APUVA! 4l80e ei vaihda

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mekki, 26.11.2009.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    edenny

    onko homma edenny mihinkään :odroll:
     
  2. Mekki

    Mekki 1st gear

    Homma on edenny sen verta että olen mitannut kaikki johdot että on ehjiä.
    Maa kaapelit pistän ens viikolla vaihtoon. Huomenna pitäis tulla se perhanan baro ja sen jälkeen mittaan ne nopeusanturit uudestaan niin että ne on paikallaan. Joulun välipäivinä saan akkutelineen auton alle ja laitan siis toisen akun tohon keksintöön kiinni. Lataus virrat kaveri tulee mittaan kans välipäivinä.
     
  3. Mekki

    Mekki 1st gear

    Noniin päivitystä tilanteeseen taas. Vss anturit ehjiä.

    Onko kellään mitään vinkkiä miten voisin tarkistaa tuon vssb:een se vaikuttais seuraavalta loogiselta vikapaikalta.
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    check

    Avaa se vssboxi. kerro löytyykö sieltä johtoliittimien vastakkaiselta puolelta jumppereita?
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: check


    kerro sitten binäärinä tänne se lottorivi. pitäis olla 14 palloa. lue se vasemmalta oikealle siten, että johtoliittimet osoittaa susta poispäin esim.
    00010101010111
     
  6. Mekki

    Mekki 1st gear

    [​IMG]

    Mulla on siis tuollainen boxi siellä ja "jumpperit on kohdissa 1 3 ja 7
     
  7. Havu

    Havu 1st gear

  8. mhirvone

    mhirvone 1st gear

    Kokeileppa onko akun ja korin väliset maadoitukset kunnossa. Mulla oli kerran vanissa jossa on sama laatikko aivan samanlaiset oireet.Korjautu kun laitto ylimääräisen maakaapelin akun ja korin väliin.
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ??

    1. Mikä perävälitys sulla on?
    2. Mikä rengastus ja vannekoko takana?

    3. Silloin, kun nopeusmittari ja auto toimi moitteetta tulitko koskaan tarkistaneeksi montako prosenttia tms. mittarivirhe oli ja mihin suuntaan? Toimiko se mittari ikinä moitteetta?

    4. Tarkista kortti silmämääräisesti, että kaikki on kiinni, eikä mikään juotos ole päässyt oikosulkuun tms. Eikä ole kylmäjuotoksia. Älä anna sille staattista sähköiskua. Maadoita ranteesi rautalangalla vaikka pistorasian maajohtoon. Varmista ensin, että pistorasia on oikeasti maadoitettu taululle asti eikä vain nollattu, ettet saa sähköiskua :soosoo:

    5. Sulla pitäis tossa 95-tekniikassa olla erilainen kortti. Mitenköhän se on voinut tolla edes toimia? Sulla pitäis olla vielä toinen setti noita jumpperipaikkoja eli yht. 14 eikä 7, sillä toinen setti on ilm. elektronista laatikkoa varten :eek: :eek:
     
  10. Mekki

    Mekki 1st gear

    1. Ei hajuakaan.

    2. Vanin orkkis vanne ja rengas koko talvella. ja kesällä 295 15 50

    3. Talvella näytti 80 vauhdissa 2 kilsaa vähemmän ja kesällä 2 kilsaa enemmän. Muuten mirttari toimi moitteetta. Aina. Ja varmistin edelliseltä omistajalta että niilläkin toimi.

    4. Kaikki näyttäis olevan kiinni ja juotettu hyvin. Mulla on maadoitus ranneke tommosia hommia varten.

    5. sitä minäkin ihmettelin.
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ????

    OK. ei auta kun kokeilla muuttaa aavistuksen verran boksin viestiä. lämmitä teräväkärkinen kolvi kuumaksi ja näppäise nätisti pois se 7# jumpperi ja koita ilman sitä (helpoin kokeilla ensin).

    Jos toimii niin ok, jos ei niin muutetaan viestiä enemmän (7 nelosen/vitosen paikalle) ja jos ei sekään auta niin sitten toiseen suuntaan enemmän (tarvit lisää jumppereita). En tähän hätään keksi muuta ennen uuden boksin hankinnan ehdottamista :-?
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jos jumppereita on vain 7 kpl = DRAC

    Jos 7 + 7 jumpperia = VSSB (Toinen on peilikuva toisesta ja sitä käytetään laatikon ohjaamiseen)...-95 mallissa pitäs olla VSSB, mutta olisko niin, että joku vaihtanut purkin tietämättä mitä tekee...liittimethän käy.

    Jumppereita ei saa mennä tuosta vaan muuttelemaan vaan pitää selvittää ensin perävälitys ja rengas koko...sitten lasketaan INPUT RATIO joka määrää mikä on oikea "lottorivi".

    Välitys selviää auton RPO -koodeista, linkissä selitys koodille.

    Kerro mikä välitys ja rengaskoko käytössä, niin saat oikean Input Ration...mulla on valmis laskuri tai käytä tuota joka linkissä.

    Kannattaa laittaa tollanen DIP-kytkin jumppereiden tilalle...maksaa Partcolla n. 0.60 eur / kpl.
    Sen jälkeen on helppo muuttaa asetuksia jos vaihtaa rengaskokoa tai välityksiä...

    http://www.tbichips.com/drac/#pics
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Taitaa mennä turhaks kokeiluks jos noita dracin kertoimia alkaa ton vian takia muutella kohillaanhan ne on ollu kun kerran mittari on näyttäny noin hyvin kohalleen.
    voisin vaikka lyödä veta että joko joku matolaatikko on kuollu, maa tai virta puuttuu tai sit toi nopeustietoa välittävä piuha on poikki tai oikarissa, mutta lupaan juoda viikonloppuna korin kaljaa jos se noita kertoimia muuttamalla tulee kuntoon :poff:
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mulla on yksi käytetty purkuautosta otettu VSSB-moduli jos joku tarvii...asetuksia en nyt muista, nehän saa muokattua.

    Voin myös vaihtaa sen EHJÄÄN ja TOIMIVAAN DRAC-moduliin...turauksia ja rikkinäisiä turha tarjota.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Juuri näin ja jos siellä on DRAC-moduli VSSB:n tilalla, niin tuskin toimiikaan sähkölaatikko...
    Veikkaan että joku vaihtanut väärän palikan ja kun ei ole ruvennu toimimaan, niin auto myyntiin...voin tietysti olla väärässäkin kun en ole lukenut koko ketjua.

    Liittimethän käy ristiin noissa moduleissa...
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    lue

    Lue edes edellisen sivun viimeiset pari viestiä ja tutki taulukoista mitä ehdotin kaverille niin ymmärrät etten summassa ehdottele :D

    Kaverilla on mittarin näyttämä muuttunut 4km/h kesä vs. talvi samalla rengastuksella? tarkoittais, että kumien kulutuspinnan korkeuksissa pitäisi olla eroa lähes 2cm (melko sliksit kesäkumit :D ).

    Ehdotan jumppaamista koemielessä siksi, että hyvässä lykyssä tällä tavalla päästään "kiertämään" kortilla mahdollinen viallinen epävakaa komponentti.

    Niin ja oli kuulemma toiminu moitteetta ennen?? :odroll: ??
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    samalla rengastuksella?? :eek: :eek:
    :poff:
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ??

    luin tuon lukihärösuodin päällä niin, että Vanin orkkisvanne ja rengaskoko talvella ja kesällä 295 15 50.

    Ihmettelin, että jepu ajelee melko leveillä talvikumeilla, mutta täällähän kaikki tekee mitä lystää :rotfl:

    Kerrotko mikä on hänen: " orkkis vanne ja rengas koko talvella. "?

    tuon 295 15 50 ympärysmitta ollee 2123
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Jospa hän itte kertos mikä se vakiokoko on, mut ei ainakaan toi oo tehtaann jäljiltä ollu alla :rotfl:
     
  20. Mekki

    Mekki 1st gear

    Tarkoitin siis että talvella on vakiorengaskoko 235 15 70 vai mikä se vanissa alkuperäisenä nyt taas olikaan.ja kesällä erikoiskoko 295 15 50.

    Niin ja olen ajellu tolla autolla puoltoista vuotta ongelmitta. Eli siis toi drac ollu paikallaan koko ajan.
     

Kerro tästä muillekin!