Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead



    Repes... :poff:
     
  2. janski85

    janski85 1st gear

    talviauto

    nyt näyttäs siltä että 73 plymouth satellitel mennää..uue kerheet nastat odottaa tallin nurkas koha lunta tulis,lukkoperä ja piristetty sb takaa pitkät ja ennenkaikkea näyttävät luisut :rotfl: lämpöäkin tuntus piisaavan,lattiamattojen kuivatus ja kattoluukun tiivistys viel edessä ja jos sisähaaran laittas viel niin kyl kelpaa..talvimallin umpi maskiki tuli jo tehty loisteputkivalaisimien kotelosta(ei tarttee pahveja viritellä)tuli vahingos iha siistikii :D
     
  3. ankka

    ankka 1st gear

    On tullu joo talvi "jenkkeilyä" harrastettua... 66 fairlane(289+3v man),66 Country sedan stw(302+c4(nyt tallissa projektina)) oli pari talvee ja sitä ennen 76 impalan farkku(350+350)...nyt mennään 62 stw countryllä(292 y-block ja 3v man) jos se haluaa ruveta yhteistyö haluseks... :mad:
     
  4. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    taitaa mennä alkutalvi firebirdillä. talvijenkkeilyä ei voita mikään :D
     
  5. L.P.

    L.P. Gearhead

    Lasketaanko Aspen jo näin 2010-luvun taitteessa jenkkiautoksi?

    Lasketaan tai ei, niin 1976 Aspenilla ajellaan talvella niin kauan kuin kulkee ja kun hajoaa niin remonttiin.
     
  6. Phaeton

    Phaeton 3rd gear

    Chevy fleetsidellä mennään. 350+th700 ja takatuuppari tietty.
     
  7. atteman

    atteman 1st gear

    Sen takia darttiki oli hyvä ku ei päässy menee renkaat lukkoo ;)
     
  8. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Dodge Ram 2500 4x4 -01 mennään ympäri vuoden.

    Ensi kesäksi tarkoitus katsoa si ihan "oikee" jenkki kesäautoksi...... 8)
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    Tuo meidän 2002 mallinen subu on oikein hyvä talviauto, kaksiasentoinen persgrilli, lasien ja peilien lämmittimet ja kaikki muut hilut mitä jenkki insinööri on keksinyt. Nelikko ja lukkoperä tarjoaa hyvin pitoa, parkkipaikkakin löytyy aina kun voi ajaa lumikasan päälle :lol:
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Emäntä ajaa kaikki ajot -90 Buikin farkulla ja minä luistelen Vanilla sen minkä kerkeän. Ai niin meillä ei ole kuin jenkkejä ajokalustona :rotfl: joten ei viitti oikein ostaa mitään "harraste" talviautoa :poff: kun Anglia on vielä muutaman vuoden odottamassa laittoa :odroll:
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    -79 pikkulohko aspenilla mennään..tällä hetkellä kyllä remontisa...
     
  12. TopiCa

    TopiCa 1st gear

  13. KALE

    KALE Gearhead

    Autoilu tuli aloiteltua vm-70 Valiantilla, oli mukava ja lämmin talviauto.
    Muilla ton rajan alittavilla ei olekkaan tullut sitten ajettua, mutta
    ylittävillä joo. Viime talvena -78 Caprice sedanilla sitä ennen -79
    aspenilla, -81 , -82 , -84 , -85 , -86 Capricen pitkäkatoilla, -80 Aspen
    oli kanssa jossain välissä. Nyt on uusi auto -89 Le Baron, tai siis uusin
    mitä on tullu omistettua. Pitäis kylläkin saada jotain vanhempaa isompaa kun meinaa tulla ahtaanpaikan kammo :odroll: Joskohan -83 pitkäkatto
    kun se tuosta välistä uupuu :D
    Kyllähän se jenkki on talvellakin haahauska peli, ja hyvin pärjää
    kelissä kuin kelissä.
     
  14. lincci

    lincci Gearhead

    Tänään aloiteltiin juuri -59 Rancherolla,292+fordomaticci+nokian c nastat.
    Muutamia vuosia sitten oli -65 Country sedan ympärivuotisessa ajossa monta vuotta.... 8)
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Edelleen mennään tuolla allekirjoituksen "peniksellä". :lol: Pitäis vaan pressu hommata, ku perkeleen raitisilma kanavasta tulvii vedet sisälle. :mad: Aamuisin joutuu lastalla putsaa ikkunat (siis jos/kun on plussakeli) et näkee ajaa. :x Toivottavasti ei tarttis olla vielä ainakaan ens kesänä naputtelemassa uutta peltiä lattiaan... :cry: Varmaan sisälämppäri vois olla kans kova sana, niin kuivuis edes vähän lattia eikä tarttis lastalla kuivailla ikkunoita. :odroll:
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    fleetwoodilla ja luminalla seilataan.
     
  17. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Aspenilla menisin jos en ois myyny. :cry:

    Olikohan tuo talvi 2007-2008 kun ajelin alun v8 Valiantilla kesärenkailla, ja loput Dodge Ram vanilla. Valiantti eteni käsittämättömän hyvin jäällä ja hangessa kun oli toyotan lukkoperä, kun taas Rami nastarenkailla oli jatkuvasti jumissa. :eek:
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    okei, siis Mustangia ei lasketa, kun se '89. Enkä ottanut päivittäisajoonkaan wanhaa autoani, vaan yhtä keikkaa varten, mutta tässä kommenttia keskitalvesta: 1966 Mercury 390FE:llä ja manuaalilootalla: -21 pakkasta, auto seissyt 2 kk kylmässä hallissa. Esilämmitys: 1,2kw irrallinen lämmitin moottorin alle, lakanoilla peitetty auto, joten vähän lämpöä taisi kertyä n.12h aikana. Akku tuore ja heti suoraan irtoakku kaapeleilla "vahvistamaan" starttausta. Bensassa viim. lokakuun tankillisessa stabilointiainetta. Tulos: lähti käyntiin ihan kuten aina syksylläkin, hyvin. Lämmintä pukkas ottaen 20 asteen pakkasen: "pipoa eikä lapasia tarvittu". Moottoritiellä tietty hukkas osan lämmöstä '60's korppu-ht-tiivisteistä mäkeen, mutta silti. Kovettuneet Searsin m+s-renkaat yllättivät pidollaan, joka vastasi normeja piilofarkkujen bf Goodrichejä. Ajettavuus oli kohdallaan; ohjaus hiukan hitaampi kuin esim. GM-farkuissa, mutta silti auto käsissä pideltävä, kun ei tarkoituksella viskellyt mutkiin. Akseliväli auttaa. Lukoton perä piti perän ajossa suorassa, mutta hankalaloitti kaupungissa risteyksistä lähtöä. Pohja on massattu, joten ei auto pilalle mennyt. No päivittäisajossa Mustangilla pärjätään kuitenkin, onhan se erittäin hauska talviauto ja taloudellinen. Kokeiluna: suosittelen!! On ihan erihieno fiilis, kun mankka soittaa Surfin in USA-kappaletta ja keskellä suomalaista talvea sitä huomaa pärjäävänsä Autolla liikenteessä! (Tosin jäi noi loskakelit kokematta ja onnettomat tuulilasinpesuasiat yms.). Tietty esim. liukkaan kelin ajotaito kannattaa olla... tässä kuva, jota en kesällä saa kuvattua, ei niin paha, vai mitä? http://public.fotki.com/66Merc/66-mercu ... -2010.html
     
  19. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Perjantai aamuna oli -32 pakkasta kun päästelin -70 Fairlanella mukavasti töihin.Mennessä hain työkaverin kyytiin jonka 2000 mallin fiat ei startannut.(lohkolämmittimestä huolimatta).
     
  20. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    edelleen yritetään ajella pontiac safarilla läpi vuoden
     

Kerro tästä muillekin!