APUVA! 4l80e ei vaihda

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mekki, 26.11.2009.

  1. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    Niin akusta / akuista vielä sen verran että dieseli versioissa muistaakseni
    kylmäkäynnistysvirta on luokkaa 1200 A tarkoittaako se nyt käytännössä jotakin vähintäin 140 Ah akkua palttiarallaa ...

    Löytyykö tämän verran kapasiteettia ?
     
  2. Mekki

    Mekki 1st gear

    Mä oon viikon majaillu tuolla auton alla ja tiedän että siellä ei ole toista akkua eikä sille paikkaa. :D . Tosin olen kyllä laittamassa sinne toisen akun heti kun saan vaan tämän remontin kuntoon.

    Toi kuva olis tosiaan kyllä hyvä olla olemassa kun ei ole pienintäkään käsitystä että mitkä nuo piuhat on.

    Hyvä että kiinnostaa. En ole itse vaihtanu enkä vaihdattanu tekniikkaa. ongelmat olko puolitoista viikkoa sitten ja lopullisesti tuo kyrvähti viime viikon torstaina.

    Tekniikka on vaihdettu kaikkinensa. itse asiassa tuntuu että kaikki muukin on vaihdettu sisustaa myöden.

    Kaasupolkimen sähköstä en ole kyllä sata varma.

    Enkä siitä että onko tuo poxi juuri tämän teknikan oma kun en ole vielä kerinnyt paikallistamaan sen vyysistä sijaintijakaan.
     
  3. Mekki

    Mekki 1st gear

    eipä taida löytyä tuon vertaa tehoo mun akusta mutta kyllä se viimetalven hyvin toimi :)
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Toi on kyllä yläkanttiin, muistaakseni 880a on orkkis delcojen starttivirta.
    Red toppi optimat antaa yli tuhat aata muttei 1200aata
    750a sivunapa Bannereilla toimi hyvin monta vuotta, nyt optimat ja ei taho riittää laturissa jännite että tulis täyteen... Joskus joutuu käyttää C-Tech'kiä
     
  5. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    Juu juurikin muistelin väärin, kyllä se tosiaankin huitelee siellä 1600-1800 A luokissa toi dieselin vaatima akun kylmäkäynnistysvirta kapasiteetti niin kuin Pantera tossa jo kirjottelikin (Tehtaalla laitettujen vakioakkujen CCA oli se 1200A)

    Sori, sori tuli ajtusvirhe eihän niitä pitäny laskea yhteen ...

    Siis se vakioakun CCA on siis 600A mitä ne joskus laitto noihin ja niitä akkujahan on tiisselissä kaksi.
     
  6. Mekki

    Mekki 1st gear

    Mulla meni nyt puurot ja vellit sekaisin. Siis hä. Eli munko pitäis hommata toinen akku että tietokone tietää missä asennossa kaasupoljin on. En ymmärrä.
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    syöttö

    En tiijä tuosta, mutta kyllä ne vanit vaan vitun ranttuja on huonosta sähöstä, kysy vaikka hartolasta..

    Koititko lirputtaa ja putsailla sitä oikeeta lärpäkettä?

    ei oo netin 6.5td mestarit vielä pystyny antaa aukotonta vastausta ees siihen, muuttuuko sähköisen syöttöpumpun ruiskumäärät akun jännitteen funktiona vrt. eri resistorit FSD-boxissa..

    ps. mulla on vani aina kun mahdollista ylläpitolatauksessa. akun kuin akun keskimääräinen käyttöikä autossa kuin autossa on n. 5a, mutta ylläpitolatailemalla sitä saa jatkettua n. 2 ja jopa 3a
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Enpä oo moista kysymystä ennen nähny ja vastaushan on että muuttuu.
    Jos jännitettä on niin vähän ettei solkku mee kiinni niin ei tuu soppaakaan, jos taas jännitettä on liikaa niin solkusta palaa käämi ja taaskaan ei tuu soppaa..
    Siis asiallisesti ottaen DS4 pumpun ruiskutusmäärät ei muutu niin kauan kun jännite on järkevissä rajoissa.
    Se resistori siinä boxin liittimessä ei ole siinä solkulle menevässä karvassa...

    Jos ds4:n syöttömääriä haluaa muuttaa tehtaan arvoista niin sitten pitää vaihtaa lastua (multa saa) tai ohjelmoida ecm uusiks jos obd2
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tuntuma

    semmoinen perstuntuma vain on (on ole kellottanut tms.), että kun akut aivan piripinnassa niin auto (65td 99) on hitusen herkempi ja pirteämpi

    viittasin 6.5td mestareihin jenkkisivustoilla, joissa asiaa on mähtäröity
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    No eipä oo noilla ameriikanvoorumeillakaan missä on tullu pyörittyä moista sattunu silmään :eek:

    Menee kyl off topikiks, mutta en näe mitään syytä miks se pumppu antais enemmän soppaa täysillä akuilla...
    Ruiskutusmäärää kun säädellään solenoidin kiinnioloajalla ja tietokone mittaa sen solenoidin sulkeutumisaikaa koko aika ja säätää pulssia mm sen mukaan niin isomman jännitteen aiheuttama nopeampi sulkeutuminen kompensoituu siinä ekan kerran ja toisen kerran siinä että cam ringin muodosta johtuen todellinen ruiskutus alkaa vasta solenoidin oltua jo hetken aikaa kiinni.
     
  11. kane

    kane 1st gear

  12. Mekki

    Mekki 1st gear

    Re: syöttö

    Kyllä ovat saakelin tarkkoja siitä, tiedän. Onhan mulla kyllä ollu tuo akku latauksessa aina kun olen tallilla ollu. tarttee tänään siis kokeilla että jos laittaa kaapeleilla vielä toisen akun kiinni ja kokeilee sit.

    [​IMG]

    Ton kuvassa olevan "paperin/lätkän" alla on ilmeisesti se osa mikä piti tarkistaa. mä mittasin sen yleismittarilla ja kyllä se ehjältä vaikutti. En tosin kerinny vielä ottaan sitä irti ja kokeileen muuta.

    Olisko muuten hajua että missä toi fyysisesti on tuo app module.
     
  13. Mekki

    Mekki 1st gear

    Komento takas. Sainkin tossa jo selville että missä se on.
     
  14. kane

    kane 1st gear

    :wink: jep, se on se pedaali moduli. Tuo 3:en piirin vika ei kyllä saa laatikkoa sekaisin mutta...?! Muutako koodia ei tule?
     
  15. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    Niin löytyykö autosta app eli siis sähkönen kaasupoljin ?

    Jos tekniikka siitos on tehty suomessa niin aika harvinainen ...

    pääasiassa suomenautot olleet L57:lla (1995)
     
  16. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No oikeestaan akkujen määrä ei ratkaise, sillä itse ainakin olen tykännyt käyttää yhtä isompaa akkua...
    No tosin kyllä ton -94 Vanin jälkeen päätin etten enää noihin tietokoneellisiin vehkeisiin käsiäni pistä... Ne kun on myös tosta virrasta niin helvetin riippuvaisia.
     
  17. Mekki

    Mekki 1st gear

    Muuta koodia ei tule.

    Purin tänään sen verta että näin sinne moottorin päälle ja kyllä se on vaijerilla tässäkin kaasu. Löysin pumpun kyljestä yhden johtonipun ja kun otin sen irti ja kokeilin niin antoi vikakoodin 22. Eli sama koodi mutta piiristä 1.

    Ja mielenkiintoista tosiaan on että kun poxin nollaa niin vika on pois päältä niin kauan kunnes käynnistää auton. Tuo koodi 22 tuli heti kun liittimen otti irti.
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    Voi kuulostaa tyhmältä, mut onhan akun, koneen, korin ja tietsikan maat kunnolla yhdessä?
     
  19. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    Juu se piuha mitä oot pidelly on TPS:n ja sieltä pitääkin tulla vikakoodi 22 jos TPS:n tieto hukassa ... että siltä osin pitäis olla kunnossa.

    Niin kuin aiemmin olikin jo mainittu jos on "vaijerikaasu" silloin vikakoodi 64 meinaa baro sensori vikaa...

    baro pitäis löytyä rintapellistä, siihen tulee kolme johtoa:

    harmaa +5V (TCM:ltä)
    harmaa/musta (+ 2-4,9 V) TCM:lle menevä signaali
    ja musta pitäis maadoittua TCM:llä

    Kun saat paikallistettua ja korjattua tämän niin tyhjennä vikamuisti ja varmista ettei muistissa ole enää vikoja ...
     
  20. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: syöttö


    Onko sulla tän näköinen se laatikko sieltä alta? Missä noi kaikki johdot on siitä sun ottamasta kuvasta? Onko sulla niitä?

    http://www.pswired.com/95silverado/perf ... ebuild.htm
     

Kerro tästä muillekin!