveto ja ihan kelpo peli . Menee ihan hyvin hangessa ja suht koht lämmin eikä kulutus ole ihan mahdoton !
     

Kerro tästä muillekin!