Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Talviautona olleen toyota corollan vaihdoin Jeeppiin. 8)
    -Ei kehtaa Oldsia kiusata talvella, miksei sillä ajaa voisi mutta.... :oops:
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    No toi sun talviauto on kyllä hilpeän näköinen! Onko tuo jenkkilippu tuossa ihan ajon aikanakin...? Tämmöisiä pitäis ihmisten talviautot olla!
     
  3. fennia

    fennia Gearhead

    -83 Buickilla menty abaut 10 vuotta
     
  4. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ei nyt varsinaisesti talvikäytössä ole, mutta eilen tuli ajeltua reipas 10 km lenkki 69 avokrysyllä... Suht hyvin piti M/S rinkulat vaikka pääkallonkelit olikin. Mitä nyt liikkeelle lähdöissä tuppas perä vähän lähteä omille teilleen... :poff:
     
  5. kristersuokuusi

    kristersuokuusi 1st gear

    Siinähän se lippu on kesäisin ja talvisin.Kotteron entinen svedu omistaja on sen siihen "tyylikkäästi" peltikattoruuveilla kiinnittänyt,eikä se häiritse mua niin paljoa,että olisin jaksanut edes pois repiä...
     
  6. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Mattimusta buick stw suorittaa käyttöauton virkaa ja käyttöautolla on tapana ajaa myös talvet.. Viimeset kolme talvea on nyt menny jenkeillä
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    v 95 koin valon, talvi/ käyttöautona pitää olla jenkki

    1993-1995 chevy camaro z-28 5.0 H.O

    siiten koin etuvedon valon :O)

    1995-2002 1987 merc sable 3.0 LX
    2002-2003 1988 merc sable 3.8

    sitt paikallinen vitun pärnäsen korjaamo hajotti sablen, iski hulluus
    uusi chevy evanda 2004 ... 24 tkm, pelkkiä murheita,
    sitten 02-2007 STS cadilakki (1999 mallia) siitä lähtien .

    autokuumetta ei ole 8)
     
  8. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Tulipa mieleen tuosta talviautoilusta, että kuinka perusteellisesti palstan talvijenkkiautoilijat ovat talvivarustelleet omia autojaan? Varsinkin jossain Kalifornia-tuonnissa kun lohkolämppärit sun muut talviajoa helpottavat kilkkeet kun ovat tieten aikalailla kortilla. Vai riittääkö ainoastaan se, että renkaista löytyy M+S? Harkinnassa olisi itsellä josko sitä ensi kesän aikana varustelisi tuon Buickin talviajettavaan kuntoon, ainakin alusta varmaan kannattais massata ja jotkut talvinakit vähintään hommata.
     
  9. fennia

    fennia Gearhead

    Massaile pois, sillä saa viimeistään rungollisen auton ruostumaan. Itse olen öljyt sumutellut 2-3 vuoden välein pohjaan, eikä ole tarvinut MIG liimaa käyttää. Lohkolämppäriä ei ole, kun ei ole vielä tarvinnut. M+S löytyy kyllä.
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tärkeintä on hyvät (uudehkot) Talvirenkaat. Mplusässilläkin pärjää mutta ei ne nastat niin kamalasti maksa nykyään. eihän se ole kuin parin tankillisen verran...? Lisäksi huurteenpoiston toimivuutta kyllä arvostaa. Vaihda siis nesteet ja putsaa kennot seekä sisä että ulkopuolelta (erityisesti lämppärin kenno, siihen kertyy jo 10:ssä vuodessa uskomaton määrä kuraa ilman raitisilmasuodatinta. Ei se lohkis niin oleellinen ole jos ei kulutuksista piittaa...
     
  11. A/C

    A/C 1st gear

    Oma Caprice oli jo valmiiksi talvivarusteltu kun sen ostin.
    Lohkolämmitin, sisätilapistoke, talvirenkaat, lukkoperä ja kunnon massaus/ruosteenesto. Alkutalven sillä mentiin ja hyvin se kesti hallinnassa, vaikka kyseessä oli ensimmäinen jenkki ja takaveto kombinaatio.

    Jos alkaisi hifistelemään niin voisi hommata ja asentaa vielä öljypohja-, laatikon öljypohja- ja akun lämmittimen.
     
  12. Ombo

    Ombo 1st gear

    Sitten ei taida enää perus 16A:n töpselö riittää. Kovat äijäthän tuikkaa illasta voimavirtakaapelin auton keulaan kiinni :D.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Niin, taitaa olla ihan potaskaa nuo Tectylit ja Finikorit ja alustakäsittelyt. Mitäs niillä, kun on teräketjuöljyä...
    Joku ihme poikkeus oli varmaan sitten rungollinen Caminoni, kun ei ainakaan niinä kuutena vuonna lisää ruostunut, mitkä se mulla oli. Ei siinä siis ollut mitään ruostetta alustassa koskaan.
    No, massauksia tietysti on monenlaisia, en siis minäkään tarkoittanut isolla pensselillä leviteltävää paksua massaa, vaan oikeaa käsittelyä, mutta massaukseksi sitä sanotaan. Kahdenlaisia aineitahan ne ruiskuttelee, paksumpaa vähemmän ja ohuempaa enemmän.
    Fiksuinta on tietenkin jättää kaikki aineet väliin, perustella että siitä massan ja metallin välistä se kuitenkin alkais ruostumaan ja sitten ihmetellä parin vuoden päästä, kun vähän jalat kastuu kabiinissa sateella.
     
  14. Holley

    Holley Gearhead

    Ainiin varustelu: tuli ostettua oikein nostalgiset GM-logolla varustetut roiskeläpät.
     
  15. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Mä en oo tehnyt muuta kuin pistin talvirenkaat alle. Avaimesta käyntiin ja ajoa.

    (Tietty syylärin nesteet kannattaa tarkistaa jne. perussetti kuntoon)
     
  16. Holley

    Holley Gearhead

    Näissä tuplavaloautoissa muuten valoreleet ja kahdennetut (katkaisijalla, niin menee '80-> leimasta läpi, kun on nämä kieltopykälät liiasta valotehosta) lyhyet ovat ainakin Capricessa ja Caminoissa olleet loistoveto. Ei se talvi suoranaisesti, vaan marras-joulukuun järkyttävän pimeät aamut, illat ja jopa päivät. Etelä-Suomessa kun ei paljoa pitkiä valoja tarvi, vaan niitä lyhyitä, jotka muuten ovat vähän heikohkot.
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, joku edellisistä omistajista oli Defanlohkiksen laittanu, käytössä kerran viikossa. Mutta lähtee ainakin -27 omin avuin vielä.

    Nastarenkaat, original erikoispeltivanteilla. Kumimatot sisällä. Ja normaalit tiivisteiden silikonoinnit ja lukkoöljyä lukkoihin ynnä nesteiden keston tarkistukset. Sokerina pohjalla hiilivati takapenkillä :rotfl: Ja kaapissa odottaa xenonit Amerikanhalogenien tilalle...
     
  18. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Joo, toi valojen releytys on ihan ehdoton. Ainakin mun koslassa parani valoteho huomattavasti. Ja sitten uskaltaa tarvittaessa vaihtaa vaikka hieman reilummat polttimotkin...

    Ja sekin, että ainakin näissä GM:n tuotteissa kun valojen sähköt kierrätetään valokatkaisijan kautta, niin häviää katkaisijan sulamisvaarakin, kun sieltä kautta ei tule muuta kuin heräte.
     
  19. lucky13

    lucky13 1st gear

    Tuommosella:

    [​IMG]
     
  20. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Kaivoin toisen kerran tämän vuoden puolella Oldsin lumihangesta: jessus , kun se on hyvä ajaa, jää Chryslerikin toiseksi vaikka on muka "edustus- sedani"...! Ja ulkonäkö, onhan se majeteetillinen ( hieno sana) verrattuna nykyautoihin!
     

Kerro tästä muillekin!