Auburn lukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Galaxie500, 10.10.2003.

  1. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Onkos kellään tarkempaa tietoa moisen laitteen toiminnasta, ku tuo oma tuntuu aina välillä luistavan. Mikähän noissa yleisin vika? Niin joo ja fordin 9tuumaisesta perästä kyse ja kartio lukko.
     
  2. Stingray

    Stingray Gearhead

    Luultavasti sama homma kuin Moparin kartiolukossa, eli on kulunut niin, että päädyt pohjaa ennen varsinaisten kitkapintojen kosketusta. Vaatii hiukan koneistusta ja shimmausta ja taas toimii.
     
  3. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Hmm jos on jo nyt kulunut niin huonoja sitten ovat... ko lukko vain 2 kesää ajettu, eikä ole edes missään kiihdytyspelissä kiinni. Eli ei mitenkään paljoa revitetty, joskus on vähän saattanut kumi ulvahtaa.
     
  4. Stingray

    Stingray Gearhead

    Onko kunnon (lukko?)öljyt ja onko tarpeeksi? Kuinka paljon luistaa?
     
  5. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Kyllä öljyt on oikeat ja sitä on riittävästi. Kyllä tuo aika reippasti luistelee. Enpä tiedä täytyy varmaan ottaa auki talvella ja katsoa mitä syönyt.
     
  6. tomimk

    tomimk 1st gear

    Onko se vika tullut vai ollut kokoajan? Kartiolukossahan kytkeytyminen tapahtuu rattaiden hammasvoimien ulospäin suuntautuvan komponentin ansiosta, joten jos momenttia ei ole (rattailla ei ole kuormitusta) niin perä ei kuulukkaan lukkiutua. Eli jos toinen pyörä on jäällä ja toinen asfaltilla niin ei välttämättä lukkiudu paitsi jos painat vähän jarrua niin tulee momenttia joka lukitsee lukon.
     
  7. tomimk

    tomimk 1st gear

    Auburnilla on muuten murikan vaihto-ohjelma jolla saa alennusta uudesta murikasta jos vanhan auburnin murikan toimittaa vaihdossa. Kysy Rautakummulta.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Enpä viitsi uutta aihetta aloittaa mutta kertokaa viisaat mitä öljyä auburnin lukkoon?
     
  9. stefanoff2

    stefanoff2 1st gear

    Kuinka uus se sun Auburni on?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    3 vuotta vanha
     
  11. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Juu nyt on perä auki ja vieläkin ihmetyttää... ei tullu mitään metallia ulos öljyn mukana, eli en usko sen kuluneen loppuun. Mutta toisaalta ei siellä kyllä silmällä katsottunakaan mitään vikaa näkyny. Antakaas viisaammat ideoita mitä tarkistan seuraavaksi.
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Testaa se klumppi laittamalla vetarit paikalleen lukitsemalla toisen ja pyörittämällä toista momenttiavaimella. Pitäis kestää vähintään sellanen 50 ft/lbs luistamatta, mielellään enempikin. Öljynä suositellaan ei synteettistä 80W90 hypoidiöljyä joko GM tai Ford lisäaineella, Ford C8A219B546A tai GM 1052358. Semmonen 40 ml litraa kohden.
     
  13. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    juu niinhan sen pitäis toimia ku mopeman sano, mutta kun ei vaan pelitä... kaikki osat näyttää silmällä katsottuna ihan hyvältä, mutta kun vaan luistaa.
     
  14. Stingray

    Stingray Gearhead

    Ota lukkomurikka auki ja katso, onko kartioiden päissä kulumajäljet. Jos on jotain jälkiä, kartiot pohjaa, eli on kulunut loppuun. Sitten vain syitä miettimään, että miksi on noin nopeasti kulunut. Onko takarenkaiden korkeudessa eroa? Laahaako takajarru?
     
  15. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Ei näy kulumajälkiä missään osissa, murikka purettuna niin atomeiks ku vaan saa ja kaikki osat näyttää hyvältä. melkein vois jopa sanoa et ovat kuin uusia. ja kulumiseen en jaksa uskoa ku magneetissa ei ollu metalli hilettä juuri nimeksikään.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ehkä niitä jousia vois kevyesti shimmata ja kokeilla sen vaikutusta?
     
  17. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Juu kiitos tuosta vinkistä mopemanille. Täytyy koittaa että mitä tapahtuu, ajattelin samalla vaihtaa uudet jouset, kunhan jostain löydän vaan sellaiset. Ilmeisesti usparts finnam mikä lie nykyään onkkaan pystyy sellaiset hommaamaan.
     
  18. Stingray

    Stingray Gearhead

    Siinä täytyy kyllä olla jokin valmistevika, jos ei kulumajälkiä löydy ja silti luistaa. Ehkä alihankkijalta tullut vääränpituiset jouset tms., mutta tuota shimmausta minäkin seuraavaksi ehdottaisin.
     
  19. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Juu kyllä tais vika selvitä, mutta syy ei... kartion ulkopinnat ikäänkuin palaneet. ne on kokonaan siniset, ei liene normaalia. Mahtaako noita kartioita saada erillään vai onko koko murikan uusiminen edessä?
     
  20. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Palataan taas astialle.Eipä tuntunut ainakaan varaosa kauppiaat tietävän että saako niitä kartioita erikseen... täytyneen vaan tyytyä uusimaan koko murkula. Jotenkin vaan ihmetyttää että miks ei niitä kartioita saa erikseen ku on kuitenkin aika helposti irrotettava osa, vai eikö vaan kauppiasta kiinnostanu tilata niitä...
     

Kerro tästä muillekin!