Astro TBI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja monster, 11.5.2007.

  1. monster

    monster Gearhead

    ois 90 astro 4.3 servise valo ongelma syttyy joskus ajossa ja saasammumaan kun sammuttaa laitteen voi olla pitkään kin pimee. mistäkhän kandes lähtä metästää vikaa. täs ei vissiin oovika muistii vai oisko sittenkin. kulku ei mun mielestä muutu miteskään vaikka valo syttyy.
     
  2. Bigiron

    Bigiron 1st gear

    Mulla oli edellisessä 4.3tbi pickupissa sama juttu, kaupunki ajossa SES-valo ei syttyny mutta ajettaessa hetki yli 80km/h, sytty, ja sammui koneen sammuessa.
    Anto EGR vikakoodin, se alipainehässäkkä ei avautunu, eli ei kierrättäny pakokaasuja takasin läppärunkoon.
    Ja on sulla vikakoodimuisti, sen pystyy noissa chevyissä johdonpätkälläkin lukemaan. Ei tarvi kalliita koneita.
     
  3. monster

    monster Gearhead

    siittä egr ält otin kerran letkun kyllä irti eikä siellä ollu alipainetta kone oli kylmä mitenkhän noi viat sieltä saa ulos :-?
     
  4. Häkä

    Häkä 3rd gear

    Ei muuta kun vika koodit lukuun. Kuskin jalkatilasta löytyy se ALD pistoke ja sielt hyppy piuhalla A ja B nastat yhteen. Virrat päälle ja lueskelee koodei. Vilkuttaa ensin aina yhen ja sit kakskertaa = 12 koodi. Sen se vilkuttaa 3 kertaa ja sit sen jälkee alkaa tulee muistissa olleita vikoja.
    Veikkaan kyl et ilmottaa sulle EGR:n vikaa

    Tos muutama koodi.
    Koodi 12 Jakajalta ei referenssi pulsseja ECM:lle
    Koodi 13 Happitunnistinpiiri
    Koodi 14 Jäähdytysnesteen tuntopää/Korkea lämpötila
    Koodi 15 Jäähdytysnesteen tuntopää/Matala lämpötila
    Koodi 21 (Kaasu)läpän asennonosoitus tunnistin(TPS) /Liian suuri jännite
    Koodi 22 (Kaasu)läpän asennonosoitus tunnistin(TPS) /Matala jännite
    Koodi 23 Alhainen jännite MAT tuntopäältä
    Koodi 24 Ajoneuvon nopeudentunnistin
    Koodi 25 ATI tuntopää/kuuma ilma
    Koodi 32 EGR
    Koodi 33 MAP tuntopää
    Koodi 34 Alipainetunnistin MAP tunnistin
    Koodi 35 IAC venttiili
    Koodi 42 Elektroninen Sytytyksen Ajoitus (EST)
    Koodi 43 Elektronisen Sytytyksen Tarkkailu (ESC)
    Koodi 44 O2/Laiha pakokaasu
    Koodi 45 O2/Rikas pakokaasu
    Koodi 51 PROM tai MEM-CAL
    Koodi 52 CALPAK
    Koodi 53 Järjestelmän ylijännite (laturin vika)
    Koodi 54 Polttoainepumppu
    Koodi 55 ECM
     
  5. monster

    monster Gearhead

    tästä hän voipi sanoo jo isot kiitokset :rotfl: täytyypi lähtätestaileen
     
  6. monster

    monster Gearhead

    ai nii mittes se sit nollaantuu jos sieltä rupiaa tuleen kilometri tolkulla vikaa
     
  7. Häkä

    Häkä 3rd gear

    Ota akku kaapeli irti 30 min ja takas ni se on siin.
     
  8. monster

    monster Gearhead

  9. Häkä

    Häkä 3rd gear

    Ja sielt kannattaa ensin poistaa vikakoodit. ja sit sen jälkee ajamaan ja yrittää saada valon syttymään. Kun on syttyny ni lukee vikakoodit ni tietää tän hetkisen läsnäolevan vian. Voi olla esim että se ilmottaa lamda arvolla laihaa seosta. Yms. Ja toi laihalla meno juttu johtuu sit siit TBI:n ja imusarjan välisesstä tilkkeen kusemisesta.
     
  10. monster

    monster Gearhead

    joo anto 32 42
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sulla on todnäk egr:n alipaineletku napattu irti / tulpattu. Tuommoista "vikaa" löytyy varmaan joka toisesta padasta. Eikun konepellin alle hiplaamaan letkuja... Jostain luultavasti löytyy ruuvi päästä ja kun tökkäät sen takas venttiilin kupeeseen, niin lopettanee kettuilun.
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Vikamuistin nollaamiseen riittää pari minuuttia, vähempikin.
     
  13. monster

    monster Gearhead

    joo ja perskules ite viellä tulppasin sen letkun ,kun mistään ei mitään tiijetä . siin kun on kuuves kympis mun mielestä sellasta pientä nypyttämistä ja toi 42 oli vissiin ite aiheutettu kun revin jonkun pistokkeen irti kun kattelin tota sytkää että pitkä tuijjotus taas peiliin. saipahan ton ABS valon sammumaan samalla kun katteli vähän tuolta noit ohjeita .
     
  14. monster

    monster Gearhead

    mites toi kaasun asento tunnistin säädetään kun meinasin vaihtaaton ,vai tarviikos siihen joku ihme skanneri.
     

Kerro tästä muillekin!