Arizonan tuomisia.. .

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BigBlockHead, 24.11.2006.

  1. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    elikkäs tällainen olisi nyt siis laivattu Suomeen, on ilmeisesti toinen tässä maassa. Kotkasta hinattiin Turkuun ja hyvinhän se perässä tuli :)


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Luigi

    Luigi Gearhead

    Onneksi olkoon! Tuollainen pitäisi olla joka jätkällä. Saattaa Imperialin valot näyttää hippasen ylös????Pistä lisää fotoja,alumiinimuna on retee ja tollasta munaa tekis mielikin jos paikat kestäis.
     
  3. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Kaverillehan tuo meni, lainasin vain amerikan-maillin vetokoukkua:D

    Aikoo valjastaa tuon 58 Cadillac Hearseen, joten aika pitkä yhdistelmä siitä tulee, kun vaunukin on jo 31' ja hearsethan on tehty limon alustalle!
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tosta tulee varmaan hieno peli kun valmistuu... 8)

    Paljonko tollasessa on toi aisapaino ja kokonaispaino yleensä ?

    Meinaan vaan kun noissa jenkkien trailereissa ja asuntovaunuissa on akselit aina yleensä reilusti keskikohdan takapuolella...näyttävät kovin etupainosilta.

    Jäämme odottamaan kunnostustuksen edistymistä... :wink:
     
  5. Luigi

    Luigi Gearhead

    Kyllähän sellainen yhdistelmä jo tietyn taidon vaatii ettei pienemmät kärsi.Aikas haasteellinen tuollaisen kanssa tuo aisapaino,helposti vetäjästä tulee vedettävä,varmaan tuntui Imperiaalinkin persuiksissa että jotain siellä on.
     
  6. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Laitan kohta lisää kuvia kun saan niitä ladattua nettiin.
    Niin... aisapaino oli ainakin kaverin löytämien tietojen mukaan jotain 470kg:n luokkaa ja omamassa 2340kg.

    Takapäässä on kylppäri ja wc joten paino on siellä takapäässä. siksi kai akselien sijoitus?

    ..ainiin ja takaluukussahan meillä oli vielä samalla reissulla haettu 59 Moparin valurautainen vaihdelaatikko :rotfl:
     
  7. Luigi

    Luigi Gearhead

    Juu,on aikas tulinen tuo aisapaino,-86 Electralla kiskoin 6,8m vaunua nurkissa 60kg:n painolla ja kyllä vemputti.En tiedä vaikuttiko Buickin ilmaperse asiaan mutta ei mieli tehnyt mihkään pitemmälle lähteä. Motarilla kiskoin sitä pulkkaa n.120km/h niin kyllä normi automiestä vitutti ja tekivät sen myös selväksi. Painopiste kohdalleen että ajettavuus säilyy ja radalle!
     
  8. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    ohos... meni painoyksiköt sekaisin... eli ei siis 470kg, vaan tässä airstream testissä jota luen on mainittu 410 pounds ja 4370 pounds. eli siis aisapaino noin 200kg:n luokkaa. Eikä tuo kyllä ajossa juurikaan vispannut.
     
  9. Asiaa, tollasta vaunuakin mä olen kanssa salaa suunnitellut. Toi vetoautokin on lähellä mun valintaa. :rotfl: (-61)
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ja vielä ah niin luotettava japanilais-dieseli keulalle, niin .. Osa palstalaisista kastelisi pelihousunsa :poff:
     
  11. Älä nyt kaikkee paljasta :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  12. 55&64

    55&64 1st gear

    Hieno on, kyllä tossa oma SMW kalpenee...
    Epäoleelinen kysymys: saako tollasta (jäähallin kokosta häkkyrää) vetää
    laillisesti millään henkilöautolla, puhumattakaan vanhoista jenkeistä.
     
  13. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Hieno yhdistelmä,miten painot ja kortti riittää täällä härmässä ?
     
  14. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    vetopainohan määräytyy siitä mikä näistä on pienin
    1.rekisteriotteessa lukevasta vetopainosta
    2.auton valmistajan autolle sallimasta vetopainosta
    3.koukun valmistajan sallimasta vetopainosta,

    ja jos näitä ei ole niin ilmoitettu/tiedossa, niin jarrullista kärryä saa kiskoa auton omamassan verran elikkä tässä tapauksessa 2300kg 8)

    Tietty kun nuo Imperialin takajouset vaihtaisi uusiin ja laittaisi esim. monroen säädettävät kaasuiskarit taakse (jotka tässä muuten olivat ennen kuin uusin iskunvaimentimet.. :-? ), sekä vielä vaihteiston lauhduttajan niin olisi varmaan ihan kelpo vetolaite tuolle kapistukselle.

    tuolta pitäisi löytyä lisää kuvia, siellä on myös Dodgen ja 30' Airstreamin koeajo, jonka sain yhdeötä Imperial harrastajalta jenkeistä. :)

    http://s117.photobucket.com/albums/o72/ ... land_2006/

    siellä on myös kuva Kotkan tullissa olleista venäläisten hakemista " jostain käytetyistä rekkanupeista" joista tullivirkailija mainisi vähän säälivään sävyyn... Noh, ei ollutkaan kyse ihan mistään vanhoista ladoista...
     
  15. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    Tässä vielä muutama Airstream Floirdan reissulta alkuvuodesta. Siellähän niitä oli vaikka kuinka paljon, niin kuin muitakin asuntovaunuja trailer parkeissa.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No oletpas saanut tuotua salaa kun en satamassa tuota huomannut. Hieno laite mut tuo kilvittäminen ja vetäminen kyllä kiinnostaa muakin.
     
  17. 55&64

    55&64 1st gear

    Kyllähän noita ameriikassa näkee; vetoautona joku isompi pick up tai vani, henkilöauton perässä en ole nähnyt...
    Jos joku ei tiennyt noita saa ostaa yhä uusiakin, ton kokonen näyttää maksavan yli 70 000$; http://www.airstream.com/product_line/t ... ilers.html
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

  19. MP65

    MP65 1st gear

    Hieno homma.
    Noita tulee eteen silloin tällöin, useimmat 50-jättikokoisia Spartan Manoreita jne. Iso ero verrattuina vaikka 70-luvun vaunuihin.
    Kiinnostaisi:
    -Paljon maksoi laivaaminen suomeen? (kansipaikalla ilmeisesti, eivät taida mahtua konttiin)
    -Meneekö minkalaista veroa suomessa?

    Omaan pari alan kirjaa, ja parilla tutullakin on omat vintage vaununsa. Isoin ongelma niissä on kuulemmä lähes poikkeukketta mätä runko.

    Itsekin on tullut yövyttyä, ja pari viikkoa sitten exäni oli tässä mestassa

    www.theshadydell.com

    ja sielä ollessaan kuuli että mesta on myynnissä. Nyk. omistaja on n 30-kymppinen juippi jota on alkanut landella asuminen kyllästyttämään.
     
  20. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Hienoa että jengi tajuaa tuoda taas noita erikoisuuksia tänne.Taalaa on ihan linjassa nykyään ja hinnat vain nousussa.Sen minkä tänään saa tonilla on ens vuonna helposti jo kaks.
     

Kerro tästä muillekin!