Astro saa liikaa bensaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja luuvaurio, 23.1.2007.

  1. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Nyt olisi tarvetta hyville vinkeille.

    -88 astro rupesi pari päivää sitten nostamaan tyhjäkäyntiä hillittömiin lukemiin. Hyvin huomasi kaupungissa kun kaasuun ei tarvinnut koskea ollenkaan ja jarrulla sai himmata kokoajan. Seuraavan kerran kun auton sammutti niin ei enää millään käyntiin ennenkuin kaasu pohjassa starttaa ja kun viimein lähtee käyntiin niin käy about neljällä (ja hanki on musta...) ja kun viimein rupeaa käymään kaikilla niin sitten alkaa kierrokset nousemaan pikkuhiljaa eikä loppua näy...

    Hätäpäissään tuli sitten vaihdettua ruiskurungon tiiviste ja tyhjäkäynti moottori mutta eihän ne mitään vaikuttanut. Vikakoodeja ei näytä tulevan minkäänlaisia ja kesällä on vaihdettu tulpat, johdot, virranjakaja kansi& pyörijä ja kaikki suodattimet.

    Startattaessa näyttäis aika reilusti tulevan ruokaa suuttimista ja jahka viimein lähtee käyntiin niin bensaa tulee kaatamalle. Kaasua kun antaa vähän "tyhjäkäynniltä" niin meinaa vissiin tukehtua ja kierrokset laskee mutta alkavat taas heti nousemaan. Kunnolla kun polkasee niin ei kuitenkaan emmi yhtään ja ottaa jenkaa.

    Vinkeistä kiitollinen enkä ainakaan minä onnistunut haulla löytämään vastaavaa...
     
  2. passe

    passe 3rd gear

    Vaihdappa lämpötuntoelin (ETC- tai CTS-sensori).Mun Astroon autto sen vaihtaminen.Oli nimittäin samantapaista vikaa.
     
  3. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Mitenkäspäin se lämpöanturi oikein toimii? Meinaa kokeilin ja otin lämpöanturinpiuhan irti niin auto lähtee nyt heittämällä käyntiin. Tyhjäkäyntikierrokset ovat lähestulkoon normaalit mutta aaltoilevat. Joten voisko tästä päätellä että anturin vaihtaminen olisi tie onneen... :)
     
  4. passe

    passe 3rd gear

    Se sijaitsee koneen etupäässä termarin vieressä (ahdas paikka).En tiiä onks se tie onneen mutta kyl siit varmaan apua on.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vaihda se lämpötunnistin ja irrota akkukaapeli muutamaksi minuutiksi.

    Nyt se käy esiohjelmoidulla "varaohjelmalla" joka on vain siellä päin,koska irrotit anturin piuhan...tulkitsee sen viaksi.

    Viallinen lämpöanturi on saattanut antaa ECM:lle tietoa että pakkasta esim -40C astetta,vaikka kone onkin oikeasti lämmin...sillon menee rikkaalle.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    TBI:n ECM:n nollaamiseen riittää 20s, mä pidän irti 25s mutta en yhtään enempää koska 30s nollaa autosoittimen muistin. Tää on tarkkaa puuhaa :rotfl:
     
  7. Reetu

    Reetu 1st gear

    Ootkos bensapaineita mitannut? Itsellä teki toisen konsernin vinkkeli vähän samoja oireita kun bensapaineen säädin oli p-skana. Kun regu ei päästänyt aineita takas tankkiin, niin paineet karkas liian koviksi jolloin suuttimet ei jaksanut pitää paineita takanaan ja laskivat liemet liikenteeseen.

    Parkkiin jättäessä kasteli tulpat tehokkaasti... Bensapumppukin kerkesi hajota hakatessaan päätä seinään ennenkuin vika selvisi.
     
  8. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Nonni, uus lämpöanturi hommattu&vaihdettu (maksoi jyväskylän seudulla 10,95 €) ja niin rupes toimimaan. Alkuun kävi huonoa tyhjäkäyntiä, sammuili ja kaasua antaessa ampu takaisinpäin. Pikkuhiljaa tyhjäkäynti parani ja ajaessa paukekin väheni, kunnes loppui kokonaan ja tyhjäkäyntikin tuli normaaliksi. Eli nyt toimii kiulu täysin moitteetta :)

    Kiitokset vinkeistä.
     
  9. passe

    passe 3rd gear

    Eiks ollu kiva vaihtaa se anturi. Ja hyvä että Astro toimii. :D
     
  10. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Jep, tosi kiva :) Rupesi sormet olemaan jo aika koppurassa ennenkuin oli uusi paikallaan (onnelllista parkkipaikkaremonttia ;)). Amerikan poijaat kivasti tunkenu kaikkii kivaa siihen eteen ja kaiken lisäks laatikon metallinen öljyputki menee juuri sopivasti anturin kannan päältä jottei hylsy mene siihen. Lenkkiavain ei AIVAN mahtunut ;) Pari milliä liian isolla tulppahylsyllä homma viimein onnistu...
     
  11. passe

    passe 3rd gear

    Mä uhrasin yhen 19mm lenkin ja yhen vanhan tulpan avaimen.Hitsailin niistä sopivan avaimen ja hyvin toimi.Mä jouduin tekee myös ton vaihtotyön parkkipaikalla.Että söi miestä ...kele.
     

Kerro tästä muillekin!