Aspen80->Dart67 kärjetön sytytys apua tarvitaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Banaani, 6.9.2018.

  1. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Elikkä löytyykö täältä neuvon antajaa että mitä kaikkea pitäisi ottaa Aspenin pellin alta jakajan lisäksi Darttiin että saisin siinä kärjettömän sytytyksen pelaamaan. Mielellään ohjeet ihan selko suomella (kun ei toi erimaan kieli oikein taitu) ja rautalangasta vääntäen että tälläinen perus tollokin sen ymmärtää ja saisi kytkettyä:confused:

    Tossa jotain kuvia aspenin pellinalta roikista:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jakaja, sytytysboxi ja molemmille johtosarjaa niin että saat liittimet mukaan. Mikspä ei puolakin ja etuvastus. Johtosarjaa, jos piuhat ovat uudelleen käyttävän näköisiä mahdollisimman paljon jonka avulla rakennat omaan autoosi sopivan johtosarjan. Kytkentä ei ole kovin monimutkainen ja uuden sytkän saat johdotetuksi pelkästään konehuoneen johtoja muokkaamalla.

    Aspenin lataussäädin ja laturi mukaan myös. Elektronisen sytkän asennusvaatimus on elektroninen jännitesäädin. Aspenin säädin vaatii uudemman 2 napaisen kenttäkäämin laturiin jota 67 ei vielä ollut.
     
  3. Ana67, Herje ja Latvis tykkäävät tästä.
  4. Latvis

    Latvis 2nd gear

    Muokattu: 6.9.2018
    Ana67 tykkää tästä.
  5. Hautamäek

    Hautamäek 1st gear

    Itellä kanssa on hyvät kokemukset HEI-konversiosta. Helppo oli asentaa ja hyvin toimii.
     
    Ana67 tykkää tästä.
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hei sytkä ja laturiks jotain muuta kuin taistelupallo. :rotfl:
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on just semmonen metsä-Aspenin sytkä ja se on riittänyt tarvikeliikkeen halpispuolan ja etuvastuksen kanssa kaikkeen mihin slantissa tarvitsee. Ollut asennettuna viime vuosituhannelta asti. Ilmeisesti jälkimarkkinoilla on surkeita moparin boxin korvikkeita joihin ei voi luottaa.
     
  8. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Kiitoksia vastauksista. Tosiaan laturi tulee aspenista tai oikeastaan otin koko koneen, kun dartista poiki alakerta. joten tuo Slant Sicknessin kaikki rojut aspenista kuulostaisi hyvältä. Löytyisikö jostain kytkistä tai ihan kädestä pitäen ohjetta että miten nuo aspenin hilut saisi darttiin kytkettyä? ja aina parempi vielä jos olisi suomeksi niin määkin ymmärrän siitä jotain:D
     
  9. darpen

    darpen Gearhead

  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kokeilin googleen ”mopar electronic ignition wiring” jolla tuli just ja vain sytkän kaavio. On hyvin yksinkertainen.
     
  11. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Slant Sickness kiitoksia:)
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja samalla kun muokkaa niitä sähköjä, niin tekee MAD lataus muutoksen, ettei koko paska pala :D
     

Kerro tästä muillekin!