aspeniin isolohko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Christoffer, 20.10.2002.

  1. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Villien ideoitten lähtiessä laukkaamaan..
    heräsi ajatus että jos tunkisi 383 tai 400 koneen sinne konehuoneeseen..
    Kuinka paljon koneen kiinikkeiden paikat eroavat pikkulohkossa ja isolohkossa??
    Minkäs tehoisia versioita kys. koneita on ollut??
    Montakohan isolohko aspenia mahtaa suomessa lymyillä??olen kuullut ainakin yhdestä turun seudulla ollesta
     
  2. Simo

    Simo 1st gear

    Muistan joskus nähneeni linkin liittyen ko. swappiin. Löytyisköhän esim. http://members.aol.com/brettjh/f-bodymopar/main.html

    Minulla on myös jossakin joku Mopar lehti jossa ko. swappi on melko tarkasti selitetty.
    Muistaakseni mm. jarrutehostin oli vaihdettava pienempi halkaisijaiseksi.

    Suomessa olen joskus nähnyt Aspenin myynti-ilmoituksen, jossa mainittu koneeksi isolohko.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    kaverilla oli Heinolassa n. 12v sitten -78 Aspen 4d ja nokalla katsastettu isolohko.Ei-
    hän se mahdoton tehtävä ole jos on kasipalkki
    mutta 6-palkkiin ........ jätän kyllä väliin!
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    kaverilla oli Heinolassa n. 12v sitten -78 Aspen 4d ja nokalla katsastettu isolohko.Ei-
    hän se mahdoton tehtävä ole jos on kasipalkki
    mutta 6-palkkiin ........ jätän kyllä väliin!
    Muistaakseni oli niin keulapainoinen että 360
    oleva oli nopeampi
     
  5. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    mitäs eroja 6ja8 palkin välillä on??
    omassa taitaa olla kutosen palkki johon tehty jotain muutoksia en osaa nyt tarkemmin sanoa mitä.
    FMA:n sivulla olevassa moppe koneiden vertailutaulokossa sb:n ja B koneen painoeroksi tulisi n.40kg.Jos siirtää akun hutlariin niin alkaa olla aika samoissa lukemissa etuakselinmassa.

    Paljonko aspenin 360:n tehoksi on tehdas ilmoittanut?jossain lukee 225hp jossain vähemmän ja tekniikan maailma v.78 poliisi aspen(TM-25) jutussa ilmoitti tehoksi 255hp.
     
  6. Christoffer

    Christoffer Gearhead


    Et sattumalta muistaisi rekkaria??
     
  7. Jake

    Jake Gearhead

    Mulla on Aspeni isolohkolla. Auto on tyyliltään "katukilpuri". Koneena on tällä hetkellä vakiohko 400 cid, laatikkona 727 ja peränä Hiacen lukkoperä. Isolohkon laittaminen pitäis onnistua ihan pykälienkin mukaan, tehojen kanssa voi tulla tiukempaakin. Katsoppa osoitteesta http://www.engine-swaps.com/ , sieltä löytyy ainakin koneenkiinnikkeitä ja muutakin tuohon hommaan.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tutulla oli 80-luvun loppupuolella Klaukkalassa Aspen 440 moottorilla, huomiovaloilla, lisäpitkillä, vetokoukulla ja
    finlandia-2000 kattoikkunalla. Ja katsastettu
    isolohkolle. Oli kyllä oikea sleeperi.
     
  9. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Tais varmaan olla sama jota kävin koeajamassa BREVIIR AUTOSSA Klaukkalassa.Jotain vuosi 87-88.Kyllä oli hurja peli.Samalta reissulla tuli kyl ostettua Chevi Nova joka oli vähän rauhallisempi:ps noin 3kk sit se taas iski.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu, Breviiristä se oli kotoisin se Aspeni.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    rotkelle; en valitettavasti muista ja kaveri-
    akaan nähnyt viimeisten vuosien aikana kuin
    pari kertaa
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä en oikein oo nähnyt kovinkaan luotettavan tuntuisia painoja noille eri koneille. 40 kg.n painoero pikku- ja isolohkon välillä tuntuu pienehköltä, jo lohkojen painoero on suurempi. Kannet isolohkossa sen sijaan on yllättäen kevyemmät, mutta kaikki muu painavampaa ehkä imusarjaa lukuunottamatta. Veikkaisin vakio rautakoneiden painoeron olevan joku 60-70 kg vastaaavilla varuteilla ja isolohkon painon olevan jossain 330:n huituvilla? Olis kyllä tallilla yks jonka vois punnita, mutta siinäkin on jotain alsaosaa. Oman mottini oon punninnut, se paino 218 kiloa, mutta siinä on alsaosaa pikkasen enemmän. Just akkua takakonttiin, alsaimusarjaa + vesipumppua jne. niin isolohkolla pääsee kevyesti vakiopikkulohkoisen painojakaumaan joka ei oo noissa laitteissa muuten mikään kuvottavan huono. Meillä on ollut A-koppaset isolohkopelit siinä 52-54% välillä etupainoisia ja sitä sopii kyllä verrata lähes mihinkä tahansa takavetoiseen etumoottoriautoon. Joten noi pienen isolohkoauton "mahdottomat" ajo-ominaisuudet painojakuaman takia ei pidä kauheen hyvin paikkaansa.
     
  13. Simo

    Simo 1st gear

  14. Lounliraider

    Lounliraider 1st gear

    Oliskos ihan pöllö vaihtoehto isolohkolle joku tuore esim. 360 Magnum? Niitäkin näyttäisi olevan maailmalla tarjolla täydellisinä johtosarjoineen ja tykötarpeineen ja asiallisen hintaisina. Vai onko ihan järjetön työmäärä luvassa, jos ryhtyy nykytekniikkaa tuuppaamaan Aspenin pellin alle? Olis ainakin ihan riittävästi voimaa työmatka-autoiluun...
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kait tuo niin suuri urakka olis jos elektroniikasta jotain tajuaa. Se pitäis vaan saada täydellisenä se tekniikka. Lootan kansa voi tulla ongelmia ensinnäkin mahtumisen ja toiseksi nopeusmittarin kanssa, ne kun on noissa uudemmissa sähköisiä ilman vaijeria. Magnum vehkeen tankki tuskin sopii, joten ruiskubensapumpun joutuis ainakin hommaamaan. Tollanen olis varmaan ihan kelpo päivittäiskäyttöön.
     
  16. 6-8 palkit samanlaisia paitsi korvien kohdat jouset jarrut kaikki. trimmattu 360 paras vaihtoehto 450hp on hyvä. isolohko on painava rohjo ja vaatii 727. ei hyvä. Luvat hankalia saada nykyään. selittely lista blaa blaa.ymym...
     
  17. Mitenkäs ahdasta tuommoisessa 6 koneelle suunnitellussa konehuoneessa tulee jos sinne lykkää 400 koneen. En ole luonnossa isolohkoa Aspeniin sisällä nähnyt. Ilmastointi varmaankin joutuu lähtemään?? Vai luuletteko, että syyläri ja ilmastoinnin jäähdytyskenno letkuineen ja laitteineen mahtuisi siellä lojumaan??
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vähemmän ahdasta kuin mitä on dartissa ja valiantissa. Tosin miinuksena on, että painoa kompensoimaan ei saa sitten jäykempiä jousia. Ne ei liian jäykät oo alunperinkään.
     
  19. Simo

    Simo 1st gear

    Kyllä kolmekuuskymppinen on alusta alkaen kuulunut Aspenin kone valikoimaan eli konehuone on suunniteltu kasia silmällä pitäen.
    Mopar Action lehdessä oli aikanaan melko tarkka artikkeli isolohkokon laittamisesta F-M-J koriseen autoon.
     

Kerro tästä muillekin!