Aspenit kerhoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Matti, 15.10.2003.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sotketaan nyt vähän tätäkin keittoa. Mä en ihan hevillä usko, että Aspenisteista on kerhon perustajiksi. Aiak tasan kourallinen on vakavamielisiä Aspen harrastajia jotka kerhoa pystyis ylläpitämään; halukkaita ei ehkä ensimmäistäkään. A-bodyt on täysin oma maailmansa Aspeneihin verratuina; Aspenin sukulaisia ovat sitten nää lebaronit ja diplomatit, sekä muutkin tuoreemmat takavetomoparit. Mun mielestäni Aspeneiden luonnollisnen paikak on FMA:ssa tai sitten omassa kerhossaan, A-body kerhoon niitä on vaikea oikeuttaa.
     
  2. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    No kaipa mäkin sekaannun tähän juttuun..
    Miksei Aspen omistajille riittäisi FMA?ymmärtäisin kyllä jonkin näköisen rekisterin tms. aspeneista perustettavan,mutta jos ei nuo FMA:n kokoontumisetkaan mitään yleisö ryntäyksiä ole koskaan(ymmärtääkseni..)olleet niin moniko volare/aspen harrastajista sitten kuitenkaan lähtisi,aspen-meettiin(vrt. kummeli show:n ladojen kokoontumisajot)?

    Mitä kyseinen kerho sitten tarjoaisi jäsenmaksulleen vastineeksi?

    Itse ainakin ymmärrän hyvin miksi A-body kerho halutaan pitää semmoisenaan,sillä jos F-bodyt lisättäisiin niin loppujen lopuksi listassa olisi varmaankin Neonit yms..

    Tosin minähän olenkin ex-Aspen harrastaja(ainakin tällä hetkellä..)
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Hmm.. voikohan FDVA:n jäseneksi päästä, jos omistaa sekä Dartin että Aspenin vai olisiko Aspenin omistaminen tuossa este.. :wink:

    Simo
    (tältä kompuutterilta ei jostakin syystä tahdo onnistua tuo kirjautuminen)
    Paitsi näköjään tällä kertaa ..


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Simo 2003-12-19 19:59 ]</font>
     
  4. Leena

    Leena Gearhead

    Eipä se Aspenin omistaminen näytä mikään este olevan. Vähän edullisemmalla jäsenmaksulla pääset Dartin tai Valiantin omistajana kuin kannatusjäsenenä.
    terveisin
    Sihteeri,
    jolla on Valiantin lisäksi Aspenkin.
     
  5. Simo

    Simo 1st gear

    No huulena tuon vain heitin :smile:
    Tosin minulla on molemmat ko. autot ja FMA riittää minulle kerhoksi. Ja toisaalta muuten täytyis alkaa puhumaan josko Imperialitkin sopisivat A-body kerhoon :smile:

    Simo
     
  6. Volare -77

    Volare -77 1st gear

    meille aspen/volare harrastajille pitäs saada joku oma kerho..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entäs jos on kuuskyt luvun dartissa -78 aspenin slantti ja muuta tekniikkaa tai sitten aspenissa dartin kone? Pääsekö sitten mihinkään kerhoon vai ainoastaan yökerhoon.

    T;Daspeni
     
  8. Mielestäni FDVA nimikin jo kertoo mistä on kyse. Aspen/Volare-klubista on juteltu ennenkin. Arvelisin löytäväni kerhoon halukkaita F/M-bodareita n. 40 kpl. Kerho olis siis kaikille niille, jotka omistaa/haluais omistaa 76-89 valmistetun 108.7/112.7" alustaisen MoParin. Tietotaito, osat ym. olis helpommin saatavilla. KANNATETAANKO? TIETENKIN!
     
  9. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Kyllä asia kannatettava,mutta pohtia kannattaisi minkätyyppisenä kerhona aloittaa eli kannattaako ainakaan heti ruveta tekemään lehtiä ym investointeja vaativaa.Esim nettisivut aiheesta olisi hyvä homma mutta kuka semmoiset osaa tehdä?en minä ainakaan,mutta aineiston kanssa voisin osallistua.
     
  10. make l

    make l 1st gear

    Voi ei, taasko tätä jauhetaan. Jokaisen täytyy saada ilmeisesti kuulua johonkin kerhoon, päiväkodista lähtien. Ihminenhän on laumaeläin...
    Toisaalta onhan se mukavaa puuhata porukassa samanhenkisten harrastajien kanssa , mutta johonkinhan se raja on vedettävä. Tässä tapauksessa aspeneihin.
    Sitäpaitti ei se ihme ole että kaikki yrittävät FDVA:han , onhan se hieno yhdistys !!!
     
  11. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Itse ainakin ymmärsin tuon AspenLappalaisen kommentin niin että Kannattaisiko kukaan F/M-body kerhon perustamista ja ensimmäisessä lauseessa todettiin että FDVA:n nimikin kertoo mitkä kuuluvat kerhoon eli ei aspenit ym.Voi olla tietysti niinkin että ymmärsin/luin väärin.
     
  12. Luit ja ymmärsit täysin oikein. D= Dart, V=valiant.
     
  13. Simo

    Simo 1st gear

    Miksei FMA kelpaisi? Voitaisiin sen sisällä toimia aivan yhtä hyvin ja olisi organisaatiokin jo valmiina!
    Tämän keskustelun voisi siirtää tuonne FMA:n puolelle.

    Aspen/Volare harrastajia on todellä vähän, kuten aikaisemmin jo mainittiin. Se että ajaa ko. laitteella ei tee omistajasta harrastajaa.
    Aspenint ja Volaret ovat valitettavasti pääosin linttakäytössä ja sen porukan haarrasteautoja nuo eivät ole, vaan pakollisa kuljettimia.

    PS.
    Voidakseni liittyä Darttiklubiin en ainakaan aio Aspeniani myydä :wink:
    Dartista luopumista voin joskus harkita.
     
  14. Simo

    Simo 1st gear

    F = Fury
    A = Aspen :smile:
     
  15. Arvaapa Simo montako on jo museossa ja kuinka paljon rakenteilla? Oletko huomioinut, että äFfiä ei enää paljon raaskita pitää talviautoina. Onhan noita Aakoppia paljon enemmän linttoina. FMA ei ole suopea slant-autoille. Montako kutosautoa on ollut FMA:n edustajina näyttelyissä? Roope ja Jarmo ja muutamat muut edustaa FMA:ssa reilua linjaa, mutta enemmistö naureskelee pyllykynille.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Enpä oo kyllä moista piirrettä havainnut se mitä ehkä viidessä mopar meetissä oon käynyt, en Aspenien, en kutoskoneiden, tai edes neloskoneiden kohdalla. Jopa neljä vuotta vanhalla "moparilla" sopi ihan hyvin joukkoon, eikä ollut edes nuorin kulkine.
     
  17. roope

    roope Gearhead

    Terve taas!,
    Lueskelin naapurikerhon palstoja ja huomasin kuumana käyvän keskustelun Aspeneista ja muista vastaavista harrasteajoneuvoista. Aspeneita,Volareita,Imperialeja ym.löytyy kerhosta jo ennestään.Tervetuloa joukkoo !!!Reippaasti vaan heti 7/5-04 kauppatorille tutustumaan kerhon porukkaan.Kesätapahtumassa Somerolla on paikalla myös FDVA jolloin voitte keskustella myös heidän kanssaa.Yritämme myös mahtua samalle alueelle Forssassa.
    Joku viisas on joskus sanonut että "saa olla uskollinen mutta ei tarvitse olla fanaattinen"
    Terveisin Roope Fma:n Puh.Johtaja.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: roope 2004-04-29 15:00 ]</font>
     
  18. Simo

    Simo 1st gear

    Museo-Aspeneista en tiedä muita, kuin omani, joka on ollut n. vuoden mr-katsastettuna. (KORJAUS: museokatsastushan oli jo 2002) Yhtään entisöitävänä olevaa AspenVolarea en tiedä, enkä ole kuullutkaan. Rakentelun alla olevien työjäljestäkin näkyy välinpitämättömyys.
    Täällä paikallinen alan liikkeenharjoittaja tokaisi joskus, ettei tiedä ketään muita lisäkseni, joka olisi ko. laitteista harrastusmielessä kiinnostunut..
    Tuosta on nyt jonkinverran aikaa kulunut, toivon asian kehittyneen parempaan suuntaan.

    Oma Aspenini on ollut minulla vuodesta 85.

    On huono asia, jos kerhon sisällä on naureskelua oman porukan laitteille, mutta muuten sillä ei ole mitään merkitystä mitä joku muu autostani ajattelee. Pidän myös AMC/ Rambler laitteista, jotka arvostusmielessä painivat samassa sarjassa A/V:n kanssa, aiheetta.

    Kuinka monen kuutosen paikalle on kasi vaihdettu, kertonee myös arvostuksesta / trendistä.

    Malli-kohtaiset kerhot lisäävät vain yksisilmäisyyttä omaa autoa kohtaan.
    Hyvin runsaslukuisten mallien kohdalla olen kyllä mallikerhon kannalla, esim. Mustang.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: simo 2004-04-29 15:52 ]</font>
     
  19. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Kaveri osti viikko sitten v8 aspenin ja täytyy sanoa että positiivisesti yllätyin kuinka mukava auto se on. Monellakin arvostus varmaan nousisi jos ite kokeilis aspenia.
     
  20. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    No joo asiaa tarkemmin mietittyäni heräsi hieman epäilystä kerhon menestyksestä,kuten jo jotkut siitä mainitsivatkin eli muutama ajatus:
    -FMA:n kotisivuilla on kaksi aspenia esiteltynä ja kotimaisia aspeneita sisältäviä sivustoja ei ole(kun tuo asspen.net:kin on tauolla)
    -2003 moparmeetissä oli yksi Aspen
    Viime kesän muista tapahtumista en tiedä kun en ollut Suomessa niihin aikoihin..
    -2003->ei ole yhtäkään aspen-juttua ollut FMagazinessa(oma kirjoitelma jäi kesken kun tuli auto myytyä)
    Eli näin suppealla katsannolla välähti päähäni ettei nuo Aspen-harrastajat kovin aktiivista kansaa taida olla kuitenkaan..

    Mutta silti jotain viritystä minun mielestä kannattaisi väsätä arvostuksen/tietämyksen parantamiseksi
    esimerkkinä Aspeneiden arvostuksesta voisi mainita viime aprillipäivänä Urheilu nissan kerhon http://www.dnsf.fi "hassunhauska" tempaus jossa kerhonsivut oli aprillipilaksi muutettu aspen aiheiseksi(sanokaa vain huumorintajuttomaksi mutta mielestäni kertoo kyseisistä hepuista jotain)

    Mutta mikä on syynä alhaiseen arvostukseen?
    -"tosi jenkki"-harrastajien asenne
    esim.kun tuo "oikean"jenkin harrastaja kysyy mikä jenkki sulle on?ja vastaat Aspen niin tulee hiljainen hetki ja joko jutustelu loppuu tai seuraa jatkokysymys niin onks sulla joku muu jenkkikin(eli tarkoittaa onko sulla oikeaa jenkkiä)?
    Tämmöinen asenne muuttaa varmasti monen nuoren ekaksi jenkiksi ostamaansa aspenin käyttöä sekä kohtelua.
     

Kerro tästä muillekin!