Annular Boosterit jälkikäteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Weijari, 8.12.2019.

  1. Weijari

    Weijari Gearhead

    Sellasta lähin tuossa miettimään, että saako jostain esim Edelin 1405seen tai 06:seen annular boostereita jostain?

    Ei näyttäis olevan kovin monimutkainen juttu vaikka joku sorvitaitoinen tekis itse? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näyttäisi siltä että tuollaisen voisi tehdä olemassa olevasta tavallisesta boosterista poraamalla ja holkittamalla?

    Vai onko noissa vielä joku lisäniksi?
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niitä tosiaan on tehty ihan ite poraamalla ja holkittamalla, googlesta löytää kaivelemalla, en nyt itse jaksa alkaa sit ettiin.

    -Reikien koko, määrä ( avs2 8kpl)?
    -Tulokulma ( viiste)?
    -Jättökulma?
    -Miten muut piirit skulaa yhteen?
    +++Vitusti testaamista+++

    Projektina mielenkiintoinen, ostamalla avs2 oot jo eellä jos annularit haluat.
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    Pienellä googlaamisella en löytänyt varsinaisia projektin toteuttaneita, mutta hot rodin artikkelin kyllä, näiden perusteella:

    - Reikien määrä 8-12
    - Jättökulmalla ei ole niin paljon väliä, itseasissa porrastettu jättöpuoli antaa paremman singnaalin
    - Barry Grant eli B&G lopetti näiden tekemisen aftermarkettina, kun piirien skulaaminen yhteen ei ole itsestään selvää, kuten ei myöskään säätöjen säilyminen, saattaa joutua vaihtaman neuloja / suuttimia ja kun amerikassa ollaan, niin kyselythän tulevat tuotteen valmistajalle..
    - Tulokulma ja venturiputken reiän koko ovatkin sitten se pihvi. Periaatteessa jos tekee alkuperäistä vastaavat, ei toiminta muutu yhtä edullisesti kuin vähän isomalla, mutta paranee kuitenkin.

    Voi olla että maaliin pääsee nopeammin ja vähemmän jossiteltvaa jää kun ostaa tuon AVS2:sen. Eikös tuon AVS2:sen boosterit ole samat kuin Performerin, Edelbrock vaan ei myy pelkkiä boostereita (kun homma ei välttämättä toimi pelkillä boostereiden vaihdolla)

    Vähän ihmettelen että onko tuossa niin paljoa "Voodoota" kuin annetaan ymmärtää, kuin kuitenkin Holikoihin noita venturibuustereita saa irrallisena. Toisaalta kaasari on juuri yksi niistä paikoista jonka saa todella vituiksi tietämättömyyden suomalla itsevarmuudella :)
     
  4. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Ite oon kans miettiny annular Q sarjalaista tuon vanhan mallin holleyn downlegin tilalle, mutta oispa kiva tietää ero käytännössä jos molemmat on saatu kunnolla säädettyä.
     

Kerro tästä muillekin!