Aspen asiaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Perniö, 23.9.2008.

  1. 69

    69 Gearhead

    Kiitos. Kyllä se hyvillä pisteillä meni.
     
  2. grantorino

    grantorino Gearhead

    Nyt tiedän jo kaksi Customia jotka on rauhoitettu museokäyttöön, nämä 69:n ja Termosen Aspenit. Perusmalleja lienee myös jonkin verran museoitu mutta oikeita SE autoja en tiedä museoituna kuin yhden farmarin.
     
  3. Simo

    Simo 1st gear


    Oma '76 360 Custom Coupe on myös museokilvissä.
     
  4. -sandels-

    -sandels- 1st gear

    terve! ostin noin vuosi sitten aspenin, jonka laittelin viimesyksynä leimalle. kortin sain noin kuukausi sitten, eli aspen on minun ensimmäinen auto jolla olen saanut laillisesti ajaa muualla kuin pellolla. kone pitää kierrosten mukaan kovenevaa säksätystä, ja olen seurannut kulutusta, noin 14l/100km pääsääntöisesti matka-ajoa, vakiolla kuutoskoneella?! päästömittauksesta meni läpi heittämällä. osaako joku kertoa missä voisi olla vikaa.. voiko tässä olla yksi "vika", vaiko monta pientä? itse veikkaisin kaasaria, ja/tai jakopäätä, mutta en ole vielä uskaltanut kumpaakaan purkaa ja sen tarkemmin tutkia, kämmen keskellä peukaloa... :) 1500km aikana se säksätys ei ole muuttunut mihinkään, mutta sylettää tuo kulutus. :x
     
  5. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Jakopää on noissakin kuluva osa. Tarkista ensin vaikka venttiilin välykset käyttele kone lämpimäks. imu 0.25 pako 0.5 milliä. Anna koneen käydä kun säädät lämpötila pysyy oikeana ja ei tarvii suotta käsin pyöritellä.
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    pakosarja halki on miun vahva veikkaus?? alapuolelta tietenni :eek: mut joo venat eka
     
  7. petro_din

    petro_din Gearhead

    ka lie släntin kuluvin osa kulutuksen kannalta katottuna tulvivan kaasuttimen lisäks se että jotain alipaine himmeleitä o tulpattu huonosti, tahi sitten se että jakopää oon niin venyny (ajettu yli 50tkm) että ei oo enää ajotus etes sillä suunnalla (vetää kierroksilla niin perkeleesti, mutta ei muuten...) että kulutuski sitte on sen mukanen..
     
  8. -sandels-

    -sandels- 1st gear

    laitoinpa us centteriltä venttiilikopan tiivisteen ja aspenin korjausoppaan tulemaan. uudet apulaitehihnatkin tuli haettua paikallisesta varaosaliikkeestä. tosiaan sellaistakin vielä ilmenee, että ei tahdo kylmänä käydä kaikilla.. välillä meinaa siltä tuntua että antas vaan olla ja ajelis leiman loppuun, ja enskesänä sitten ostas vaikka toisen samanlaisen mutta siistimmän, ja jättäs ton entisen varaosiksi :oops:
     
  9. perskynae

    perskynae 1st gear

    tuttu tunne :rotfl:
     
  10. -sandels-

    -sandels- 1st gear

    kyllä se viimekesänä hieman sissihenkeä vaati kun 2 viikkoo ulkona hitsattiin tuota 400 euron hankintaa, menihän sinne yli neliömetri peltiä :lol:
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Raaskisko joku vastata muutamaan nöösikysymykseen?

    Kuinka pehmeä/lullaava on aspenin ajokäytös verrattuna yleisesti jenkkitasoon tai vaikka ihan rungollisiin gmmän vehkeisiin?

    Ois kova aspenkuume mutta en oo tällästä vielä ajellu ja vähänki kovemmat jenkit saa mun osalta jäädä, lullata sen pitää.


    Sit toinen kysymys tuosta moottorista. 360mppinenhän se isoin on eli eikö sen kautta voi rosentit laskea siitä isompaan koneeseen tai ainakin samankokoiseen?


    Noita kutos-aspeneita kun nyt tuntuu olevan edukkaasti niin jos sellaseen tiputtas kasin keulille. Tottakai etukelkat sun muut tarvittavat mukaanlukien, mutta konttorillahan pitäs olla ok ?
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    kyllä sinne 360 saa ainaski laittaa ja aika pehmeitä nuo aspeenit orkkiksina on
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei niin uattelinkin. Sullakun näkyy toi stw olevan niin mahatko olla mitannut paljonko on tilaa takaluukusta etupenkkien selkänojiin kun on takapenkit nurin?
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    mekin liitymme emännän kanssa pyllis klaaniin:) eli 80 stw hankittu ja tietysti kutosella:)
     
  15. Luokyio

    Luokyio 3rd gear

    Onko jossain Aspenin vuosimallissa ollut kolmipistevyöt takana, ja saako sellaiset asennettua järkevästi sellaiseen, jossa on pelkät lantiovyöt? Tarttis noita ipanoita kuljettaa, ja nykytuolit ei lantiovyöllä kiinnity...
     
  16. L.P.

    L.P. Gearhead

    Ainakin 1980-vuosimalliin Suomi-autoihin (Myyty 1984 asti) on asennettu täällä maahantuonnin yhteydessä kotimaiset kolmipistevyöt.

    Tehtaalta lähtiessä kolmipistevoitä takana ei ole ollut missään.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    en oo mitannu takapaksia vaan voinhan täsä mittailla.Mullakion aspenin takapenkillä ollu turvaistumia kaksinki kappalein.Kolomepistevyöt.Rulla on tuon pitkän takasivuikkunoiden puolesa välisä.Ite sovellettu,vaan hyvin pelaa!
     
  18. lumlum

    lumlum Gearhead

    Heh! Näin on! Olipa ähräämistä vuosimallin 2010 turvaistuimessa kolme vuosikymmentä vanhempaan Pyllykynään... Mutta "kliks" palkitsi ja kiitos muinaisen Aro-yhtymän, sain hakea talttahampaan persiksellä laitokselta. 8)
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    mitä raati sanoo kun rupes kiinnostamaan mikä hemmetin punanen laatikko on aspenin tulipellissä johon menee 3 johtoa, mulla se on jännitteensäätimen vieressä? joista yks menee imusarjaan, yhteen tuli virta etuvastuksen kautta ja yks roikku vapaana? ainakaan käyntiin ei tuntunu olevan mitään merkitystä kun johot otti irti :D
     
  20. 69

    69 Gearhead

    Exhaust gas recirculation (EGR) delay timer
    Pakokaasujen takaisin kierrätys viive ajastin
     

Kerro tästä muillekin!