audi abs vikaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jariha, 3.6.2017.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    koodiksi antaa lateral accelerator(g200) missähän tällanen anturi mahtanee sijaita ja mikä se on? mulla toi lontoo kun ei taivu nin on hankalata eli ei linkkejä/arvailuja vaan kertokaa suomeksi:) mulla on oma epäilys, että jossain ratinalla? tähän mennessä molemmat sivuttaistörmäysanturit oon vaihtanu(crash sensorit,tällasena vikana se mulle tuli?), asr:n katkaisijan, abs:anturit on läpikäyty ja ehjiä, abs:n pääboksi käynyt huollossa ja todettu ehjäksi, ratin asento tunnistin on myös ehjä, lisäksi olen purkanut ja tarkastanut hiilienkunnon abs:n mottorilta, siitäkin puolesta on ehjä? Nyt on mitta täynnä vaggi kunkkua:mad: joutas pois?

    kohde siis audi a2 -00 1,4 bensa
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, heivaa se vehje jonkun muun huoleksi. Sori, mut oli ihan pakko.
     
  3. peto

    peto Gearhead

    Saman kaltainen vika oli rouvan -01 1.4 16V Fabiassa. Ei tullut koskaan kuntoon. Pohjois-Afrikan pojat kävivät hakemassa pois. Siellä ei kuulema abs valon palaminen ei ole ongelma:D
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    en ymmärrä lontoota mut oon mä noi kuvat kahtonu? onko se anturi noista päätellen jossain siinä jarrupolkimen lähellä? paaliin/afrikkaan ei vielä viittis laittaa ku vasta vuos sitte uusin jakopään(ei oo siis vielä etes tiellä ajettu) kun vesipumppu kusi allensa ja neekerit on niin neekereitä että ajakoon polokupyörillään:D
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No tuolla suomeksi, tosin A2 lisääminen hakuun ei antanut yhtään osumaa.

    A2 sivustolta löytyi ainakin tällainen teksti:
    En tiedä on ko 2001 samanlainen kuin 2000, mutta tuo on jotakin että
    "Lateral Acceleration anturi on keskikonsolissa rintapellin/lattian lähellä. Käsiksipääsyyn on purettava kuljettajan puolelta keskikonsolin alaosan muovisuoja irrottamalla muovinen jalan lepuuttaja (torx) ja vetämällä sitä voimakkaasti. Irrota muovinen konsolin suoja/kuori vetämällä (se on kiinnitetty neljällä metallisella painoklipsillä penkin / vaihdekepin lähettyvillä). Irrota äänieriste ja näet sensorin kiinnitettynä metallikehikossa."
     
    Muokattu: 3.6.2017
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos auto kertoo mikä anturi paskana, niin ei kannata puolta autoa summittain purkaa ja osia vaihtaa :D

    Ihan kivasti säästää aikaa ja rahaa vs vanhemmat ysäriteknologiaihmeet jotka ei osaa oikeen kertoa mikä hätänä.
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    tämä on ihan totta mutta edellisen omistajan aikaan huollon ammattitaitoisten jamppojen kertomus oli että vika on joko abs:n boksi/ crash sensorit ja sen takia niitä onkin ropattu?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu okei hyvä ettet ole itse sortunut kys toimiin.


    Tiedän silti monta jotka raakasti vaan mutulla uusiakin autoja huoltaa. Itse en arvaa enää oikeastaan mitään ennenkuin parametrit selvillä ja koodi varma.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joku googlella tullut tulos antoi ihan päinvastaisen ohjeen:

    DO NOT follow the advice of some forum posts that state you need to remove the panel from the drivers foot well including the foot rest! This is a B**** to get off and an even bigger one to put back again due to the locating clips in the underside of the plastic foot rest.

    "Älä usko joillakin foorumeilla postattuja ohjeita liittyen kuskin jalan tienoilla olevan paneelin poistamisesta. Se on vaikea irroittaa ja vielä vaikeampi kiinnittää jne."

    Sit siellä sanotaan että anturi on jossakin penkin alla. Ihana korjattava tommonen.

    Edit: http://www.hs.fi/autot/art-2000005237599.html
     
    Muokattu: 5.6.2017
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    viimekesänä oli sisusta purettuna kun oli niin helevetin homeessa että vaati hiukan pesua? oisinpa silloin ruvennut etsimään oikeaa anturia enkä luottamaan turkulaiseen autokorjaajaan:D tosin tein tarkastusluukut mattoon crashien kohdalle niin vaihtoon ei mene enää ku 3minuuttia;) kiirettä en oo tosiaan ton kanssa pitänyt mutta nyt alkaa riittämään?
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    onko tietsikalle myös kerrottu että ne on vaihdettu ja onko varmasti saman koodin anturit, vaihtoehtoja o vissiin aika monta ja toimivat huonosti jos ollenkaan ristiin
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu voihan ne neuvot olla ihan sitä itteensä, en lähde väittelemään. Mutta mitä niitä kaaviokuvia tuijottelin, niin ennemmin se olisi sopinut keskikonsolissa olemaan kuin penkin alla.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Etka:sta ettimään jos ei varmuutta ole. Löytyy samalla osanumerot sun muut.
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    kyl mä vag-comilla oon välillä jopa saanu koodin kuitattua mut tulee aina takasin jossain kohti?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tulee takasin kun vika vielä päällä siis ei korjaantunut.
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    niinkai?
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jotkut nimeltä mainitsemattomat vikakoodin kanssa painiskelleet mittasivat aikaa ja matkaa minkä koodin palautuminen kestää ja kun mittaustulos näytti lupaavalta, vievät auton semmoselle leima-asemalle, jonka pihassa ei ole tilaa koeajaa. Nollaus, ilmottautuminen. Auto pihalta suoraan halliin ja - oli puhdas koodeista!
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    en koe tätä ratkasuksi? on meinaan suht vmäinen piippaus mitä pitää kun huutomerkki palaa koelaudassa? ehkä peltorit olisi ratkaisu?
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Anteeksi juu ei tosiaan tohon sovellu. Mut yhteen päästövikaan sopi hyvin kun se tartti sen verran aikaa tulla diagnosoiduksi.
     

Kerro tästä muillekin!