Apua! Romaniassa, ja Chevystä iskari paskana :/

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja LeBaronTbo, 15.7.2011.

  1. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Eli tarviaisin pikaisesti vastauksia kysymyksiin:

    Käykö Chevrolet Cavalier 3.1l V6 vm 93 convertible muun mallin iskunvaimennin, apukuskinpuolelta korkkasi.

    Ollaan Roadtripillä itäeuroopassa, ja tällä hetkellä romaniassa.

    Kun auton tunkkaa ylös, ja rengasta vääntää käsin on pyörällä vapaaliikettä ja iskunvaimennin tuntuu antavan keskeltä periksi (poikki!?)

    Käsin auton etunurkkaa alas painaessa iskari painuu melkein pohjaan (mutu) narisee.

    Kolisee ajaessa. Pystyy ajamaan, muttei liene suotavaa?

    Paikallinen kyläseppä (romania on hieno maa!!) väänsi hiukan jousikuppia ylöspäin, ja tuumasi että repair, repair :D

    Eli:

    -Mitkä vaimentimet käyvät tähän, jos mallinumeroa vaikka joltain valmistajalta löytyy tjsp kiitos, sekin riittää käykö beretta, corsica, tai joku euroopassa myyty sisarmallin iskari.

    -Mistä löytäisin täältä, ollaan menossa moldova/ukraina suuntaan tästä, eli ei kovin hyvään

    -miten suotavaa on ajaa ts. voiko iskunvaimennin täysin katketa jos on antaunut tai onko muuten vaarana ajon aikana tapahtua jotain vakavaa? Autoa pystyy ajamaan ihan ok tällä hetkellä. Rutisee hiukan kääntäessä joskus ja kolisee montuissa.


    Kiitollinen olen avusta. Auton runkonumeron voin laittaa jos siitä on apua. Internetin käyttömahdollisuus rajallinen, prepaid numero minulle on: 0449147926

    Jos joku osaa antaa neuvoja ja kehtaa soittaa, korvaan kyllä sekä vaivan että puheluhinnan.

    Luen tätä aina kun voin, kiitoksia avusta etukäteen! :)
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Googlasin rockautoa ja vaikka mitä, niin tuli pelkkää takaiskaria. Monroen sivuilla näyttäisi olevan moistakin http://catalog.monroe.com/catalogPart/m ... tus=ACTIVE

    Yksi listaus väittäisi, että käy seuraaviin:

    1992 Pontiac J2000/sunbird V6-191 3.1L
    1992 Pontiac J2000/sunbird 4-121 2.0L
    1992 Chevrolet Cavalier V6-191 3.1L
    1992 Chevrolet Cavalier 4-134 2.2L OHV
    1993 Pontiac J2000/sunbird V6-191 3.1L
    1993 Pontiac J2000/sunbird 4-121 2.0L
    1993 Chevrolet Cavalier V6-191 3.1L
    1993 Chevrolet Cavalier 4-134 2.2L OHV
    1994 Pontiac Sunbird V6-191 3.1L
    1994 Pontiac Sunbird 4-121 2.0L
    1994 Chevrolet Cavalier V6-191 3.1L
    1994 Chevrolet Cavalier 4-134 2.2L OHV

    Takuuta en anna, mutta parempaakaan en äkkiseltään löytänyt. ;-)

    Monroen mallinumero oli siis 71926, jos vaikka tuo linkki on rikki
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Buyer's Guide: KYB 231013 Strut Assembly
    BUICK SKYHAWK (1988 - 1989)
    BUICK SKYHAWK CUSTOM (1984 - 1987)
    BUICK SKYHAWK LIMITED (1984 - 1987)
    BUICK SKYHAWK SPORT (1986 - 1987)
    BUICK SKYHAWK T-TYPE (1984 - 1986)
    BUICK SKYLARK (1990 - 1991)
    BUICK SKYLARK CUSTOM (1986 - 1991)
    BUICK SKYLARK GRAN SPORT (1990 - 1991)
    BUICK SKYLARK LIMITED (1986 - 1989)
    BUICK SKYLARK LUXURY EDITION (1990 - 1991)
    BUICK SOMERSET (1986 - 1987)
    BUICK SOMERSET LIMITED (1986 - 1987)
    BUICK SOMERSET REGAL 1985
    BUICK SOMERSET REGAL LIMITED 1985
    BUICK SOMERSET T-TYPE 1986
    CADILLAC CIMARRON (1984 - 1988)
    CHEVROLET BERETTA (1987 - 1991)
    CHEVROLET BERETTA GT (1989 - 1991)
    CHEVROLET BERETTA GTZ (1990 - 1991)
    CHEVROLET CAVALIER (1984 - 1990)
    CHEVROLET CAVALIER CS (1984 - 1987)
    CHEVROLET CAVALIER RS (1986 - 1994)
    CHEVROLET CAVALIER TYPE-10 (1984 - 1985)
    CHEVROLET CAVALIER VL (1988 - 1994)
    CHEVROLET CAVALIER Z24 (1986 - 1994)
    CHEVROLET CORSICA (1987 - 1989)
    CHEVROLET CORSICA LT (1990 - 1991)
    CHEVROLET CORSICA LTZ (1989 - 1990)
    OLDSMOBILE CALAIS (1985 - 1987)
    OLDSMOBILE CALAIS SUPREME (1985 - 1987)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS (1988 - 1991)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS INTERNATIONAL (1988 - 1991)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS S (1989 - 1991)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS SL (1988 - 1991)
    OLDSMOBILE FIRENZA (1986 - 1988)
    OLDSMOBILE FIRENZA GT (1986 - 1987)
    OLDSMOBILE FIRENZA LC (1986 - 1987)
    OLDSMOBILE FIRENZA LX (1986 - 1987)
    OLDSMOBILE FIRENZA S (1986 - 1987)
    PONTIAC GRAND AM (1985 - 1991)
    PONTIAC GRAND AM LE (1985 - 1991)
    PONTIAC GRAND AM SE (1986 - 1991)
    PONTIAC SUNBIRD (1985 - 1994)
    PONTIAC SUNBIRD GT (1986 - 1993)
    PONTIAC SUNBIRD LE (1985 - 1994)
    PONTIAC SUNBIRD SE (1985 - 1993)
    PONTIAC TEMPEST (1987 - 1991)
    PONTIAC TEMPEST LE 1991
     
  4. ripo

    ripo 1st gear

    Taitaa olla rockauton listoilla nimikkeellä strut assembly toi etuiskari (näyttäs tulevan koko tolppa iskarin mukana) jokatapauksessa tommonen lista sopivuuksia löyty:
    BUICK SKYHAWK (1988 - 1989)
    BUICK SKYHAWK CUSTOM (1983 - 1987)
    BUICK SKYHAWK LIMITED (1983 - 1987)
    BUICK SKYHAWK SPORT (1986 - 1987)
    BUICK SKYHAWK T-TYPE (1983 - 1986)
    BUICK SKYLARK (1990 - 1991)
    BUICK SKYLARK CUSTOM (1986 - 1991)
    BUICK SKYLARK GRAN SPORT (1990 - 1991)
    BUICK SKYLARK LIMITED (1986 - 1989)
    BUICK SKYLARK LUXURY EDITION (1990 - 1991)
    BUICK SOMERSET (1986 - 1987)
    BUICK SOMERSET LIMITED (1986 - 1987)
    BUICK SOMERSET REGAL 1985
    BUICK SOMERSET REGAL LIMITED 1985
    BUICK SOMERSET T-TYPE 1986
    CADILLAC CIMARRON (1983 - 1988)
    CHEVROLET BERETTA (1987 - 1991)
    CHEVROLET BERETTA GT (1989 - 1991)
    CHEVROLET BERETTA GTZ (1990 - 1991)
    CHEVROLET CAVALIER (1983 - 1990)
    CHEVROLET CAVALIER CL 1983
    CHEVROLET CAVALIER CS (1983 - 1987)
    CHEVROLET CAVALIER RS (1986 - 1994)
    CHEVROLET CAVALIER TYPE-10 (1983 - 1985)
    CHEVROLET CAVALIER VL (1988 - 1994)
    CHEVROLET CAVALIER Z24 (1986 - 1994)
    CHEVROLET CORSICA (1987 - 1989)
    CHEVROLET CORSICA LT (1990 - 1991)
    CHEVROLET CORSICA LTZ (1989 - 1990)
    OLDSMOBILE CALAIS (1985 - 1987)
    OLDSMOBILE CALAIS SUPREME (1985 - 1987)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS (1988 - 1991)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS INTERNATIONAL (1988 - 1991)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS S (1989 - 1991)
    OLDSMOBILE CUTLASS CALAIS SL (1988 - 1991)
    OLDSMOBILE FIRENZA (1984 - 1988)
    OLDSMOBILE FIRENZA GT (1986 - 1987)
    OLDSMOBILE FIRENZA LC (1986 - 1987)
    OLDSMOBILE FIRENZA LX (1984 - 1987)
    OLDSMOBILE FIRENZA S (1984 - 1987)
    OLDSMOBILE FIRENZA SX (1984 - 1985)
    PONTIAC GRAND AM (1985 - 1991)
    PONTIAC GRAND AM LE (1985 - 1991)
    PONTIAC GRAND AM SE (1986 - 1991)
    PONTIAC J2000 (1983 - 1984)
    PONTIAC J2000 SUNBIRD 1984
    PONTIAC J2000 SUNBIRD LE 1984
    PONTIAC J2000 SUNBIRD SE 1984
    PONTIAC SUNBIRD (1985 - 1994)
    PONTIAC SUNBIRD GT (1986 - 1993)
    PONTIAC SUNBIRD LE (1985 - 1994)
    PONTIAC SUNBIRD SE (1985 - 1993)
    PONTIAC TEMPEST (1987 - 1991)
    PONTIAC TEMPEST LE 1991

    joku näköjää kerkeski jo, no lisätää tähä vielä et oikee ja vasen tolppa on sit eri numerolla
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mites jos sen tilais suomen kielellä joltain kotimaiselta toimittajalta jolta se löytyis hyllystä. Maksukaan ei tänäpäivänä ole ongelma.
    Kyyti: Fedexillä, UPSilla, DHLlä...
    Vielä kun olette EU:ssa Romaniassa, tulis tullitta lähimpään terminaaliin tai hotelliin. Sitten se kyläseppä uudelleen hommiin.
     
  6. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Kiitoksia!

    Huomenaamuna paikalliseen varaosaputkaan kyselemään, ja toi kävi mielessä eli tilata suomalaiselta toimitajalta tänne.

    Ei taida olla us-parts eikä southwest auki huomenna, perkele viikonloppua vasten! onneksi sentään aikataulussa on muutaman päivän jousto, reissu on vaatimaton 6vkoa/7000km, josta 3000 takana!

    Apukuskinpuolen palikasta on kysymys, joskin mahdollisuuksien rajoissa voin ottaa vaikka molemmat.

    Jos keksii jonkun hyvän idean voipi vaikka soittaa millon vaan, ja yritän lukea tätäkin aina kun kerkeen.

    Kiitoksia listoista, näyttäisi siis että sisarmallien konsruktiot käyvät, thank ya GM!

    Eli, huomiseen!!
     
  7. weba

    weba 3rd gear

  8. sbf

    sbf Gearhead

    Wikipedian mukaan toi caddy cimarron mikä oli sopivuuslistassa on gm j-platform ja sen sisarmalli euroopassa on opel ascona c.
    eli nyt katteleen ja kyseleen josko c asconan iskari löytyis ja kävis paikallee.
     
  9. weba

    weba 3rd gear

    Noissahan tosiaan vaihdetaan "koko tolppa" kerralla, homma on melkonen että toivottavasti kyläsepällä rahkeet riittää, plus mitä todennäksemmin yläpään laakerit tulee pihalle kun paketin avaa jos ovat saman ikäset mitä iskari, kannattaa varautua henkisesti siihen.

    Linkki räjäytyskuvaan tästä
     
  10. kmovat

    kmovat 1st gear

    ei ole valitettavasti aconan iskari tuommonen, eli ei kannata turhaan etsiä :cry:
     
  11. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Joo tänään auto vietti korjaamolla aikaa ja tutkiskeltiin nosturilla, iskari on kuollut ja yllättäen kuskin alapallonivelessä väljää. sitä en ole huomannut.

    kuitenkin, osia ei tästä maasta löydy, joten jatkamme matkaa varoen, ja ehkä tilaamme osat johonkin kaupunkiin matkalla, koska ei ole aikaa odottaa niitä täällä.

    juu tutkiskelin tota asconaa ja luojan kiitos ei ihan ooppelin iskari tai alapallo istu suoraan :DD

    kiitoksia kaikille edelleenkin, jospa tää matka tästä jatkus!
     
  12. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Perkele, en tiie onko kukaan yrittänä soittaa mutta tajusin että tossa kakkospuhelimessa on ulkomaanestot päällä enkä saa niitä pois :/

    Eli anteeksi, eipä ole vastannut varmaan.

    Kuitenkin, nyt on siirtymää jonkin verran takana ja onhan se ihan kauhea ajaa huonolla tiellä mutta eipä hyvällä juurikaan erota, kun tottunut muutenkin aika lullaby alustaan.

    Suomalaisille osatoimittajille lähti viestit, ja laitan vielä tänne romaniaankin.

    Mutkatiet eivät ole ihan nautinto nytten :D
     
  13. mr.datailija

    mr.datailija 1st gear

    Sopiiko kysyä, miten tämä seikkailu päättyi vai jatkuuko vielä?
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt kun tilanne jo varmasti onnellisesti ohi voi heittää päivän huonoimman. Jos olet vielä siellä tee samaa mitä ne tekee täällä. Istu hajonneen autosi autosi vieressä iskari kädessä ja kerjää.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    :poff:
     
  16. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Pahoittelen kun vastaan vanhaan aiheeseeni, vahingossa sattui eteen!

    Mutta, kyllä, reissu päättyi onnellisesti 15.8.2011 suomeen takaisin, ja iskari löytyi kuin löytyikin tuon erään linkin takaa olevan firman avustuksella!

    (eli toi josta epäiltiin hyllystä löytyvän)

    Ei löytynyt, mutta tuli suoraan Usasta tasan viikossa, ja tasan sinne minne pitikin. Ja ihan ok hintaan vielä.

    Asennus varsinkin oli kohtuullisen edukasta, molemmat iskarit, yksi alapallo ja pyöränsuuntaus ynnä muut tarpeelliset, laadukkaalla ja ISOLLA korjaamolla, Ias nimisessä kaupungissa pohjois/itäromaniassa, hinta euroissa noin 80E

    Ei ite kannata ruveta... :)


    Mutta suuri kiitos teille, nyt jälkikäteen, ketkä kehtasitte auttaa. Siellä verkon käyttö ja saatavuus kuitenkin oli mitä oli, koska budjetti reissussa oltiin (tai no, kuusi viikkoa niin ei joka yö ollunna vara hiltonissa olla ;) )
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Millanen se autokanta sitten oli?
    Onko kauniita naisia?
    Ei ole hajuukaan kummastakaan Romanian suhteen.
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Naiset kauniita, autot rumia, kalja hyvää...
    hevoskärryjä jne... Paikallinen autokalusto on aika pitkälle Dacioita, siis noita joita tuodaan jo Suomeenkin, rellupohjaisia, ihan hauskoja. Jonkin verran on myös Saksasta tuotuja käytettyjä. Tiet ovat huonoja ja bensa ansiotasoon verrattuna kallista, joten madallussarjoja isoja bensakoneita ei maassa paljoa myydä... Yhteiskuntaluokkien erot ovat suuria, joten kun perusporukka ajelee Dacioilla ja Trabanteilla, niin seassa näkyy välillä kalliita maastureita. Daewoollakin meni muistaakseni tuolla melko lujaa?
    Naiset olivat mukavia ja nättejä, vähän lattarihenkisiä.

    Tuli vuonna 2005 oltua tuolla "kesätöissä"
    mahtava maa, mukavaa sakkia. Varo Palincaa...
     

Kerro tästä muillekin!