Astron aurauskulmien säätö arvot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja segru, 5.9.2003.

  1. segru

    segru 1st gear

    elikkäs 89 astron aurauskulmien säätö arvot hakusessa!Kaverin töissä pääsee mittaamaan mutta sieltä koneelta ei löydy arvoja vanhempiin jenkkeihin!Jos joku sattuis tietämään!
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Caster +2.7 astetta +/- 0.5 ast. Oikean ja vasemman ero max 0.5 asteen sisällä

    Camber 0.8 ast. +/- 0.5 ast. Max ero kuten yllä.

    Auraus (PER PYÖRÄ!) 1.3 mm +/- 0.7 mm tai +0.1 ast. +/- 0.05 ast.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: SamiL 2003-09-05 18:30 ]</font>
     
  3. segru

    segru 1st gear

    hienoa !
    erittäin paljon kiitoksia=-)
     
  4. pujar

    pujar 1st gear

    Tuli tehtyä astronauttiin alustaremppa.Vaihdoin ylä/alatukivarsiin kaikki puslat ja pallonivelet.Samalla uusin iskarit ja ohjauslinkistön,silti en ole tyytyväinen ajettevuuteen.Tuntuu että saa koko ajan ohjata johonkin suuntaan.esim.tie on kallellaan oikealle,pidättelet hiukan ratilla vasempaan niin lähtee heti vasemmalle.Käytin remontin jälkeen pyöränsuuntauksessa,eli ei voi siitäkään johtua.Kestääkö simpukasta säätää välyksiä kokonaan pois?Säädetty renkaat ilmassa sillee tiukaks ettei jumittele ääriasennoissa.
    Säädin vielä simpukkaa silleen että pieni välys jäi mut ei vaikutusta.
    Ennen etupään remppaa ei tämmöstä kiemurtelua esiintynyt.
    Voisko silti olla noista ohjauskulmista,kaivoin ton säätöraportin esiin ja näytti jokseenki samalta mitä noissa vanhemmissa viestiketjuissa.Renkaan pystykulmia ei säädetty.
    Renkaina vanhat 205/15 nokiat.

    Caster vasen 3´30 oikea 3´48
    Camber vasen 0´06 oikea 0´06
    Auraus vasen 0´06 oikea 0´06 yhteensä 0´12

    Mitähän tuolle vois vielä tehdä?
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Pitää simpukkaan jättää pikkuvälys, tai oikeammin jos hiukankin liian tiukaks säätää, huomaa kyllä vaikutuksen kun ohjaus ei itse keskitä yhtään, on kulmikas ajettava, ehkä jopa kuvaamasi.
    Fleetsidessä mahtuu simpukkaan tulevaa ohjausakselia nitkuttamaan säädön aikana vaikka parkkiksella ja löytämään kohdan että jää aavistus väljää, astrossa saattaapi olla ahtaampaa tuolleen säätää.
    Yhdessä fleetsidestä 2kk ajamattomuuden jälkeen tuli paska ajettava, sama kuin simpukan ois säätänyt liian tiukalle, siinä oli onneksi vain pallonivelet kuivaneet, joutui tunkilla nostamaan keulan ilmaan että meni rasvanipoista oikeisiin väleihin voitehet, sillä korjaantui.
    Tuossapa noita mitä itselle tulee mieleen eli jos pallonivelissä rasvaa, laita hieman lisää löysiä simpukkaan ja kokeile auttaako.
     
    Muokattu: 9.4.2016
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Toivottavasti näin olisi mun toisessa vanissa. Seisonnan jälkeen tosi paska ajettava.
    Täytyykin rasvailla, josko auttais.
     
  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Muista tosiaan tunkata keula ilmaan ennen rasvausta, ei muuten välttämättä hyödytä mitään.
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    AWD astrosta säädin joskus simpukkaa. Näytti tosi ahtaalta mutta kyllä siihen kannen päällä olevaan vääntövarren vastapuoliseen säätöön pääsi käsiksi ihan kohtuudella.
    Mä en vaan tajuu tehostetun jenkkisimpukan säätämistä. Joskus säätänyt manuaalisimpukkaa, niin siinä ruuvi stoppaa selkeästi ja sitten simpukka meneekin jo jumiin, helppo säätää oikeaoppisesti ääriasennossa, mutta ei näissä. Aavistuksen tunsi Astrossa sormissa että tässä on pieni välysalue alussa, mutta sitten se ruuvi vaan kiertyy ja kiertyy ja simpukka pyörii yhtä iloisesti kuin ennenkin. Kiristin sitten vaan niin, että just sellainen selkeä välys poistui mutta en enempää, kun loppualueella säätö on ihan tunnoton enkä tiedä missä vaiheessa se alkaa tökkiä ajossa tai muuten hajoaa. Tosi vaikea oli silti sanoa, mikä olisi se kohta jossa se selkeä välys muuttuu vähän vähemmän selkeäksi välykseksi, kun välystä siellä oli koko ajan vaikka kiersi ruuvin pohjaan.

    Ja sama homma oli mopsin simpukan kanssa, säätöruuvi on tuntumaltaan epämääräinen ja sen voi kiristää ihan loppuun jos haluaa ja simpukka kääntyy silti. Tästä tuli kohtuu hyvä kun aikansa näpersi, mutta silti jäi fiilis että ei tää näin voi mennä.

    Mitä mä en tajua? Mikä tuolla antaa periksi, onko siellä joku jousi säätöruuvin ja välityksen välissä vai mitä? Vai onko nää vaan loppuunkäytettyjä paskoja simpukoita joita ei voi edes säätää?

    Niin joo se Astro niin parani vähän mutta silti ihan hirveä sivutuulella sillä välyksellä. Simpukassa on kai toinenkin säätö, mutta suosittelin että vaihtais mielummin kokonaan uuden jos saa kohtuuhintaan.
     
  9. pujar

    pujar 1st gear

    Tuli renkaatkin vaihdettua uusiin mut ajettevuus ongelma ei kadonnut.Mitähän tuolle tekis?
    Säädin simpukan kuusioruuvista siitä asennosta kun välykset on nollissa,3kierrosta taaksepäin.Nyt todella hyvä ajaa,keskittää hyvin ei silti tunnu välystä ratissa.
     
    Muokattu: 26.6.2016

Kerro tästä muillekin!