APUVA! 4l80e ei vaihda

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mekki, 26.11.2009.

  1. Mekki

    Mekki 1st gear

    Juu. Kyllä mulla on ne kaikki sähköjohdot. Toi kuva on vaan netistä bongattu vastine laatikolle. Meikäläiselle oli vain helpompi selittää kuvasta kun en tiiä osien nimiä.
     
  2. Mekki

    Mekki 1st gear

    Olisko kellään kuvaa tosta baro sensorista. Noita johtoja kun on aika helkkarin hankala seurata.
     
  3. Fani-69

    Fani-69 1st gear

    Tommonen palikka pitäis olla ruuvattuna rintapellissä:

    [​IMG]

    [/img]
     
  4. Mekki

    Mekki 1st gear

    Kiits. helpottaa taas hakua paljon
     
  5. Mekki

    Mekki 1st gear

    Palikka ruuvattu irti ja kyllä se paskana tuntuis olevan. Ainakin hälyytys johtuu varmasti siitä. Meinaan kun otin tuon osan irti niin antoi sen saman hälyytyksen heti. Ilman käynnistystä. Huomenna aamusta hakeen uus osa ja katsellaan sit eteenpäin.

    Niin ja johdot muuten on kunnossa koska maa toimii ja 5 volttia tulee.
     
  6. Mekki

    Mekki 1st gear

    No nyt tää heittäyty sit tosi mielenkiintoiseksi. Otettiin kaverin caprisesta toi baro kokeiluun eikä auttanut vieläkään. Heti kun auton laitto käyntiin niin sama ongelma tuli.

    Mä olen nyt valmis maksamaan jollekkin autosähkömiehelle joka laittaa ton kuntoon.
     
  7. Psycoil

    Psycoil 1st gear

    Osta kato hei wanha Amasooni ni mie voin si vaihrella siihe sulle laatikoita... :poff:
     
  8. Fani-69

    Fani-69 1st gear

    Siis tarkotatko että pukkaa edelleen vikakoodia 64 ...

    Jos näin on niin mittaa yleismittarilla ensteks sieltä baron liittimestä mitä siellä oikein on ja sen jälkeen TCM:ltä ...
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    abs

    onko sulla abs-jarrut? tai siitä 95-luovuttajasta jotain abs-piirejä
     
  10. Mekki

    Mekki 1st gear

    ei ole absia.

    Ja juu edelleen heittää koodia 64.
     
  11. Fani-69

    Fani-69 1st gear

    Periaatteessa kolme vaihtoehtoa:

    1. Väärä / viallinen baro sensori

    2. Johdin tai liitos vika

    3. TCM sökö

    Ja nämähän selviää helposti yleismittarilla ...
     
  12. Mekki

    Mekki 1st gear

    1. Olen varma että baro sensori oli oikea. Siitä en olekkaan ihan sata varma että oliko se ehjä. Aika varma kuitenkin. Varmuuden vuoksi tilasin uuden. Tulee huomenna...kai.

    2. Tämä on minun tämänhetkinen suosikki. Menen tänään mittaileen johtoja. Sinne barolle siis tulee maa ja 5V. Minne se keskimmäinen piuha menee. Eli meneekö suoraan TPS:lle vai suoraan TMC:lle vai tekeekö mutkan vielä jossain. Ja mitäs lukuja mun tarttis saada sieltä TPS:ltä. maa ja 5V ja ?

    3. Voisiko TMC mennä rikki niin että antaa vain yhtä vikakoodia. Kuulostaa kummalliselta mutta ei kyllä mahdottomalta. Saakeli vaan kun joku on menny pistään sen sinne sivuseinän sisään ja sen jälkeen laittanut siihen päälle invertterin, digipoxin ja antennin vahvistimen (Taitaa olla vielä audio vahvistinkin siinä samassa nipussa) päälle kiinni. Tulee isot talkoot kun nuo revitään kaikki irti.Niin ja kaikkien noiden edessä on vielä jääkaappi. Hurraa
     
  13. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Toi 5V on sellainen "vertailu"jännite joka muuttuu sen mukaan kun paine muuttuu eli sinne ECUun menee takaisin 0-5V väliltä sen mukaan miten se paine muuttuu, puhalla tai ime siitä baron natsasta niin voltit muuttuu. Toi baro kertoo vain vallitsevan ilmanpaineen. TPS on ihan samanlainen toiminnaltaan eli 5V muuttuu tietsikallepäin 0-5V jännäksi kaasun asennon mukaan.
     
  14. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    laatikko

    Tarkista pysäköintijarrun kytkimen johdot ettei tietsikka vain luule sen olevan päällä.

    Voi kuullostaa pöljältä, mutta onko varmasti 4L80E-laatikko vai 4L60? Mihin siitä kaasupolkimelta se vaijeri menee? Eikös tuo E nimenomaan tarkoita kokonaan Electronic-ohjausta eikä sinne mene mitään kaasunasentoja vaijerilla :eek: ?

    Ja sulla on sähköinen nopeusmittariko?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tota 4L80E lootaa löytyy myös 6.2koneen persiistä ja siinäkin on kaasuvaijeri. Toosa saa kaasun asennon TPS sensorin kautta.
     
  16. Mekki

    Mekki 1st gear

    Re: laatikko

    Laatikolle ei mene vaijeria. vaijeri menee kaasupolkimelta pumpulle ja pumpulta menee vaijeri siihen cruisen alipaine palje hässäkkään. Laatikko on siis täysin sähköohjattu 4l80e.

    Nopeusmittarista en ole varma vielä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kyllä sulla on varmaan sähköinen mittari kun ton toosan kylkeen ei saa mekaanisen tsydeemejä laitettua.
     
  18. Mekki

    Mekki 1st gear

    Näin kyllä veikkasinkin.
     
  19. Fani-69

    Fani-69 1st gear

    1. Baro sensorista pitäis löytyä numerokoodi: 039 (stampattu sensorin kuoreen siihen mihin tulee sähköliitin)

    Sitten kun saat uuden sensorin tunnistat oikean version valmistajasta riippuen:

    GM #12569240
    AC Delco #213-1545
    Airtex #5S2397
    Standard #AS11

    2. Niin kuin aiemmin kirjoittelin niin barolle pitäis tulla 3 johtoa:
    yhteen pitäis tulla palttiarallaa 5 volttia TCM:ltä
    toisesta pitäis mennä TCM:lle tieto baron olemassaolosta (noin 2-4 V)
    kolmas pitäis olla yhteydessä TCM:n maadoitukseen.

    3. Kyllä voi olla, mutta niin kuin täällä oli puhe aiemmin niin tarkasta 100 varmasti kaikki maadoitukset (TCM, vaihteisto, moottori jne.) jos vähänkään on epäilystä niin vedä uudet kunnon maadoitukset ...


    Niin tarkennuksena vielä vikakoodi 64 tarkoittaa että barolta menevä tieto TCM:lle on alle 1.9 V
     
  20. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    map/baro

    tämmöstä kivaa jellyä niissä on sisällä

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!