APUVA! 4l80e ei vaihda

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mekki, 26.11.2009.

  1. Mekki

    Mekki 1st gear

    Eli mikähän vois olla ongelmana kun laatikko ei vaihda isommalle. Eli ykkönen ja pakki menee hienosti päälle mutta ei suostu vaihtaan kakkoselle. Niin ja samalla nopeusmittari lopetti toiminnan.

    Mulla oli pari päivää sitten sellainen ongelma että kun kone lämpes niin vaihdot tuntui kuin vaihde olisi laitettu lekan avustuksella päälle. Esim ykkösen ja kakkosen välinen vaihto pamautti oikein kunnolla ja nykäsi kans.

    Laatikkoon vaihdoin öljyt ja suodattimen just. Ei auttanu. Kokeilin heittää pienen ringin ton operaation jälkeen ja ainoa ero minkä huomasin oli et toi nopeusmittari heitti yhdessä vaiheessa ihan käsittämättömiä lukemia. Eka se nousi johkiin 50km/h ja sit 150km/h (aika hyvin ykkösellä) ja sit yli asteikon kunnes se palasi taas nollaan.

    Heittäkäähän nyt jotain vinkkiä. Edes että mihen tuo kannattais viedä jos on pahempi juttu.
     
  2. Mekki

    Mekki 1st gear

    edelleen odottelen jotain arvioo.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    vaihda laatikon hännässä oleva nopeustunnistin.
     
  4. tommyA

    tommyA 1st gear

    Itsellä vastaavaa laatikko vaivaa aiheutti kaasupolkimenasennontunnistimen hajoaminen. Ei tosin äitynyt noin pahaksi ja nopeusmittari toimi. Ota ecc1 sulake ja se viereinen (en muista mitä siinä luki) pois muutamaksi minuutiksi, laita sitten takaisin ja kokeile. Pitäs toimia toimia hetken moitteetta jos vika tossa.
     
  5. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    VSS on minunkin veikkaus, jos kerta nopeusmittari hiljeni samalla.
    Piuha kiinni ja mitä testisofta kertoo?
     
  6. Mekki

    Mekki 1st gear

    [​IMG]
    Mikäköhän noista on kuka? :eek: eli mikä olis se nopeus tunnistin. ja mikä on se VSS. Mulle on tuo laatikko elämä täysin vierasta.

    Menen het huomenna testaan kummatkin noi vaihtoehdot.
    Tosin piuhaa en just saa kiinni kun auto on aika kaukana kaikista korjaamoista ja ei tee mieli lähtee ajaan ykkösellä ennen kun tiedän mikä on vialla ettei hajoo enempää. Pittää selvitellä olisko jotakin korjaamoo tai kaveria jolla olis tuo luku laite ja suostuis vielä lainaankin sitä.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi takimmainen kertoo hylsyn nopeuden, etummainen mittaa sisään tulevaa nopeutta ja turbiinin luistoaikaa ym turhaa. Noi on vaihtokelpoisia keskenään ja usein lähtee putsaamalla pelittämään.
     
  8. Mekki

    Mekki 1st gear

    selevä ja se vss on jossain mittariston takana eks niin
     
  9. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

  10. Mekki

    Mekki 1st gear

    Noniin. Tyhmälle tartti selittää rautalangasta taas.
    Ehkä olis kannattanut nukkua ensin muutama tunti ja sit vasta ruveta selvittään asioita.

    Semmonen juttu tuli tässä mieleeni että olisko jossain Forssan lähellä ketään kellä olis semmonen vikakoodin lukija. ja vois vielä lainata sitä mulle tai tulla lukeen ton vehkeen vikakoodit.
     
  11. Mekki

    Mekki 1st gear

    Eipä auttanut tämäkään päivä chevyn kohtaloa.

    Nappasin ne sensorit irti ja putsasin ne kunnolla, tämä takimmainen olikin ihan puhdas ja etummaisessa oli pikkusen röhnää mutta ei mitenkään paljoa. Laitoin vielä sitten vaihtaen niiden paikkaa. Ei auttanut. Sama peli jatkuu vaikka annoin muuten akun kenkien olla koko operaation ajan irti. Eli vikatilat pitäis olla nollaantunu. Painoitus sanalla pitäis.

    Kuulin tuossa huhun että vikatilassa ton auton pitäis jurnuttaa kolmosella, pitääkö paikkaansa.

    Mä meen tossa illalla katsoon uudestaan että saanko toimiin sillä että puhdistan kaikki liittimet laatikon läheltä.

    Olisko kellään muuten kuvaa ton auton ecm:stä. Vai mikä perkeli se tietokone poxi olikaan.Vois puhdistaa senkin liittimet.
     
  12. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Parolassa Päivisellä (loota-korjaaja) on scanneri...
    Rautakummultakin löytyy Loimaalla...
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Vikatilan ollessa päällä laatikossa on käytössä kakkonen ja pakki.. Itellä oli akut ihan finaalissa, justjust jakso lähteä käyntiin. Meni vikatila päälle koska jännite oli ilmeisesti niin alhainen.
     
  14. Mekki

    Mekki 1st gear

    Noniin taas on pakerrettu päivä tallilla. Ei tullut kuntoon tänäänkään vani. Tosin jotain kyllä selvis. Mittailin kummatkin ne sensorit laatikon kyljestä ja ne näytti ehjältä. Samoin laatikon sisällä olevat "solenoidit ja muut pimpelit" näytti yleismittarilla ehjää. :lol: Katselin ihan aluks että vikakoodiksi se huutaa (tai siis vilkuttaa) 64. Sulakkeita irti napsimalla sain poxin nollattua ja aina kun laittaa auton käymään niin sen jälkeen tulee taas sama vika. Eli vika on päällänsä. :(
    Mitäs sitten keksitään. Jotainhan tässä tarttis kai vielä yrittää.
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tps

    Ota molempien akkujen miinukset irti pitkäksi aikaa ja läpsyttele kaasupoljinta ihan helvetisti + anna sille paineilmaa ja kaikkia poppakonsteja ja koita sitten uudellen.
     
  16. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    Minkäslaisesta ristisiitoksesta on kyse ?
    Siis mikäs tekniikka ? vuosimalli `95 ?

    Jos moottori on L57 niin vikakoodi 64 meinais baro sensori vikaa ...

    jos on L49 niin silloin 64 meinais kaasupoljin vikaa ...

    Noin yleisellä tasolla nopeusmittarin sekoilu viittais alhaiseen (lataus)jännitteeseen, onko akut, laturi, johtoliitokset varmasti OOKOO ?

    :eek:
     
  17. Mekki

    Mekki 1st gear

    Tekniikka on tosiaankin vm.95 ja käsittääkseni moottori on tuo L49.

    Ja latauksesta. Tuossa autossa ei ole kuin yksi akku, ei ole ikinä muita ollutkaan. Ja se akku on uusi. Lataus jännitteestä en vielä tiedä vielä muuta kuin että kyllä se on tähän mennessä akun ladannut. Tarkistan tänään että mitä mittari sanoo. Onhan tuossa autossa ollu vähän heikohkot sähköt koko ajan.
     
  18. spinneri

    spinneri Gearhead

    Oletkos aivan varma? Tuon aikakauden Vaneissa toinen akku sijaitsee muistaakseni auton alla, kuljettajan oven takapuolella.


    Muistiaan kaiveli

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  19. kane

    kane 1st gear

    DTC 64 - Accelerator Pedal Position 3 Circuit Low
    Mittaa +5v jännite G, D ja E piuhoista. Mittaa maa A, B ja J piuhasta että kaikki ovat ok.
    Siis sieltä pedaaliin tulevasta liittimestä. Nämä on 94 mallissa, eiköhän muut sama... jos siis kyse tämmöisestä kamppeesta DS4 pumpulla.

    94/95 OBD I 6.5diesel, koetan illalla muistaa kaivaa tuon koodin kaavion ja laitan kuvana sen...
     
  20. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    No nyt rupes vähän kiinnostamaan ... mistäs oot tekniikan vaihtanu ?

    Ja koskas ongelmat alko ?

    Onkos tekniikka varmasti kaikkinensa vaihdettu ?

    Siis onko sulla kaasupoljin sähköllä vai vaijerilla ?

    Entäs boksi onko juuri tämän tekniikan oma (ECM / TCM) ?

    :eek:
     

Kerro tästä muillekin!