Apuja sebringin jarruvaloihin ja koodin kuittauksiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 68FuryIII, 5.8.2011.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Pitäs aamulla lähtee ajamaan lappiin vaunu kanssa ja nyt ei jarruvalot toimi! Osaisko kukaan kertoa missä voi olla vika? Polttimot ehjät. En löydä sulakeboxista mitään muuta sulaketta valoille kuin lisäjarruvalon :O Perkele.
    Auto 2007 Sebring.
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Jarruvalon katkaisija polkimen juuressa? Kato ettei ole pompannu paikaltaan tai piuha katkennut tms.
     
  3. Speedy Gonzales

    Speedy Gonzales 1st gear

    Se ompi tuo sepringi semmonen auto että joskus on tallentunu vikakoodi vaikka polttimon palamisen tai jarruvalokatkasijavian takia. Eikä pala valot vaikka oot vian korjannu ennekö nollaa vikamuistin. Tämmöseen on muutamaan otteeseen törmänny.
     
  4. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Jahas, Mitenköhän sen saa nollattua?
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ^Ainakin vanhemmissa rysyissä akun kenkä vartiksi irti tai sitten obd-lukijalla.

    Akun kengän irrotusta kannattaa kokkeilla aina ensimmäisenä näitten sähkövaivoissa. :wink:
     
  6. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Akku oli tunnin irti. Ei vaikutusta :(
     
  7. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ehdotan edelleen tuota katkaisijaa. Nopeella netin selauksella näytti ihan tunnetulta vialta uudemmissa Sebringeissä ja maksaa kokonaiset 5€.
     
  8. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    American Power sattui oleen auki.Käytin auton testerissä ja näytti, että "brake light system is down" Oli ottanut asuntovaunu jonkun virtapiikin ilmeisesti ja tuo systeemi meni alas. Piti kuitata testerillä ja taas valot toimii :D Matka pohjoiseen jatkukoon 8) Kiitos kaikille vinkeistä!
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Tästä tuli pidempiaikaisempi kiusa. Useaan otteeseen on kuittailtu jarruvaloja ja vika ei ole löytynyt. Seuraavaksi vaihdan jarruvalkokatkaisijan. Vaan millä saisi vian kuitattua ilmanm liikeen testeriä? Eikö tosiaan onnistu millään?
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    eikö se nollaannu kun irrottaa akun joksi aikaa?
     
  11. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Ollu vuorokauden irti ja ei vaikutusta.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    oliko jossain sebringissä kikkana että käyttää virtoja päällä/pois 3 kertaa ja sit lyö käyntiin? voin muistaa väärinkin?
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Eipä auttanut virta-avaimella kikkailukaan :(
     
  14. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Peruna pakoputkeen, sit ronklaat taka-oikeaa turvavyötä 2 kertaa, virrat päälle-pois 3 kertaa, pieraset Mekkaan päin, käynnistät ja vika on poissa. Voin muistaa väärinkin? On nää nykyautot hienoja...
    Tai sit jos ei KVG:llä englanniksi löydy vastausta niin hattu kourassa testerille tai k.o. testerin myyjälle.
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Voisi olla paikallaan pikkasen halvan obd-lukijan oston paikka.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Niillä halvoilla ei sitten saa nollattua välttämättä kuin moottorinohjauksen koodit, Vaihteiston ja ABS:ien nollaus vaatii ehkä jo vähän suurempaa sijoitusta...
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    saattas olla paikallaan mennä sinne suoli24 huutamaan! joissain autoissa on omia kikkoja millä saa valoja kuitattua! emännän entisessä nissanissa esimerkiksi sai kuitattua airbag valon, oven valokatkasijalla ja virta-avaimella. ja jonkun sebring mallin pystyi kuittaamaan avaimella. Eli ota se saatanan KVG ja rupee tutkimaan ennenkuin huutelet.
     
  18. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Eläpä nyt innostu. Ei tuo viestini suoraan sulle v_ttuiluna ollut, pikku naljailuna vaan. Tuli vaan hymy huulille ja mieleen että mitä kaikkeahan ne kärsivät veljet on valmiita koklaamaan piinaavan ongelman ratkaisemiseksi. Kaikki varmaan ymmärsivät viimeistään tuossa pieraisun kohdalla että en ole ihan hundra prosent serious. Pääasia että itseäni huvitti ja sori jos loukkasin.
     
  19. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Mulla sama ongelma, mutta ei oo takaturvavöitä, kun on muutettu lava-autoksi, miten toimin? Pierut onnistunee, ehkä jopa märät. Neuvoa antavaa vailla :odroll:
     
  20. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Jäi mainitsematta että tuo KVG-osuus ei ollut vitsi. Jos metsästää oleelliset sanat englanniksi ja pistää ne Guuggeliin niin näkee että Ameriikan Joe on luultavasti keskustellut aiheesta, ja jos heiltä ei ratkaisua löydy niin silloin on jo piru merrassa ja parempi kouraista takataskusta.
    Kyllähän se varmasti v_tuttaa jos jarruvalot ei toimi. Autohan on täysi hazardi liikenteessä silloin. Tässä on tapahtunut ameritikassa jossain vaiheessa selkeä siirto asiakasystävällisyydessä huonompaan suuntaan. On nimittäin melko lailla järjetöntä että jos absoluuttisesti toimintakykyiset JARRUVALOT ei toimi sen takia että joku marmoritiskin takaa hoituva loitsu on jäänyt ostamatta.
    Oma '02 Sebring, puhumattakaan kasari-Lepakosta, on vielä sitä palaa historiaa että vikakoodit saa itse käyttäjä renklaamalla virta-avainta ja jarruvalot ja muutkin härpäkkeet suostuvat toimimaan pelkästään sillä että asiaan liittyvät palikat on kondiksessa. (tähän kohtaan joku keppanaa siemaileva hymiö)
     

Kerro tästä muillekin!