arkiauto/liimarata?????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja plymouth 71, 20.5.2014.

  1. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    eli kertokaapas hieman kommentteja. kaveri ehdotti että kävisin kokeilemassa autoa vartilla PITÄVÄLLÄ radalla, niin lukemat vois olla matalia 13 sek. no nythän on alastaroon tehty uusi hieno pinnoite,mutta käykö pahimmat pelkoni toteen eli kun renkaat ei sudi,niin hajoaako silloin laatikko,perä tai kardaanin ristikot?? eli oletteko käyneet "tavis" autoilla ajamassa liimaradalla ja minkälaisia vahinkoja tapahtunut? auto painaa 1500kg 300heppaa ja 400 vääntö. manuaalilaatikko borgwarner t5 ja kytkin mikä pitää.

    nimimerkillä unohdanko koko asian?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mites ne muut sadat autot pysyy ehjänä noilla testipäivillä?

    Mutta joo, se katurengas ei pidä liimaradalla, paremmin se pitää yleensä tavallisella asfaltilla.
    Eli rohkeasti testaamaan vain.
    Jos katusliksit laitat alle, alkaa kumi jo pitämään enemmän.

    Se vanhakin asfaltti oli sileä, eli katuautoilla tuskin on mitään eroa viime vuoteen.

    Tosin nyt sen uuden pinnan preppaus alkaa kohta puoliin, jolloin se pintakin on parempi kuin normaaleina katuoautopäivinä.
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Riippuu katurenkaasta, kyllä jotku katurenkaat tuntuisi liimasta hyötyvän.

    Mulla joskus hiluxista vääntyi runko ja vaihteiston pääakseli kun oli hieman liimaa radalla.
     
  4. Mutku

    Mutku Gearhead

    Kovasti samaa mieltä. Normikaturenkaille ja vakioalustaiselle autolle liimarata ei tuonut ainakaan omille vekottimille (just noin 300hp ja vaikka 400 vääntöä) lisäpitoa, päinvastoin. Se 60-jalan aika oli aina yli 2 sek.

    Oman kokemuksen mukaan katurenkaat enemmänkin kiittää, kun kadunmiesten kiihdytyspäivillä alkaa päivän edetessä tarttua kaikkien renkaista kumia lähtöalueelle. Pitoero ei normirenkailla ole suuri, mutta parannusta pitoon kuitenkin.

    Katuslikseillä pito olisi asia erikseen, eli varmasti pidot paranisi.

    Kaiken saa toki rikki, eli manuaali, sliksit, kiekat rajottajaan lähtöviivalla ja vasen jalka lipsahtaa sivuun kytkinpolkusimelta.... kyllä se löytyy se heikoin lenkki noissa banzai-lähdöissä?

    En usko, että katurenkailla mitään hajoaa, kun kerran pitoa ei vain ole. Tietysti jos joku ristikko on jo tiensä päässä, niin joskushan se sitten laukeaa? Mutta kai se herkemmin porsii vaikka joskus normi-iltana kotikylän raitilla seittemänpäällä yönkäsmässä sitä kauppiaanpojan luuseriBemaria rankaistessa?
     
  5. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    ok. kiitoksia,eli en nyt niihin unelma aikoihin pääsekkään kun kuvittelin tuon liiman olevan se taika ja katurenkailla menossa.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oikeastaan noilla kadunmiehen kiihdytyspäivillä ei ennen ole ollut liimattua rataa, ainoastaa edellisen vuoden kumitukset.

    Tänä vuonna asia voi olla toisin, johtuen siis kohta alkavasta liimaus/kumituksesta.

    Hommaa katusliksit, niin kyllä se sulake sieltä löytyy.
     
  7. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    rahat vähissä ja muutenkin kyseessä myyntiauto,niin ei viitsi renkaisiin sijoittaa. ajattelin vaan jos sais hyvän ajan,niin jos se edistäis kaupan käyntiä =)
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuskin edistää, sanoohan se myös sitä että sillä on vedetty nilkka suorana myös pitemmän matkaa ;)

    Sais kait noita sliksejä lainaankin..
     
  9. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Ymmärsinkö oikein? Siis rakennetaan tehokas (in spe), kompromissiton "all go no show" -katuauto, jota ei paikkojen ratkeamisen pelossa uskalla kokeilla?
    (edit: aijoo, luin ketjua pidemmälle, "myyntiautohan" se olikin! Jobbari yrittää maksimoida voittoaan?)
     
  10. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    ei tunnu hirveesti ostajia olevan jonossa,niin ajattelin sitten kokeilla kiihtyykö toi mihinkään. kerranhan täällä vaan eletään,ni täytyyhän sitä kaikkea kokeilla ja jos se nyt sinne hajoo niin voi kyynelvirta,sitten myydään auto osina :D
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    ensin vetäset sellasen ujon varovaisen lähdön ja sitten katot jos uskallus riittää rajumpaan repimiseen.

    Lopputulos on että sä revit sitä autoo ku vierasta sikaa ja sormet rutistaa rattia valkosena ku se 14 sekunnin raja on saatava rikki :)
     
  12. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

  13. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Näinhän siinä tapaa käydä kun arkiautolla mennään liimaradalle: perämurikka räjähtää. kuva otettu ehkä alastarolla, ehkä ei.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!