Astra V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja minorv8, 30.11.2007.

  1. minorv8

    minorv8 Gearhead

  2. R.H

    R.H 1st gear

    Eri mieltä. Yhtä hirveän näköinen kuin kaikki muutkin tuning kikottimet. Ei sitä V8:lla korjata.
    Asia olisi toinen jos tuota ooppelia ei olisi tuunaamalla pilattu.
     
  3. laakkius

    laakkius Gearhead

  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC 3rd gear

    Ääni tälle
     
  5. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    En minä noita niin kyhäilyiksi sanois... Varsinkaan tuota Golfia. Toteuttavat enempi hot rod -aatetta, kuin monen "V8-miehen" paskaksi potkitut lintat, joihin ei osata/viitsitä edes tulppia vaihtaa.
     
  7. R.H

    R.H 1st gear

    Tuo tatsuni vaikutti aika hauskalta, eikä nuo muutkaan hullumpia ole. Mutta heti kun ruvetaan liimaamaan siipiä ja leipomaan uretaania, niin minun mielenkiinto lopahtaa.

    Tässäkin laitteessa on enemmän munaa kuin miljoonassa tuunatussa, eikä yhtään spoileria eikä uretaania. :D
    http://www.youtube.com/watch?v=v-aC5B34 ... re=related
    Taas minä linkitän näitä merliinejä. :oops:
     
  8. etna

    etna 1st gear

    Eikös tuo ole allison no kuitenki isossa 12 mukisessa on aina melko porno ääni :rotfl:
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuohan on jo 80-luvulla Sveitsissä 928 Porschen "pohjalle" tehty, tekijä taisi olla joku Sparro. Yksikään peltiosa ei sovi aitoon ykköskoriseen :rotfl: , mutta lookista tykkään. Toinen hauska eurosleeperi on E-Kadetista tehty Vetten tekniikalla ja akselistoilla, ja vanteita lukuun ottamatta vakion näköinen.... :poff:
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Hieenosti toteutettuja jokainen! Astran levikkeet ei istunut täysin minunkaan silmään, mutta ei missää nimessä tarvi vakio olla päällepäin. Kun on munaa pellin alla, niin saapi olla testoa kyllä päälläkinpäin 8)
    Tuo allison viritelmä sopis varmaan paremmin teräspyörillä rautateille, kuin normaaliin neljän ruuhkaan Prismankassi takapenkille :rotfl:
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Projektina hienosti toteutettu vaikka ulkonäkö onkin ehkä liian tuning...varmaan aika rankka kone tuo Pontiac GTO:n LS2 pikkulohko Astrassa...

    Tästä saakin pienen "aasin-sillan" autoon joka olisi kiva käyttiksenä,jos pitäisi hankkia se valtiovallan mukainen UUSI AUTO(Kaikki uudethan ovat rumia tamppooneja ilman tyyliä ja voimaa)... Holden SS-V UTE ...tuolla sitä saa jopa "koeajaa" virtuaalisena...:rotfl:

    Tietenkään tälläistä ei saisi ikinä kilpiin täällä meillä ja jo pelkästä maahantuonnistakin joutuisi varmaan linnaan... :rotfl:

    Kyllä tuo Roverin V12 kone on RR Meteor ei Allison !
     
  12. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo, toi on kyllä järkyttävän hirveen näköinen, mutta toi korimalli on niin kauhee ettei se parempi olis ilman tuuning-hilujakaan. Ehkä jotenkin toisenlaisesti toteutettuna saattais olla parempi, mutta tuon näköiset levikkeet ja toi takaspoileri on hirveen näköiset
     
  13. kad_boost

    kad_boost Gearhead

  14. R.H

    R.H 1st gear

  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Eiköhän Allison ollu ihan jenkkien suunnittelema paska, jonka Merlin syrjäytti muistaakseni ainakin P-51 Mustangissa. Merlineitä teki Packrd lisenssillä USA:ssa. Merlin suunniteltiin toisen maailmansodan alla, Metori on vanhempaa designia.
     
  16. GARAGE_INC

    GARAGE_INC 3rd gear

    ääni tällekin
     
  17. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Joo no opeli on opeli ja se siitä...
     
  18. 928 GTS

    928 GTS 1st gear

    Laite ei ole Sparron tekemä vaan Artz- tai Nordstad-nimisen pajan Saksassa. Nimi riippuu keneltä kysytään mutta yhdestä samasta putiikista pitäisi olla kuitenkin kyse molemmilla nimillä esiintyvissä autoissa. Nordstad oli ja on kai vieläkin VW-kauppa Hannoverin suunnalla. Olivat aiemmin tehneet Kuplaan 911 tekniikan markkinoidakseen Kuplaa massoille.

    Kun Golf esiteltiin päättivät tehdä saman markkinointikikan kakskasin tekniikalla. Kaikki piilossa oleva on suoraan 928:sta. Vaan päällispellit on tosiaan modattua Golfia. Noita tehtiin kaikkiaan 9 tai 10 kpl. Suurin osa on tavallisella 4,5L tekniikalla. Muutama viimeinen ehdittiin tehdä aivan 80-luvun alussa 4,7L S:än voimansiirrolla ennen kun firma törmäsi tyyppihyväksyntä ongelmiin.

    Videon auto on erittäis suurella todennäköisyydellä oman 928 GTS:än entisen omistajan laite. Tyyppi osti GTS:n varaosiksi Golfian varten mutta totesi ensimmäisen omistajan aikaina syntyneen konevian olevan itselleen liian iso urakka korjata ja pisti raadon kiertoon. Myöhemmin sama kaveri osti toisen manuaali GTS:än samassa tarkoituksessa mutta sekin palasi pian myyntiin kun oli vastaavasti liian helppo korjata ja tehdä mukava tili myymällä se äkkiä pois.

    Sparrokin teki ainakin yhden vastaavan 928 Golfin mutta videon auton ei pitäisi olla se.
     
  19. pete78

    pete78 Gearhead

  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei ole Merlin vaan METEOR...Merlin on lentokoneen moottori ja Meteor panssarivaunusta tms.

    Legendaarisen P-51 Mustang hävittäjän koneet olivat Packard - Merlin koneita,koska ne valmisti lisenssillä Packard USA:ssa.

    Alkuperäinen oli Rolls Royce Merlin...

    Tuolla tarinaa Mustang:sta -> http://www.mustangsmustangs.net/p-51/p51.shtml

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin

    Allison oli taas Merlinin edeltäjä...niitäkin oli aluksi Mustangeissa

    http://www.unlimitedexcitement.com/Miss ... Engine.htm
     

Kerro tästä muillekin!