ass pen osia ja tietoutta(79)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja petro_din, 30.8.2003.

  1. petro_din

    petro_din Gearhead

    Diin, kävin tuota autoa kattomassa tänään ja sen verran totesin että tarjous tuli jätettyä... älyissään vaikuttaisi olevan noin tekniikan osalta... ei mikään helmi mutta kulkee :smile:

    Mutta pari kysymystä:
    1)
    johtuuko se että auto ei kestä mäessä paikallaan ja ei "valu" hitaasti eteenpäin D päällä siitä että on liian pieni tyhjäkäynti? Lähtee vetämään kyllä hetikun antaa vähän kenkää...
    2)
    jos painaa kerralla kaasun pohjaan tuntuu että auto sammuu... pitää keventää ennenkuin tapahtuu mitään!
    3)
    kickdown ei toimi(unohtu katsoa se vaijerin kireys/olemassa olo... voisiko olla jotain muuta syytä että ei puota pienempää? liittyy kenties tuohon täys kaasuun vastaamattomuuteen? pintakaasulla liikkuu kumminkin hyvin ripeästi ja käy nätisti...
    4)
    ovien tiivisteet katkeilleet/halkeilleet pätkiksi! kuinka mahdollista? ei varmaankaan kuulu olla

    5)
    kuinka helppo töötin johdot on vetää? löytyykö ratin etulevyn ottamalla ihan simppeli(vrt corolla) painonappi järjestelmä johon johdon tökkäämällä saa töötin toimimaan... johtoja ei ainenkaan tööteille mennyt(2 kpl syylärin etupuolella)ei tullu kyllä kokeiltuun napin painoa(oma moka... samakun se kickdown:n vaijeri, mutta kun autokuume iskee niin se on menoa se..)


    osia tarvitaan jos jää näppiin(selvinnee viikon sisällä)

    takapuskuri ja se lista siihen päälle, paikallaan tuossa on melko nuhjuisen näköinen puskuri ja se "kumi" lista siinä päällä on lohkeillut

    muutapa ei näin äkkiseltään tuu mieleen...
    ja kiitos vastaajille jo etukäteen
     
  2. petro_din

    petro_din Gearhead

    aidiin, muistimpa..

    missä kohtaa tuossa autossa _pitäisi_ olla tuo lämpömittarin anturi? siinä missä termostaatti?

    tuossa ko. autossa ei sellaista ole! mittari ei värähdäkkään... voisi joskus kesäkuumalla olla ihan hyvä olla...

    ja tuo anturi ostoslistaan sitten kanssa jos pitäisi olla siinä termostaatin "kannessa"...
     
  3. petro_din

    petro_din Gearhead

    hidas muisti... saunassa käynti virkisti sen verran että muistin... käykös tuohon standarti nopeus/matkamittarin vaijeri? miten pitkä pitää olla? hankala vaihtaa? vaijeri ainakin menee aika mutkaisen näköistä tietä... viisari nimittäin pomppii siihen malliin että ei pitkään vaijeri kestä enää...
     
  4. Timo.O

    Timo.O 1st gear

    Viisarin pomppiminen voi johtua myös siitä että se vaijeri on kierteellä. Näin ainakin mulla oli sierrassa. Eli ei heti kannata ruveta uutta ostamaan..
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Koeaja ainakin huolella tuon lämpöhomman puolesta. "jaa? en tiiä, olisko siin anturi vaan rikki"
     
  6. petro_din

    petro_din Gearhead

    vaikutti ainakin nuo lämmöt pysyvän kurissa... kyllä se kävi jonkun 30 minuuttia vaihtelevalla kierrosluvulla... ja kuulemma käyty helsingissä tänä kesänä ja kahvitauko välissä... eikä ollu kuulemma lämpöjä nostellu...

    ja se vaijeri on kuulemma ollu aina niin mutta selitti että alkaa olemaan niin vanha(alkuperänen?) että se pää on kulunu(kuten olikin) että varmaan pyörii jo välillä tyhjää... tietysti ne mutkatkin osaa tehhä sitä...
     
  7. Lulla

    Lulla 1st gear

    Olipas paljon kysymyksiä jee kohta 1 luultavasti kohta 2 tuttu vika en vaan muista miten sen korjasin kun siitä on jo aikaa 3 ei ole vaijeria vaan vipu 4 no ei kuulu olla poikki 5 jos töötti ei toimi niin kolme mahdollista vikapaikkaa ratin painike sökö vaihda uuteen rele sökö(löytyy sukakeboksista töötti itsessään kulahtanut.Kun irrotat ratinkeskiön niin siellä on virtapiuha.Lämpömittarin anturi on koneen päällä edessä.Kokeile rasvata se mittarivaijeri jos vaikka auttais.Jos on jotain käyntihäiriöitä niin johtuvat luultavasti kaasuttimesta.Puhdista ja laita korjaussarja niin pitäis auttaa. Ai niin se mittari vaijeri kiertää sitten cruisen kautta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lulla 2003-08-30 21:52 ]</font>
     
  8. petro_din

    petro_din Gearhead

    elikkäs cruise ei toimi ilman mittarin toimintaa?
    vai onko cruise se boxi joka siinä sivulla oli josta se "letku" lähti mittaria kohti?
     
  9. Lulla

    Lulla 1st gear

    Cruise on kuskinpuolen lokarin päällä semmonen kartion mallinen pömpeli mihin tulee 3sähköpiuhaa vaijeri laatikosta ja alipaineletku ja siitä lähtee vaijeri kaasuvivustoon ja nopeusmittariin. Jos vaijeri temppuilee laatikon ja cruisen välillä niin luultavasti vaikuttaa mutta cruisen ja mittarin välittä ei.Se aspenin cruise tuntuu olevan aika vikaherkkä laite mulla ei ole ikinä toiminut täysin moitteettomasti.
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    alla oleviin kysymyksiin
    2.olettaisin lonkalta ampuen että kaasuttimen kiihdytyspumppu kaipaisi jonkinasteista säätöä.
    3. voi johtua kickdownin väärästä säädöstä, tai kiinnityspisteen muuttumisesta jos kaasaria on vaihdeltu erityyppiseen.
    4. tyyppivika halvemman luokan vanhassa amerikanautossa, jolla on ajeltu paljon pikkuajoa.
    LAINAUS:
    2)
    jos painaa kerralla kaasun pohjaan tuntuu että auto sammuu... pitää keventää ennenkuin tapahtuu mitään!
    3)
    kickdown ei toimi(unohtu katsoa se vaijerin kireys/olemassa olo... voisiko olla jotain muuta syytä että ei puota pienempää? liittyy kenties tuohon täys kaasuun vastaamattomuuteen? pintakaasulla liikkuu kumminkin hyvin ripeästi ja käy nätisti...
    4)
    ovien tiivisteet katkeilleet/halkeilleet pätkiksi! kuinka mahdollista? ei varmaankaan kuulu olla

    5)
    kuinka helppo töötin johdot on vetää? löytyykö ratin etulevyn ottamalla ihan simppeli(vrt corolla) painonappi järjestelmä johon johdon tökkäämällä saa töötin toimimaan...
     

Kerro tästä muillekin!