APUVA! 4l80e ei vaihda

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mekki, 26.11.2009.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    jarru

    toimiiko sun jarruvalot normaalisti eikä jää päälle

    nyppää jarruvalojen sulake pois ja tutki se, sen kautta voi mennä sähöä VSS bufferille
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    off topic

    Jep, aivan! Noinhan se ruiskumäärä menee, mutta alhaisempi jännite vois aiheuttaa sen, että solkku menee hitaammin kiinni, jolloin järkeillen ruiskutusajoitus myöhästyisi ja siitä auton pehmeämpi perstuntuma. Tätä tuntuisi vahvistavan sekin, että näyttäisi ahtavankin herkemmin (=myöhäisempi ajoitus). Voihan alhainen jännite vaikuttaa myös jollain lailla sähköiseen ajoituksensäätöön (askelmoottoriin), joka myöskin aiheuttaisi ruiskutusajoituksen jäämistä myöhäisemmälle.
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Kuten tuolla jo aikaisemmin sanoin niin tietokone mittaa sen solenoidin sulkeutumisaikaa ja säätää ennakkoa mm sen mukaan. samoin se tekee ennakolle, se vertaa toteutunutta ennakkoa haluamaansa ja säätää tarvittaessa. se jos ennakko jää myöhäsemmälle johtuu todennäkösemmin huonosta naftansaannista/liian pienestä polttoaineen paineesta pumpun sisällä
     
  4. Mekki

    Mekki 1st gear

    Nyt meillä kuitenkin kävi niin että mittasin uudestaan tuon baro sensorin ja rikkihän se on. Mittasin sitten vielä kaverin baron ja sekin on rikki. Hassua. No onneksi oli jo uus tilauksessa enkä kerinny peruuttaan sitä.

    Mittasin vielä sitten kaikki ne piuhat jotka menee barolta tietsikalle ja ne on ehjät. Eli pitäisi vani tulla kuntoon kun saan tuon osan.
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    toivotaan

    toivotaan hartaasti, että se on se baro.

    Älä lue tätä seuraavaa: (Pahanilmanlintu :mad: : luulen kuitenkin, ettei tule kuntoon sillä. syynä on mun mielestä se, että sun noppari ei toimi, jolloin sähköinen laatikko ei vaihda isommalle. Mittari rikki, mittarin johdoissa huono liitos, matkalla huono johto, VSS buffer?, VSS? Virtalukonpohja yms.? Se sun vikakoodi on vain jotain huttua.)

    Sydämestäni toivon kuitenkin, että olis toi baro :D

    Toi munkaan MAP ei muuten ollu rikki (ennenkuin rikoin sen ruuvimeisselillä). Oireet viittas siihen (ei voimaa yms.), mutta homma ratkes pumpun optista anturia liikuttamalla..?
     
  6. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    naftapaine

    sorry Mekki, varastan taas vähän topikkia..


    Tarkoitatko ruiskupumpun itsensä tuottamaa painetta pumpun sisällä (pumppu kulunut?) vai siirtopumpun tuottamaa painetta ruiskupumpulle? Mulla on uusi Walbron FRB5-1 siirtopumppu, tarkistin siitä vain tuoton asennuksen yhteydessä ja tuntui olevan runsas :D , mutta en painetta..

    Halotaan nyt tietysti hiuksia, kun käyttisvani lastissaan loikkaa nykyiselläänkin 0-100km/h oikeaa nopeutta 10s, mutta vähemmän on tavoite... Ylempänä kiihtyy paremmin esim. 80-120 on vaikea euro/japsihenkilöautoilla pysyä perässä.. S.E.:llä Ruotsissa olis saatavilla 20000kr investoimalla modattu sähköIP joka tuottais sen lähes :lol: 100mm3, mutta ei haluis vaihtaa ennenkuin vanha on loppu)

    ps. Voiko pumppu olla sellaisessa asennossa, ettei tietokone pysty kääntämään enempää ennakkoa -> jää pikkusen myöhäselle?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Ruiskupumpun sisällä on oma pieni siirtopumppu joka tekee mm sen paineen jolla ennakonsäätömäntää liikutellaan, se kun kulahtaa niin ennakot ei halua totella enää kunnolla.

    Ja voi se olla sellasessa asennossa ettei moottori pysty säätään jos tdc offsetti on ihan mettässä.

    Siihen stefanin ruiskupumppuun liittyen niin 92 ja risat ei ole 100 ja suomessakin on diileri joka niitä myy..
     
  8. Mekki

    Mekki 1st gear

    Re: toivotaan

    Mulla on kyllä vähän sama pelko. Minä kun en keksinyt millään että miten tuo olis kytköksissä siihen mittaristoon. Mutta kuitenkin nyt tarttee odottaa se saakelin osa kun mä halusin kans nähdä että mitä siellä baron sisällä on. Kivaa tahma massaa. Niin ja kyllä se oikeesti oli rikkikin.
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ennakko

    OK. Siis ennakonsäätömännän sylinterin hoonailua ja jotain ylikokopimppivirityksiä tms.. Ei taida maksaa vaivaa..

    Miten, kuka ja missä ja mihin hintaan katsoo, että TDC on kohillaan ja ennakko kääntyy sinne mihin lastu haluaa?

    Hyvä tietää, että sellaisia sähköpumppuja saa täältäkin (tai siis ilm. sieltä) :D
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    No mulla ainakin on softa millä näkee tdc offsetin ja toteutuneen ja pyydetyn ennakon, mut et vissiin oo kovinkaan lähellä nurmijärveä?
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    kynttilät

    no en ny ihan naapurissa, mutta kyllä tänne posti kulki ja tuntu tuovan tänään sieltäpäin noiden rautasten tulpanjohtojen päihin kuuluvat pokkulat :D

    tulee käytyä hesassa mm. kummimukuloiden luona silloin tällöin, joten mikäli vain passaa niin mielelläni työllistäisin sitä sun softaa :D
     
  12. Mekki

    Mekki 1st gear

    onko sulla jokin softa läppärissä vai ihan joku testeri. Mulle on tulos toi gmtscan jossakin vaiheessa.
     
  13. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    Tiedoksi vain sillä et pääse kiinni vanis purkkiin ... :eek:
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Re: kynttilät

    Pistä vaik yv:tä kun liikut täälpäin niin katotaan mikä on tilanne.

    Mekki: mulla on läppärissä gmtdscan tech noihin obd1 vehkeisiin ja autoenginuity gm laajennuksilla obd2 vehkeisiin. Lisäksi kumpiinkin löytyy konstit käskyttää tietokonetta antamaan lisää soppaa :p
     
  15. kane

    kane 1st gear

    Oliko se vanissa heti OBD II? taisipa olla... ja jos on niin tdscan tech toimii vain OBD I tsydeemien kanssa (6.5d/td 94/95)

    kojolla on sitten softa jolla obd II ja mahdollista myös PCM flash eli ns. tehoversio... 8)
     
  16. Mekki

    Mekki 1st gear

    Miten niin. milläs sitten pääsisin.

    Mä oon käsittäny että noista obdII vehkeistä ei saa manuaalisesti koodeja pihalle mutta mun vanista saa. eikös mulla sillon ole obdI.
     
  17. Kris

    Kris 2nd gear

    Näkeehän sen jo liittimestäkin kumpi siellä on 1 vai 2.
     
  18. Mekki

    Mekki 1st gear

    Mulla on tuo 12 pinninen liitin. Eikö obd II ole 16 pinnisellä liittimellä. Vai miten se oli?
     
  19. Kris

    Kris 2nd gear

    Tossa vähä kuvia miltä liittimet näyttää.

    OBD1

    OBD2
     
  20. Mekki

    Mekki 1st gear

    Kyllä se on tuo obd1 tutumman näkönen.
     

Kerro tästä muillekin!