Aspen 4d-->2d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 26.8.2021.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead


    Case oli 741 loppunen. Eli spooli, uudet vetarit jossa isojako. Pitää kattoo toi välitys tai kait sekin parempi on vaihtaa, sen reilun 30km mitä kerkesin ajaa ni ääntihän se
     
  2. Meneekö se spooli leimasta läpi?
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Spoolit yleensä 35 spline
    Normi pätkittävät vetari on 30 spline
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Herje tykkää tästä.
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]IMG_20220527_145050 by Tero Soini, on Flickr

    Perän kuorta putsattu ni saa vuotavan sauman korjattua

    [​IMG]IMG_20220527_145037 by Tero Soini, on Flickr

    Etupäätä purettu, kun tulee putkimallin ylätukivarret ni saa nuo mukana tulleet levyjarrut soviteltua paremmin

    https://www.ebay.com/itm/151140156892?hash=item2330a7c5dc:g:0ugAAOxyEoFSVXNK
    Tälläsen setin tilasin,laadusta en tiiä :rolleyes:

    Perään tilasin dr diffiltä 3.73 välärin,vetarit ja spoolin, tuo vanha välitys olikin 3.23 ja entinenhän se tietty oli
     
    rekkamies, sleepercooler ja Herje tykkäävät tästä.
  6. Tuleeko tähän uudet isojakoiset rummut taakse vai joku levyjarrupäivitys?
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kattoo kummat on halvemmat
     
  8. Onkohan tämä monimukaisempi juttu? Nopeasti katsoen ison jaon rummut on 10" ja pienen jaon rummut 9"?
     
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kyllä tossa jo nyt oli 10" rummut edessä ja takana.. Partsilla näytti ainakin joku levyjarrusetti taakse olevan reilu 600€.
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    10" pikkujakoisten jarrukilvet ei käy isojakoisten rumpujen kanssa. Vetarin laippa tulee isojakoisessa muistaakseni kauemmaksi banjosta kuin pikkujakoisessa.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä ja se jarrukilpi on erilainen ja rumpujen leveys on eri.
     
  12. Onpa taas Mama Moparin touhut hankalia..Hyvä, että korjasitte tuota mun ajatusta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    A-koppaisen kasikolmevartti taisi muodostua noista: B-koppaisen banjo + lyhyet pikkujakovetoakselit + olosuhteiden pakosta jarrukilvillä tehty rummuille tilaa sisäänpäin. Eli kyseessä oli raideleveyden säätö budjettiratkaisuna käyttämällä jo olemassa oleva perä mahdollisuuksien mukaan toiseenkin tarpeeseen. Pienen firman rajalliset mahdollisuudet näkyvät monessa muussakin toteutuksessa. Kuinka paljon parempia autoista olisi tullut, jos ei olisi tarvinnut pahimmillaan joka vuosi uusia peltiprässejä ja "koristeiden" koristeiden muotteja kaupallisista syistä? Tekniikasta sitten säästelivät senkin edestä.
     
  14. Tämä ei tue sun teoriaa:

    8 3/4" Housing widths, flange to flange

    A-BODY
    '66-'72= 52 5/8”
    BBP 7.25/8.25 = 51.5”

    B-BODY
    '62-'63= 53 1/4" (And '64 Max Wedge)
    '64 = 55 5/8" (Exc. Max Wedge)
    '65-'67= 54 1/4"
    '68-'70= 54 15/16"
    '71-'74= 57 7/8"
    '71-'73 wagon= 59 7/16"
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Laipasta laippaan on vetoakseleiden laipoista kai? Olisko se ollut tuo 65-67 perä just sillloin tuotannossa, kun rallivalluihin piti saada kestävämpi akseli? Vähän lyhyemmät vetarit ja kupille painetut rumpujarrujen kilvet ja se on siinä!
     
  16. Toi oli siis kuoren leveys.

    Samassa linkissä oli myös koko akselin leveys:

    8 3/4" Rear end widths, drum-to-drum:

    A-BODY
    '66-'72= 57 1/8” (or 57 13/16” for BBP axles and brakes)
    BBP 8.25/7.25= 56 3/4”

    B-BODY
    '62-'63= 58 1/2" (And '64 Max Wedge)
    '64 = 60 7/8" (Exc.Max Wedge)
    '65-'67= 59 1/2"
    '68-'70= 60 1/8"
    '71-'74= 63"
    '71-'73 wagon= 64 3/8"
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Eli pääsee helpoimmalla ostamalla valmiin levyjarrusetin? Dr diff näytti myyvän kyllä rumpujarrusettiä myös mutta rahtia tulee varmaan sen verran et jää kyllä tilaamatta.
    Pitää nyt ootella että noi tilatut kamat saapuu tontille ni jatketaan ihmettelyä sitten.
    Pakosarjat pitäs seurantanumeron mukaan olla ekana perillä, niillehän vois jo leikata ne aukot sisälokareille, muistelin vaan et ohjeen mukaan kun sen reiän tekee niin on ihan överi suuri.
    Vähän tossa jo pyöritellyt ajatusta et vetäisi kerralla muttereiksi koko läjän ja maalais kopan on vaan tota kittiä aika reilulla kädellä lyöty ni se menee toi kiinnostus suht nopeesti kun alkaa tutkii tarkemmin:D
     
  18. Satuin eilen ihmettelee Alfan punaista:

    [​IMG]
    Siitä vähän sulle sporttiväriä..;)

    Tuo autohan tuli Virosta, mutta onko tietoa, että onko se sinne raijattu jenkeistä (tuli mieleen reilusta pakkelin käytöstä..:)).
     

Kerro tästä muillekin!